GT 75V6
Guru
Guru

Re: RE: Total Loss verklaard !!!

do apr 08, 2010 23:00

Zonde is het wel. Maar 147/156`s staan nou niet bekend om hun degelijke plaatwerk :cry: Denk dat der BMW er beter vanaf is gekomen? Ik had laatst iemand met een 156 die met 30 km/h door sneeuval tegen een paaltje aan was gegleden (die ook nog eens omklapte) en die had ook de hele voorkant ontzet, scheelde niet zo veel met dit plaatje... Sterkte met de afwikkeling, dat is meestal een langdurige geschiedenis.
Een 156 heeft een prima kreukelzone. Het zal je verbazen met welke snelheden je klappers overleeft in zo'n hok. :wink:

Een 33 type 3 is ook een leuk voorbeeld. Een kennis van me is ooit met z'n gele 33 16V met 80 km/h tegen een Jaguar aangeknald. Het rechtervoorwiel stond tegen het rechterachterwiel, de complete bodemplaat stond omhoog, maar de botsenergie was keurig over de hele auto verdeeld en hij kon zo uitstappen. Van de auto was niets meer over.
Huidig: Giulietta 1750 TBi QV TCT bianco lunare (2014)
Gehad: Giulietta 2.0 JTDm TCT (2013) | MiTo 1.3 JTDm Eco (2011) | 156 2.5 V6 24V (2003) | 75 3.0 V6 America (1988)

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do apr 08, 2010 23:14

Zonde is het wel. Maar 147/156`s staan nou niet bekend om hun degelijke plaatwerk :cry: Denk dat der BMW er beter vanaf is gekomen? Ik had laatst iemand met een 156 die met 30 km/h door sneeuval tegen een paaltje aan was gegleden (die ook nog eens omklapte) en die had ook de hele voorkant ontzet, scheelde niet zo veel met dit plaatje... Sterkte met de afwikkeling, dat is meestal een langdurige geschiedenis.
Een 156 heeft een prima kreukelzone. Het zal je verbazen met welke snelheden je klappers overleeft in zo'n hok. :wink:

Een 33 type 3 is ook een leuk voorbeeld. Een kennis van me is ooit met z'n gele 33 16V met 80 km/h tegen een Jaguar aangeknald. Het rechtervoorwiel stond tegen het rechterachterwiel, de complete bodemplaat stond omhoog, maar de botsenergie was keurig over de hele auto verdeeld en hij kon zo uitstappen. Van de auto was niets meer over.
Neem van mij aan dat een 147/156 qua passieve veiligheid niet bijzonder veel voorstelt, zeker ook niet in vergelijking met sommige van zijn generatiegenoten van andere merken. Dat je soms een verbazingwekkende klapper overleeft in zo'n auto doet daar nisk aan af, dat heet geluk hebben met de omstandigheden en de crash. Als je in een gecontroleerde omgeving een 147/156 tegen de muur zet en je ziet de letselwaardes van de dummies, dan word je daar niet wild enthousiast van.

Over een 33 hoeven we het al helemaal niet te hebben, dat is net als alles uit die jaren, met uitzondering van wat Volvo's, Saabs en duurdere Duitse auto's, gewoon een koekblik. Schiet er maar eens eentje met 48km/h tegen een muur, daar hoef je geen dummies in te zetten om te zien hoe het dan afloopt.

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Total Loss verklaard !!!

vr apr 09, 2010 09:17

Jullie mochten dus allebei doorrijden, hij ging rechtdoor en jij sloeg af. Dat lijkt me dan wel duidelijk, rechtdoorgaand verkeer heeft voorrang. Je zult verzekeringstechnisch gezien zeker voor zijn schade aansprakelijk gesteld worden. Of hij ook (gedeeltelijk) aansprakelijk voor jouw schade gaat zijn hangt af van hoe goed aantoonbaar is dat hij roekeloos reed.

Wat Yuri zegt geloof ik onmiddelijk. Ik denk dat hij op dit forum degene is die de meeste auto's met crashdummies er in op muren en dergelijke heeft gereden en zijn verhaal klopt redelijk met de botsschades die ik gezien heb. Ik weet dat de paar alfa's die getest zijn geen hoge scores haalden en dat zelfs de modernere TipoC varianten van Fiat meestal niet hoog scoren als het om frontale botsingen gaat. Als je er van uit gaat dat de veiligheid van de modernere TipoC verbeterd is ten opzichte van de oude, kan je er dus wel van uitgaan dat de oude 145/146/155/147/156 en dergelijke onveiliger waren dan die moderne auto's die maar 2 of 3 sterren halen.

Lovertje
Newbie
Newbie

vr apr 16, 2010 21:01

Ik laat het over aan de rechtbank. Voor mij maakt dit al bij al niet veel verschil.
Mijn centen krijg ik sowieso. En de MiTo is reeds besteld.

Enige nadeel als ik in onrecht word verklaard is dat mijn BM 4ptn omhoog gaat.
Neem een kijkje op mijn webstekkie: http://www.faili.be
Sneukelroute: http://sneukelroute.faili.be

Elkoalfagta
Newbie
Newbie

za apr 24, 2010 21:28

je bent feitelijk aan het keren geldt dat daar dan eigenlijk als bijzondere verrichting en in zo'n geval ben je denk ik wel aansprakelijk.
maar bovenal is hetgene wat je zelf overkomt erger dan een hoop schroot.
alles is te vervangen behalve jezelf veel sterkte met de afhandeling en veel beterschap met je herstel.

alfa 156 sw gta

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za apr 24, 2010 22:49

je bent feitelijk aan het keren geldt dat daar dan eigenlijk als bijzondere verrichting en in zo'n geval ben je denk ik wel aansprakelijk.
maar bovenal is hetgene wat je zelf overkomt erger dan een hoop schroot.
alles is te vervangen behalve jezelf veel sterkte met de afhandeling en veel beterschap met je herstel.

alfa 156 sw gta
Afslaan, niet keren. De BMW reed recht door op dezelfde weg, als tegenligger.

ALFA4FUN
Newbie
Newbie

zo apr 25, 2010 21:31

Blij dat je zelf geen al te grote schade hebt opgelopen.

Wat betreft de verantwoordelijkheid is dit eigenlijk een uitgemaakte zaak.

Hij rijdt rechtdoor en voor jou komt hij van rechts dus twee keer in zijn voordeel.

Dat hij door het oranje/rood zou zijn gereden is alvast een reden om hem een boete te geven maar niet om de verantwoordelijkheid bij hem te leggen.

Tenzij jij kan bewijzen dat er een oorzakelijk verband is tussen het feit dat hij door het oranje/rood reed en het ongeval.

Daarvoor zal je de zaak voor de rechtbank moeten brengen.

Als je een omnium hebt is er voor jou al vast geen probleem maar zonder procedure zal de fout vermoedelijk wel bij jou geplaatst worden.
Alfas gehad : te veel om op te noemen
Nu :
159 2.4 JTDm SW
GTV 6 3.0
2600 Spider
GTAm Replica
Maserati Gran Turismo
Maserati Trofeo GT 4
De Tomaso Pantera Phantom
De Tomaso Pantera Group 4

Terug naar “Het Forum Café”