hansfmilo

Alfa Sei restoration

vr apr 30, 2010 18:56

In het begin van 2009 heb ik een 2de series Sei geimporteerdt. Ik woon al zo'n 55 jaar in de VS, ik was toen net 15, dus kan ik me nog wel een beetje uitdrukken in ouderwets Hollands, maar ik zou het waardeeren als iemand de moeite neemt om mij mijn fouten aan te wijzen. Enough already!
Natuurijk heb ik het moeilijkste (voor mij) karweitje tot het laatst laten liggen of zitten. Electrical stuff. Vooral als de auto eerst drie weken bij de paint and bodyman heeft gelogeerd.

Ik zat al meteen vast. Drie Owners Manuals, in Hollands, Engels en Italiaans met al de wiring diagrams. Allemaal voor de eerste series. Zal niet veel verschillen. Wrong again, dipstick.
Maar, alle lichtjes doen het, aan de buitenkant. Binnen is niet zo goed. Power windows? Sorry. Power seat for the driver? Ah, nope. Inside lights? Not today.
Gauge lights, A/C, central doorlock, power mirror? Oh please, get real!

En die mooie wiring diagrams, op groot laten zetten (een halve vierkante meter!)? Useless as tits on a bull.
Anybody want to sell me a series 2 Owners Manual? Please?
Ik kan betalen met Paypal of Visa. Thanks!
ciao,

Hans

Alfajack
Member
Member

Re: Alfa Sei restoration

za mei 01, 2010 12:45

In het begin van 2009 heb ik een 2de series Sei geimporteerdt. Ik woon al zo'n 55 jaar in de VS, ik was toen net 15, dus kan ik me nog wel een beetje uitdrukken in ouderwets Hollands, maar ik zou het waardeeren als iemand de moeite neemt om mij mijn fouten aan te wijzen. Enough already!
Natuurijk heb ik het moeilijkste (voor mij) karweitje tot het laatst laten liggen of zitten. Electrical stuff. Vooral als de auto eerst drie weken bij de paint and bodyman heeft gelogeerd.

Ik zat al meteen vast. Drie Owners Manuals, in Hollands, Engels en Italiaans met al de wiring diagrams. Allemaal voor de eerste series. Zal niet veel verschillen. Wrong again, dipstick.
Maar, alle lichtjes doen het, aan de buitenkant. Binnen is niet zo goed. Power windows? Sorry. Power seat for the driver? Ah, nope. Inside lights? Not today.
Gauge lights, A/C, central doorlock, power mirror? Oh please, get real!

En die mooie wiring diagrams, op groot laten zetten (een halve vierkante meter!)? Useless as tits on a bull.
Anybody want to sell me a series 2 Owners Manual? Please?
Ik kan betalen met Paypal of Visa. Thanks!
ciao,

Hans
Nou, zo te zien gaat het Nederlands u nog goed af!

Zoals gevraagd, de correcties:

waardeeren = waarderen
geimporteerdt = Geïmporteerd

Niet slecht! Volgende keer kunt u meedoen aan het groot Nederlands dictee 8)

Succes met uw project!

bertonejaap
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

RE: Alfa Sei restoration

za mei 01, 2010 14:23

Succes met de sei, ik zal het project beslist gaan volgen
ooit: 5 x sud, 2 x 33 guilietta en 155 en 33 sw 1.7 145 1.4 ts 156 sw 1.8 ts, 147 1.6 ts

nu in het bezit van een 147 JTDm (150 pk) en een bertone 2l, is in restauratie

bert308
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: YouTube

za mei 01, 2010 22:49

Succes met uw project!
Je hoeft niet U te zeggen denk ik, dat doen ze in de VS ook niet! Maar ik begrijp dat Hans nu 70 moet zijn, en dan een oude Alfa restaureren! Dat wil ik later ook, succes gewenst!

Ahum,
...this thread is useless without pics...
'06 GS, Sud '76 Ti '82 QO, '81 Montecarlo, '80 308 '84 Guzzi LM, '82 Yamaha XT

Alfajack
Member
Member

zo mei 02, 2010 13:19

Respect voor ouderen, heet dat :lol:

MDP
Guru
Guru
Contacteer: Website Twitter

zo mei 02, 2010 17:44

Nou, zo te zien gaat het Nederlands u nog goed af!
Redelijk. ;) Vooral grammatica en zinsopbouw. Maar dat nemen we niemand kwalijk, tenslotte zitten we hier met andere bedoelingen.

@hansfmilo, veel lezen en proberen te begrijpen wat er staat. Mja, lijkt me geen makkelijk opgave. Oh, ik zou het bijna vergeten: Welcome on the forum and goodluck with the restoration!

Wieking
Junior Member
Junior Member

zo mei 02, 2010 17:50

Nou ja... zelfs "nieuwerwets" Hollands is soms een raadsel! :D

Laat dat geen obstakel zijn en vul maar in met Engels waar het even niet anders kan! Welcome and keep up the good work!
Hoe zwaar zal die Noor wegen?

Terug naar “Het Forum Café”