de ergernis om de ergernis
Ik krijg juist irritatie van mijn ergernis.
Wat de Duitse dames het vervelendst van Nederlanders vinden op de Autobahn was het veranderen van baan
zonder richting aan te geven.
Dan komen ze aanzetten met 160 -180 km/u (inderdaad op de linkerbaan) en dan zet zo'n "gelbe Platte" met 120 km/u in een keer zijn wagen ervoor.
Levensgevaarlijk. Dat hadden de dames al een aantal keren meegemaakt.
Ik trouwens ook verleden jaar onderweg naar een Zagato meeting in Edesheim Duitsland.
Met vrouw en kind reed ik zo'n 180 k/h in een treintje. Voor mij een Audi en achter mij ook een Audi.
In de verte reed een Nederlandse wagen achter een vrachtwagen. Ik was al alert op wat mogelijk kon gebeuren.
De Audi passeerde de Nederlander en de vrachtwagen en in één keer gooide de bestuurder zijn wagen op de linkerbaan.
Nu heb ik de remmen laten upgraden bij JS-Racing en is de SZ uitgerust met extra brede klevers maar ik moest echt alles en alles uit de kast halen om op 10cm van zijn achterbumper de snelheid eruit te krijgen. De voorkant van de SZ was helemaal plat op de weg gedrukt en het leek wel of de achterkant recht omhoog stond. Ik keek zo bij de voorganger naar binnen tegen de nekjes van twee kinderen aan. Brrrrr....... In mijn ogen een moordactie. Behalve de bestuurder en twee kleine kinderen zat ook zijn vrouw in de wagen.
Ik raakte hier zo van overstuur dat ik zelfs de volgende dag niet mee ben geweest met de toerrit maar op het terras in de zon tot rust moest komen.
Even dacht ik dat het allemaal voorbij was. Ik heb het verhaal wel vijf keer tegen RZ (forumlid verteld).