Dank voor alle tips!!!...ik weet nu waar het vandaan komt!
Als eerste onderste carterdeel gedemonteerd...systeem iets op druk...niets te zien, na een tijdje kwam vanachteruit een beetje water...derde en vierde cilinder is zo niet te zien...dus hele carter eraf...een gedoe dat wel maar het kan net met een beetje optillen van de motor...weer beetje op druk...derde en vierde cilinder is ook oke MAAR.... het water komt uit het grote olie afvoerkanaal van de nokkenas ... dus het water komt vanuit de kop!
Mooi dan hoeft de motor er dus niet uit
(toch nog een meevallertje na de tegenslag
Vervolgens heb ik de kop gedemonteerd... en waar gaat het nu mis?!?! Water lekt vanaf de achterste draadeinden, tussen kop en koppakking naar het grote olieafvoerkanaal van de nokkenassen, die openingen direct achter de rubberen halve maantjes....(dus niet de kanalen met de ringetjes!!).
Ik vraag me nu af wat er mis is gegaan...het is een Reitz .... kop is gevlakt... maar hoe kan dit nu?!
Het viel me overigens op dat er op de pakking een rubber is gezet rondom en rond alle oliekanalen...echter niet bij die olie afvoer gaten waar ie nu is gaan lekken, klopt dat of heb ik de verkeerde pakking te pakken :S
Hoe kan ik nu voorkomen dat ik straks weer hetzelfde probleem heb? Wederom alle tips zijn welkom!!
Oud: Guilietta 1.6 (1983) , Alfa 75 1.8ie (1991), Alfa 145 1.6TS 120pk (1999), Alfa 147 1.6TS 105pk (2004), Alfa 147 2.0 (2006)
Huidig: Guilietta Turismo 2.0 JTDM (2014)
Trots: Bertone GTJ1300 uit 1972 zelfstandig gerestaureert...