MDP
Guru
Guru
Contacteer: Website Twitter

Re: RE: Rollerbank meeting AR145C.NL

ma mar 01, 2010 17:15

Zoals ze bij Beek eerlijk aangaven is geen enkele bank in Nederland hetzelfde.
Meting op de ene bank kan je dus niet vergelijken met meting op andere bank.

De ene bank pakt wat optimistischer uit dan de andere.
En uiteindelijk gaat het niet om puur vermogen maar ook om driveability.
Helemaal mee eens! Mja, het samen zijn en wat opsteken is waar het uiteindelijk om draait. Het technische gedeelte vind ik persoonlijk wel een leuke aanvulling op het rollenbank gebeuren ondanks dat ik er zelf niet heb kunnen bij zijn. Het geeft een meeting wat kleur.

MikeB
Newbie
Newbie

ma mar 01, 2010 18:08

Ja, ben wel benieuwd naar de specs van die gta, vaak halen gta's op rollenbanken niet zulke uitschieters in standaardvorm

het is een duitse import en de eigenaar weet niet wat er mee gebeurt is word nu onderzocht ....Schokdempers bleken ook opeens van novitec te wezen dus word aan gewerkt
Alfa Romeo 155 2.0 Evo-R Turbo
www.scuderia-hscorse.nl

kitaro
Advanced Member
Advanced Member

RE: Rollerbank meeting AR145C.NL

vr apr 16, 2010 15:59

Voordat jullie het blok van die GTA uit elkaar gaan trekken.

Afbeelding

Ik heb voor de resultaten die ik kon vinden de resultaten vergeleken met de fabrieks opgaven. De waarde in de grafiek is de waarde die is gemeten / de fabrieks waarde.
Als een auto dus de orginele pk's haalt is dit 1.0

De paarse lijn is BAS, en de groene RICA.

De turbo blokken heb ik even los staan omdat hier te grote variaties in zitten, die zijn verder ook niet meegenomen.

Als je de waardes van bas middelt kom je uit op 1.10, Rica zit op 0.93. Dit blijft ook zo als ik bij bas de 2 grootste afwijkingen verwijder, idem bij rica als ik de 4 grootste afwijkingen ellimineer. (Los van de turbo blokken!)

verschil zit op zo'n 17% gemiddeld dus.

Dus de GTA's bij rica (en Beek) met 240 pk presteren bij Bas dus waarschijnlijk rond de 280 pk.
Lijkt mij dus dat er niets aan de hand is met de GTA's van alle betrokkenen.

Zegt verder niets over welke bank het bij het juiste eind heeft natuurlijk. En als je wilt tunen heeft iedereen een goede nulmeting.

MikeB
Newbie
Newbie

ma apr 26, 2010 23:00

kijk is daar hebben we hem weer de gouwe ouwe discusie over rollerbanken heheheh

al met al rollerbanken kloppen nooit :lol:

goed lopende auto's bestaan niet :lol:
www.scuderia-hscorse.nl

kitaro
Advanced Member
Advanced Member

di apr 27, 2010 04:26

Ik heb alleen aangetoond dat de uitschieter van de GTA, die opvalt. Geen uitschieter is, maar dat alle runs op die bank hooge waardes opleveren.
Dat jij daar dan de conclusie aan verbindt dat bij die meeting allemaal goed lopende autos aanwezig waren en bij de
eerdere meeting allemaal autos die slechter presteren is een mening die je mag hebben hoor.

Hoe houdbaar die mening is mag je zelf bepalen. :wink:

frankie
Full Member
Full Member

di apr 27, 2010 09:31

al met al rollerbanken kloppen nooit :lol:
Precies, er zijn te veel variabelen van invloed. Rollenbankmeting is niks meer dan een "educated guess". Het is aan de meter hoe hij daar mee om gaat en communiceert. Bij Beek stellen ze, dat de uitkomst ongeveer de waarheid is, niet de absolute waarheid. Dat lijkt mij een juiste instelling.

Dat gezegd hebbende, ik heb de betreffende GTA meegemaakt op de Alfaforum Autobahnmeet, die loopt echt wel lekker! Draait zonder problemen in de hoogste versnelling bij 6500 toeren de begrenzing in. Dat lukt mij met mijn GTA dus niet.
Nu: Giulietta QV
Gehad: 33 1.7 IE, 33 16v, 145 QV, 147 JTD, 156 2.4 JTD, 147 GTA, 156 V6

www.clubalfaromeo.nl

MikeB
Newbie
Newbie

di apr 27, 2010 23:30

Klopt de bestuurder van de betrefende gta heb ik ook gespraken en die vertelde me ook dat ie goed door ging :wink:

ik heb zelf altijd bij rollerbank pk's en nm's zijn leuk maar belangrijkste van een rollerbank is dat je ziet hoe je auto loopt rare dippen, te rijk, te arm

ik ben zelf nu met mijn turbo bezig om de puntjes op de i te zetten heb er nu een flinke front intercooler opzitten en zo gaat ik nog verder met de motor met een paar andere dingen die er op zullen komen
www.scuderia-hscorse.nl

Zudi
Junior Member
Junior Member

wo apr 28, 2010 17:43

Ik vind het erg goed onderbouwd! Echter zijn er 2 auto`s weer verder gegaan met afstellen, waarvan de pk`s weer aardig overeenkomen met de bank bij BAS. Dan zou hier dezelfde afwijking van 17% inzitten waarbij ik mij twijfels dan heb. Maar al met al toch een leuke discussie en erg mooi om te zien dat het een goed onderbouwde post is!
Heb je vragen aan het meetings organisatie van het ar145c? Mail dan naar meetings@ar145c.nl !

Rainier155
Guru
Guru

wo apr 28, 2010 18:47

Een rollenbankmeting is gewoon leuk om te doen en om een getal op papier te hebben van jouw auto. :)

Dat zo'n waarde verschilt per rollenbank en afhankelijk is van diverse omstandigheden weet je van te voren.
De mijne moet trouwens ook nog steeds is een keer op de bank, maar ja alle clubmeetings zijn al geweest, dus dat wordt weer wachten tot de winter gok ik.
Voorlopig Alfaloos... maar meerdere modellen op het wenslijstje.
- Daily driver: Ford Focus Wagon MY2021 1.0L Ecoboost 155pk MHEV
- Anti Hipster Bakfiets: Suzuki Ignis MY2002 1.3L 83pk :)

Terug naar “Evenementen”