Xcite

RE: Van 1.8 naar 2.0 TS

za feb 28, 2009 13:51

ok ik heb de bruine kabel gevonden hij komt van de bobine af, en de andere kant kan bij het shutbord vandaan.

ik kruis nu mijn vingers, en hopen dat hij gaat starten.

Xcite

za feb 28, 2009 14:24

eindelijk vonk, nu nog lopen maar eindelijk vonk :)

Ok hij start ook nog, nu alleen weer verder alleen kan nu niks meer vast houden van bijschap!

indy
Advanced Member
Advanced Member

za apr 04, 2009 14:27

En hij loopt!! Eindelijk. Ik had hem maar naar Alfa Nord gebracht, Bleek het uiteindelik aan het stekkertje van de BDP sensor te liggen,1 van de pinnetjes was helemaal naar achteren gedrukt. Vanmiddag de auto opgehaald. Geweldige service bij Alfa Nord trouwens, en voor een heel schappelijke prijs. Wat een verschil!! inhalen is een eitje geworden

Alleen stationair wil hij niet echt lopen. Waar zou dat aan kunnen liggen? Ik ga zowiezo de bougies en de kabels nog vervangen + de inlaatrubbers (had ik eigenlijk meteen moeten doen)
Maar hij loopt!
gehad 155 2.0

nu 75 indy V6!
GTV 916 2.0 TB

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za apr 04, 2009 15:40

stationair schuif die vast zit oid? keertje goed schoonmaken met remmenreiniger oid wil weleens helpen.

Er is ook kans dat er twee stekkers verkeerd om zitten, namelijk die van de temperatuursensor en die van de stationairklep. hierdoor start de auto moeilijker en loopt hij slecht stationair. Dit kun je even controleren door te kijken of de blauwe stekker op de temp sensor zit en de zwarte op de stationairklep. :wink:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

indy
Advanced Member
Advanced Member

RE: Van 1.8 naar 2.0 TS remmen en zo

wo mar 31, 2010 17:42

Zo even een schopje omhoog. 8)
Vandaag maar eens begonnen met de achterremmen. Ik dacht even schijven en blokjes vervangen, maar dat valt tegen :shock: . Ik was er al een beetje bang voor, want de blokjes namen maar een klein gedeelte van de schijf mee. Maar R.A stelmechanisme vast. Dus ik pak meteen beide klauwen eraf om de boel maar gangbaar te maken. Leuk :? . En natuurlijk wil de handremkabel ook niet los.

Morgen maar weer verder. Remklauwen gangbaar maken. Stuurhoesje vervangen. En eindelijk de casterkogels die al een jaar op de plank liggen monteren :D
gehad 155 2.0

nu 75 indy V6!
GTV 916 2.0 TB

indy
Advanced Member
Advanced Member

RE: Van 1.8 naar 2.0 TS remmen en zo

zo apr 04, 2010 15:03

Nou ff een update. Uiteindelijk beide remklauwen gedemonteerd en uit elkaar gehaald. De buitenste zuigers zaten echt ramvast. Dus vetnippels erop schroeven en pompen maar :lol: . Gelukkig ligt er bij ons altijd een grote vooraad aan rubbers en stofhoezen in verschillende maten. Dus na even speuren vond ik een passend setje. Daarna alles weer monteren. en toen kon het grote ontluchtingfeest beginnen. Ik dacht, ik zet de pomp er even op en klaar. Niet dus :oops: . Er kwamweinig tot niets uit. Dan maar op de "ouderwetse" manier. Ik had er hier en daar al over gelezen, kont in de lucht en pompen maar.

Maar dat was ook even een gedoe zeg :evil: .
Maar goed het meeste lucht is er uit. Eerste keer remmen zit het pedaal nog wat diep. 2x pompen en het is goed.

To do list:

Remmen nog een x ontluchten..
Cardanrubbers midden en achter vervangen.
Stuurhuishoes vervangen.
Remleidingen ontroesten.

En dan fietst hij hopelijk [-o< zo door de APK.

Groeten Steven
gehad 155 2.0

nu 75 indy V6!
GTV 916 2.0 TB

indy
Advanced Member
Advanced Member

RE: 75 Indy TS remmen en zo. APK en kleine dingetjes

wo apr 07, 2010 17:04

Vandaag weer even wat tijd gemaakt om met de 75 bezig te gaan.

Ik ben begonnen met de hardyschijven. Uitlaat er onder vandaan gehaald. Scheelt toch een hoop dat ik voor rvs CSC spul heb gekozen Na een jaar schuif je het zo weer uitelkaar.
Toen de achterste motorsteun losgehaald. Daarna het tussenlager losgedraait. Dat gaf me net genoeg ruimte om hem met een bandenlepel Van de bak los te wippen. As gemerkt om onbalans te voorkomen.

Mar wat gaan die nieuwe schijven er strak om zeg :shock: . Daar kwam een hoop kruipolie en geweld bij kijken :twisted: Maar alles is goed gegaan en heel gebleven. Moest alleen 1 draadeinde iets optappen. Monteren geschiedt in omgekeerde volgorde. Maar dan moeilijker. :lol: Viel al met al nog wel mee.

Vervolgens de remleiding naar achteren vervangen. Ik wilde hem eerst ontroesten. Maar besloten dat een nieuwe leiding beter was. Hij bleek boven het hitteschild ook behoorlijk vergaan.

De kriksteunen heb ik de loslatende tectiel verwijderd oppervlakte roest verwijdert, in de roest jäger gezet. en daarna opnieuw getectieleerd. Is nog nooit aan gelast en dat moet zo blijven 8)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En dan heb ik nog steeds niet die stuurhoes vervangen :roll:

Gr Steven
gehad 155 2.0

nu 75 indy V6!
GTV 916 2.0 TB

wouter75
Full Member
Full Member

RE: 75 Indy TS remmen en zo. Cardanrubbers enzo

wo apr 07, 2010 17:42

ik kan het verkeer zien, maar staat de achterste hardy onderspanning? dit zou kunnen als het centreerlager niet goed in de hardy is geschoven.

Gr Wouter
alfa-75 epoca 1.8ie katloos (project)

indy
Advanced Member
Advanced Member

RE: 75 Indy TS remmen en zo. Cardanrubbers enzo

wo apr 07, 2010 18:04

Op de foto staat de middelste schijf. Was idd even een gedoe om hem goed over het lager te krijgen. Maar hij zit er wel recht en spanningsvrij op. Ik zal s kijken of ik een foto uit een betere hoek kan maken. :)
gehad 155 2.0

nu 75 indy V6!
GTV 916 2.0 TB

indy
Advanced Member
Advanced Member

RE: 75 Indy TS .. Verse A.P.K.

do apr 15, 2010 17:37

Zoo.. De Indy TS heeft weer een verse apk..

Vanmorgen om 9:30 Naar de apk boer gebracht. De keurmeester is wel een liefhebber anders dan anders auto,s. Na de nodige complimenten over de staat van techniek en bodem. Waren er toch nog wat dingetjes.

Koplamp stond wat te laag mist achterlicht deed het niet, en het achterlicht L deed gezellig met het knipperlicht mee. (DAt had ik zelf vantevoren ook wel even kunnen controlleren :? )
Het grootste probleem was de lambdawaarde. Omdat de Indy in 93 op kenteken was gezet moest er viergas gemeten worden :shock: . Maar ik had bij de ombouw een draadboom van een katloze TS gebruikt. ](*,) .
Wat nu??

Na even nadenken leek het een goed idee om de draadboom van een kat versie te gebruiken. sonde en kat zaten er nog gewoon onder. (gelukkig)
Snel naar Grou gereden, om daar even te vragen of hij nog eentje had liggen en of dat kon.
Hij had er nog 1 En het moest wel passen. :D. Helemaal top.

Snel de draadbomen verwisseld. En hopen dat inmiddels de kat niet overleden was.
Weer meten.. Uitstoot en lamdawaarde goed \:D/

Goedgekeurd :banana: \:D/
En weer een jaartje sturen :driving:
gehad 155 2.0

nu 75 indy V6!
GTV 916 2.0 TB

B-lex
Guru
Guru

do apr 15, 2010 18:18

Netjes, gefeliciteerd 8)

Bij mijn TS hoor je op het toerental een gepiep, ook hardy schijf of centreer lager denk je?

Heb weinig ervaring met de aandrijflijn, maar moet toch gedaan worden.

Grtz, Alex
Alfa 75TS
Audi RS4 Avant
Lada Niva

indy
Advanced Member
Advanced Member

do apr 15, 2010 21:56

En die piep komt echt uit het cardan? Zou een lager oid kunnen zijn. Msschien handig om hem op een brug te zetten. Iemand even gas laten geven. En luisteren waar het exact vandaan komt.
gehad 155 2.0

nu 75 indy V6!
GTV 916 2.0 TB

indy
Advanced Member
Advanced Member

zo apr 18, 2010 13:21

Zal nog een to do lijstje maken.

-Uitzoeken waarom de binnenverlichting nou niet werkt + zoemer verlichting. Al wel een ander relais geprobeert lampje doet het ook wel. Maar eens een schemaatje zoeken
-Eindelijk de motorkapontgrendeling maken. Moet nou al bijna 4 jaar de grille naar voren trekken :oops: :lol:
-Liggende delen (laten) spuiten Maar s kijken wat dat gaat kosten.
-Koni,s monteren.
-Verlagen. 8)
- Andere wielen (Ronals of toch 17") Liefst met een brede rand staat toch mooier
-Kleppen stellen.
gehad 155 2.0

nu 75 indy V6!
GTV 916 2.0 TB

brolli21
Guru Triplo
Guru Triplo
Contacteer: Website

RE: 75 Indy TS .. To do list

zo apr 18, 2010 13:38

Als je gevonden hebt wat het probleem met de lichtzoemer is,geef dan een gil.
Die van mij die namelijk al sinds ik n 75 heb heel vaag,meestal doet ie het niet,maar zo heel soms laat ie eens wat van zich horen,op onverklaarbare wijze,het is ook niet zo dat als ik op een bapaalde manier probeer em te activeren dat er wat gebeurt,soms bij uitstappen met licht aan geeft ie en pingel,soms als ik met deur open mn licht aan draai,ik begrijp er geen hol van :oops:

Voorderest wel een gaaf project,en een TS is natuurlijk altijd een mooie upgrade ;)
There is a fine line between Brilliant and Insane
Alfa 75 Imola-TB '92
Fiat 500 1.4 16v sport '08
Audi A4 Avant 1.8t quattro '05

indy
Advanced Member
Advanced Member

RE: 75 Indy TS .. To do list

zo apr 18, 2010 20:44

@ brolli21 Thanks. Een TS is idd wel een fijne upgrade. En als ik vind wat het is met die binnenverlichting laat ik het weten.
gehad 155 2.0

nu 75 indy V6!
GTV 916 2.0 TB

Terug naar “Projecten”