Liever geen filosofie meer. De Nederlandse realiteit is al lastig genoeg.
Je hebt helemaal gelijk! Rukt deze thread volledig uit z'n verband en ik had eigenlijk al spijt van mijn berichten. Bovendien ben ook ik maar een mens en erger ik me zelf ook wel eens of maak een actie waarvan ik me vervolgens besef dat ik een ander daar geen plezier mee doe. Sorry voor de dwaling dames en heren!
Om de draad maar weer op te pakken, mensen die star 120 op de linkerbaan blijven rijden bij een lege rechterbaan met als argument dat je niet harder mág dringen zich net zo goed op aan een ander natuurlijk.
Ik moet bekennen dat ik de laatste tijd nauwelijks meer in files sta (want van Randstad naar oosten des landsch verhuisd en nu fietser), maar als ik achter iemand rij die misschien niet snel genoeg naar rechts gaat kan ik tegenwoordig gelukkig het geduld opbrengen om er desnoods een uur met ruim twee seconden afstand achter te blijven rijden. Desnoods neem ik zoveel afstand dat het bijna een persiflage op de slome linksrijder wordt.
Maar wat ik dan wél irritant vind is dat wanneer ik netjes afrem, afstand houd en wacht tot de bestuurder in kwestie mij de ruimte gunt om te passeren er iemand zó dicht op mijn achterbumper komt zitten dat ik zijn motorkap bijna niet meer zie! (tenzij het zo'n P.C. Hooft-tractor is want die heeft de koplampen ter hoogte van mijn 3e remlicht) Joh, zak, ik reed ook 160 en wil er óók langs, maar door bij mij achterop de bumper te kruipen gaat mijn voorganger niet sneller opzij! Ik kan het dan vaak niet laten vervolgens direct naar rechts te gaan en de opdringerige kontkruiper met een gangetje van tegen de 200 achter me te laten, eenzaam op zijn linkerbaan...
Oh oh, ik ben zelf net zo slecht. Jeckyll & Hyde....