Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: RE: Bumperkleven ergernis nummer 1? Moet je rechts gaan

vr apr 16, 2010 23:36

Caravans!
Nee, jullie zitten er ver naast. Het ligt dichter tegen het verhaal van de topicstarter aan (maar dan net even anders).

Dinky Boy
Miniaturista
Contacteer: Website

RE: Bumperkleven ergernis nummer 1? Moet je rechts gaan rijd

vr apr 16, 2010 23:45

Links inhalen?

:biggrin:

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

za apr 17, 2010 10:29

de ergernis om de ergernis :biggrin:
156

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo

za apr 17, 2010 11:56

de ergernis om de ergernis :biggrin:
Ik krijg juist irritatie van mijn ergernis.

Wat de Duitse dames het vervelendst van Nederlanders vinden op de Autobahn was het veranderen van baan zonder richting aan te geven.
Dan komen ze aanzetten met 160 -180 km/u (inderdaad op de linkerbaan) en dan zet zo'n "gelbe Platte" met 120 km/u in een keer zijn wagen ervoor.
Levensgevaarlijk. Dat hadden de dames al een aantal keren meegemaakt.

Ik trouwens ook verleden jaar onderweg naar een Zagato meeting in Edesheim Duitsland.
Met vrouw en kind reed ik zo'n 180 k/h in een treintje. Voor mij een Audi en achter mij ook een Audi.

In de verte reed een Nederlandse wagen achter een vrachtwagen. Ik was al alert op wat mogelijk kon gebeuren.
De Audi passeerde de Nederlander en de vrachtwagen en in één keer gooide de bestuurder zijn wagen op de linkerbaan.
Nu heb ik de remmen laten upgraden bij JS-Racing en is de SZ uitgerust met extra brede klevers maar ik moest echt alles en alles uit de kast halen om op 10cm van zijn achterbumper de snelheid eruit te krijgen. De voorkant van de SZ was helemaal plat op de weg gedrukt en het leek wel of de achterkant recht omhoog stond. Ik keek zo bij de voorganger naar binnen tegen de nekjes van twee kinderen aan. Brrrrr....... In mijn ogen een moordactie. Behalve de bestuurder en twee kleine kinderen zat ook zijn vrouw in de wagen.

Ik raakte hier zo van overstuur dat ik zelfs de volgende dag niet mee ben geweest met de toerrit maar op het terras in de zon tot rust moest komen.
Even dacht ik dat het allemaal voorbij was. Ik heb het verhaal wel vijf keer tegen RZ (forumlid verteld).

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

za apr 17, 2010 12:05

Zo! Daar zal je inderdaad behoorlijk van geschrokken zijn. Levensgevaarlijk, zo'n actie.

Dit soort medelanders kennende, zul je waarschijnlijk nog op een vermanende blik zijn getrakteerd ook. :(
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

De Block
Guru Duplice
Guru Duplice

ma apr 19, 2010 08:29

Heb een soortgelijke ervaring gehad in zuid Duitsland. Maar dat was gewoon een Duitser, niks gele platen.. Ik ging het niet meer halen en ben uiteindelijk (zonder iets te raken) tussen twee vrachtwagens door de vluchtstrook op geschoten...
Loud pipes save lives.
Bertone 2000 '75, 159 TI '10, 916 Spider 2.O TS '97
Projecten: Turbo....
Ex: Bertone 2000 '73, 33 1.5 ie '92, Alfetta GTV 2.0 '78, 147 1.9 JTD '05, Spider 1.6 '89, 159 2.2 JTS '07

m.brandon
Advanced Member
Advanced Member

ma apr 19, 2010 09:14

Ik herken dit verhaal ernstig goed, levensgevaarlijk. Ik heb het ooit een keer wel mis zien gaan, en niet zo zuinig ook. Ik reed met 180km/h op de linkerbaan en zie een Porsche aankomen in m'n spiegel (200+). Ik dus netjes naar de middelste baan en even gas los om niet in de problemen te komen ivm het feit dat daar een vrachtwagen reed, met een Fiat Panda (nieuwe model) erachter.
Zodra ik goed en wel op de middelste baan rijd zie ik de Fiat Panda voor me eventjes naar links schuivelen en ik denk nog: NIET DOEN! En ja hoor, zonder richting aan te geven toch naar links.
Porsche gooit z'n ankers nog uit maar was niets meer aan te redden en met toch nog altijd een geschat vaartje van 160km/h boort de Porsche zich in de 90km/h rijdende Panda.

De bestuurster van de Panda is er redelijk goed vanaf gekomen, de bestuurder van de Porsche overigens ook. Maar dit had voor hetzelfde geld 2 doden op kunnen leveren, of misschien nog wel meer.

Overigens was de Panda een Duitser en geen Nederlander. De Duitsers rijden wat dat betreft zelf ook steeds slechter. Met name de "groenen" die het schandalig vinden dat jij zo hard rijdt etc.etc..
Nu: Koos Alfaloos

Gehad:
OMGWTF
Giulia 1300 Super met Arese 1750 blok en sper-dif
Giulia 1300 Super
156 2.4 JTD squadra tuning
GTV 2.0 V6 TB
156 1.9 JTD squadra tuning
145 1.7 16V

Kakel
Full Member
Full Member

ma apr 19, 2010 10:30

Nederlanders kunnen NIET rijden. Allemaal links willen rijden en dan bij een gangetje van 100 per uur 3 meter afstand houden. En het dan gek vinden als je in een kettingbotsing terecht komt of dat er zoveel files staan. Rechts inhalen doe ik dan steeds meer en meer. Kan het me dan ook helemaal vinden in bovenstaande.
Zo ontstaan dus die files. Jij wurmt je in een non-gat waardoor de auto die jij rechts passeert weer afstand moet nemen. ;)
Huh? Ik snap je even niet? Waar staat dat ik me in een non gat wurm? Als ik iets niet doe is het dat wel. Voeg alleen weer in op de linker baan als er genoeg ruimte is. Afstand houden doe ik altijd extra vanwege mijn luie oog. (waarmee ik geen diepte SCHIJN te kunnen zien. Zeggen ze)
Nu:
156 SW
Frans leasehok
Kia Sorento

Gehad:
33 1.7 16 KlepperT Quuf
33 1.7 I.E. met ABS
33 1.4 I.E.

marcoloco
Full Member
Full Member

za apr 24, 2010 11:06

ik weet zeker dat er mensen zijn die hem er expres voor gooien als ze zien dat er iemand aankomt met hoge snelheid.
mijn eigen ervaring(en zitten ze je nog uit te lachen in hun binnenspiegel). zo van de weg is niet van jou.
en dan bedoel ik in nederland........dat maakt me echt :x :x :x :x
en er zijn veel menesen die niet goed in hun spiegels kijken of te weinig en dan niet goed anticiperen.
erg storend :!: :!: :!:
AR 156 sportwagon V6 2.5 24V Q-system.
Audi RS4 avant 4.2 V8 Quattro. MTM (530pk)

Super72
Member
Member

za apr 24, 2010 11:53

Klein filmpje, ter illustratie hoe lastig het is om te anticiperen op zéér grote snelheidsverschillen. Toegegeven, dit is een exces, maar toch: je ziet het toch amper aankomen, zoiets? En de inhaler zal waarschijnlijk van mening zijn dat hij allkes prima onder controle heeft.
Even de facts-list: Duitse Autobahn, de filmer rijdt in zijn Panda 100 HP een kalme 150 (!) km/u. En dan verschijnt er een Corvette...

fly-by

Voor het goede begrip: ik spreek hiermee geen waardeoordeel uit. Ik erger me ook aan chronische linksrijders en het betuttelende vingertje van mede-weggebruikers als ik de snelheidslimiet overtreed. En ook ik maak me - in uitzonderingsgevallen - schuldig aan rechts inhalen, ofschoon ik dat liever schaar onder het kopje 'keep your lane'. En ja, ook ik rij graag te hard zodra de situatie zich daarvoor leent.
Punt is: kijk naar dat filmpje en besef hoe gevaarlijk grote snelheidsverschillen eigenlijk zijn. Ook in Duitsland. Wees er dus op beducht, dat is alles wat ik wil zeggen.
Als je de boom ziet voordat je hem raakt, heb je onderstuur. Hoor je hem alleen, dan heb je overstuur.

Hans33sw
Guru Duplice
Guru Duplice

za apr 24, 2010 12:32

iets anders, gister reed ik links, een prius voor mij ging naar rechts en ik verwachte al lichtelijk dat hij daar niet al te lang zou blijven.
ik reed net naast de prius (hand vast bij de toeter in de buurt) en ja hoor, ik zie hem spiegelen, maar niet even de moeite nemen om naast hem te kijken. hoppa, bijna een prius in mn zij! toeter, schrik, alles weer ok.

kom nu niet met, waarom ga je dan hem inhalen als je dit verwacht en whatever
'18 Giulietta Super Veloce TCT
'91 33 1.3S
'89 33 16v carbs
'76, '79 & '91 stokbroden

Gillezzz
Member
Member

za apr 24, 2010 12:45

Sick... 170km/u snelheidsverschil... :shock: Die komt dus met bijna 50 meter per seconde dichterbij terwijl je zelf al 150 rijd...

Als je zo hard langs het overige verkeer rijd kun je de overige weggebruikers eigenlijk niks meer kwalijk nemen en ben je zelf de grote agressor. Maar hoe langer we het erover hebben, hoe meer ik besef dat ik me in mijn bestuurdershistorie ook wel eens schuldig heb gemaakt aan dit soort praktijken. Zo haalde ik in Frankrijk op een vierbaansweg eens uiterst rechts met 210 km/u een auto in die op de derde baan sukkelde... Die bestuurder moet zich een ongeluk geschrokken zijn. Eigenlijk schrok ik toen zelf ook van mijn eigen handelen en rem sindsdien netjes af zodra het drukker wordt. Als ik mezelf om een boom vouw op een leeg stuk weg is dat nog tot daaraan toe, maar als ik mede weggebruikers betrek in mijn doodswens wordt het een heel ander verhaal natuurlijk.

Shame on me destijds... :oops: Ik troost me met de gedachte dat ik tegenwoordig wat hoger in de learning curve zit...

Rainier155
Guru
Guru

za apr 24, 2010 13:49

Hier in Nederland moet je soms bij 120-140 km/h al vol in de remmen voor langzame randdebielen die zonder spiegelen hun auto in miniscule gaatjes wringen op de linkerbaan...
Veel mensen spiegelen (bewust?) zo enorm slecht dat ze niet eens zien dat bijv. de baan na een auto volledig vrij is en dat ze dus makkelijk kunnen wachten tot je gepasseerd bent.
Voorlopig Alfaloos... maar meerdere modellen op het wenslijstje.
- Daily driver: Ford Focus Wagon MY2021 1.0L Ecoboost 155pk MHEV
- Anti Hipster Bakfiets: Suzuki Ignis MY2002 1.3L 83pk :)

marcoloco
Full Member
Full Member

za apr 24, 2010 14:22

Hier in Nederland moet je soms bij 120-140 km/h al vol in de remmen voor langzame randdebielen die zonder spiegelen hun auto in miniscule gaatjes wringen op de linkerbaan...
Veel mensen spiegelen (bewust?) zo enorm slecht dat ze niet eens zien dat bijv. de baan na een auto volledig vrij is en dat ze dus makkelijk kunnen wachten tot je gepasseerd bent.

inderdaad....erg irritant
AR 156 sportwagon V6 2.5 24V Q-system.
Audi RS4 avant 4.2 V8 Quattro. MTM (530pk)

Terug naar “Het Forum Café”