Enige moment wanneer ik wel op iemand z'n bumper duik is wanneer ik 120/140 rij op een lege snelweg en iemand op de linkerbaan hangt. Dan ga ik er niet rechts voorbij want dan schrikt die persoon zich helemaal dood. Relatief laat remmen doet wonderen, want hou je gewoon afstand dan blijven ze rijden waar ze rijden.
Zo, 120 of 140 is ook nog een verschil. Als ik 120 rij op een lege snelweg, en voor mij op de linkerbaan blijft iemand met 100 hangen, dan rem ik wel ja. Dit doe ik overigens wel laat, zodat ik zeker weet dat de persoon mij in zin spiegel kan zien.
Rij ik 140 of harder op een lege snelweg, dan maak ik eerder de keuze om er rechts voorbij te gaan. Zeker wanneer andere met de zelfde gang achter mij zitten. Hard remmen vind ik dan een onzinnige optie. Ik heb liever dat die linksrijder met een gangetje van 100 schrikt, als degene die achter mij zit met 140/150 km/pu.
Wat het file probleem tijdens de spits betreft: ik blijf rechts tussen de vrachtwagens. Die houden meestal een constante gang en dan kun je aardig mee komen (als er file staat). Over het algemeen wil zo'n beetje elke automobilist een vrachtwagen voorbij namelijk, waardoor het lekker dringen word op de linkerbaan, vooral bij 2-baans snelwegen. Zit de gang er weer in? Dan ga ik de camions weer voorbij. Bij hogere snelheden ben ik er wel tussen vandaan. Als er eentje zit te slapen achter me met 15 ton of meer, dan is de afloop onprettig.
Vloeken is aangeleerd.. Bidden toch ook?
- 155 2.5 V6
Gehad:
- 33 SW 1.7 IE
- 166 2.5 V6 24v
- 155 2.0 TS 16v Sport WB
- 166 3.0 V6 24v Sporttronic
- 146 Junior 1.6 TS
Bellezza, Velocità e Passione