Citaat uit KB # 93 (2001), met het hoofdartikel over de Giulietta (tipo 116):
De Amersfoortse Alfa-specialist Auto Te Strake is importeur van het in Aachen (Duitsland) gevestigde tuningbedrijf Delta Autotechniker. Aldus is in Amersfoort een opgepepte Giulietta te bestellen onder de naam 'Giulietta Te Strake Delta', voorzien van hete nokkenassen, een bewerkte cilinderkop en een sportuitlaat. Resultaat: 144 pk. De koper van een Te Strake Delta krijgt bovendien Bilstein sportdempers, dikkere stabilisatorstangen, wielkastverbreders, spoilers en 14-inch lichtmetaal.
We hebben het dan over begin jaren '80 van de vorige eeuw. Weliswaar wordt hier niet gesproken over drukvulling, maar de oorsprong zal vergelijkbaar zijn.
Overigens leverde Sam van Lingen ook turbosetjes voor de 116-Giulietta, evenals het al lang overleden bedrijf Hi-tuned.
De kans op het vinden van een Te Strake Delta lijkt me trouwens zo goed als nihil. En waarom zou je ook? (nou ja, tenzij je Te Strake heet, natuurlijk, hetgeen - gezien zijn nickname - bij de topicstarter best het geval kan zijn). Het blijft een 'gewone' 2.0 Giulietta, maar dan voorzien van aftermarket tuningspullen. Niet echt het recept om de 'bewaar-status' te verktijgen. Vanuit historisch oogpunt ligt een zoektocht naar een Giulietta Turbodelta dan ook veel meer voor de hand. Die zijn niet alleen door de fabriek gemaakt (lees: waardevast), maar ook nog eens wél te vinden. En voor relatief bescheiden bedragen bovendien.
Hopelijk kan de topicstarter zijn motivatie toelichten.
Edit: zie nu pas
dit topic. Heeft er ongetwijfeld mee te maken.
Als je de boom ziet voordat je hem raakt, heb je onderstuur. Hoor je hem alleen, dan heb je overstuur.