Gebruikersavatar
MDP
Guru
Guru
Berichten: 1313
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 02:36
Locatie: Zuid-Limburg
Contacteer: Website Twitter

Re: RE: Hans(rump) 33 SurfWagon velgenpolletje

za mei 01, 2010 11:21

duitse look (wel erg dik), maar wel wat aanpassingen nodig om het achter voor elkaar te krijgen:
http://link.marktplaats.nl/342719482
ET15! :shock: Die Duitse stijl is toepasbaarder op Duitse auto's. ;)

Hans33sw
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2439
Lid geworden op: di aug 11, 2009 20:49

RE: Hans(rump) 33 SurfWagon velgenpolletje

za mei 01, 2010 12:40

nou, ik ben er wel uit.

ik laat even de huidige controleren, zijn ze allemaal krom, dan ga ik opzoek naar wat anders, zijn het er 2, dan houd ik ze (ofzo...)
'18 Giulietta Super Veloce TCT
'91 33 1.3S
'89 33 16v carbs
'76, '79 & '91 stokbroden

Hans33sw
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2439
Lid geworden op: di aug 11, 2009 20:49

RE: Hans(rump) 33 SurfWagon velgenpolletje

za mei 01, 2010 19:27

ik wordt strontziek van de SW...
echt altijd en alleen maar gezeik. nu rammelt er iets in het blok. nokkenassen??


ik heb nu zo'n "was ik er maar nooit aan begonnen" stemming...

en er is gewoon veel teveel te doen, de opsomming:
-voorruit laten zetten + roest eronder aanpakken
-laswerk + spuitwerk aan de buitenkant
-rammel in blok
-hoofdremcilinder vervangen
-paar remleidingen vervangen
-panhartstang monteren
-uitlijnen
-nieuwe deuren erin
-deuren laten afstellen
-velgen richten
-nieuwe banden
-naafringen
-roest dorpels en in kofferbak

en heb je 3 dingen gedaan, komen er weer 3 bij. K*TBAK!!

en dan vergeet ik maar even mn wensenlijstje
-koni's
-drukveren kofferklep
-omlijsting achterraam
-nieuwe achter-zuiruiten (veel krassen)
-fatsoenlijke speakers
-totale spuitbeurt
-SQ chipje
-volledig PU
-ferodo
-...


zal ik hem maar wegdoen?
'18 Giulietta Super Veloce TCT
'91 33 1.3S
'89 33 16v carbs
'76, '79 & '91 stokbroden

Gebruikersavatar
bertonejaap
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2223
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:45
Locatie: noordbroek
Contacteer: Website

RE: Hans(rump) 33 SchijtWagon

za mei 01, 2010 19:31

Niet weg doen gewoon rustig mee aan de gang gaan, bedenk wel dat er maar winingsws meer over zijn. Als hij helemaal klaar is denk je "het was de moeite waard"
ooit: 5 x sud, 2 x 33 guilietta en 155 en 33 sw 1.7 145 1.4 ts 156 sw 1.8 ts, 147 1.6 ts

nu in het bezit van een 147 JTDm (150 pk) en een bertone 2l, is in restauratie

siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2286
Lid geworden op: do sep 08, 2005 15:02

RE: Hans(rump) 33 SchijtWagon

za mei 01, 2010 19:40

Hans,

ik begrijp je punt volledig en heb al wat jij nu doormaakt al tig keer doorgemaakt. Elke keer verkocht en een ander hok gekocht. Het blijft aankloten met die oude troep en je gaat er nooit op vooruit. Kost allemaal veel geld en met elke auto is weer wat anders mis.


Zet hem voor een maand in de hoek en daarna ga je weer verlangen ernaar. Dan pak je hem aan en ga je verder........ :wink:


Doe jezelf een lol en ga vanavond met wat vrienden de stad in. Lekker naar de Joffer ofzo :) . Lekker wat biertjes achterover tikken en de zorgen effe van je af zetten. Ga ik ook doen. Heerlijk.


Succes ermee man, ik begrijp wat je doormaakt maar bijt door en haak niet af!!! :thumbs:


Grtz, Sieger.

Gebruikersavatar
Stefan Elshout
Full Member
Full Member
Berichten: 287
Lid geworden op: ma jun 01, 2009 14:05

RE: Hans(rump) 33 SchijtWagon

za mei 01, 2010 20:57

Kom op.... doorgaan!
Dit hoort bij het proces dat er voor zorgt dat je er wanneer hij af is echt van houd en plezier van hebt.
Iedereen die een auto 'restaureert' komt een aantal keer dat punt tegen. Als je doorzet kom je bij het kleine groepje dat met een grote glimlach in zijn zelf opgenapte klassieker/semi-klassieker rond rijd. Stop je dan kom je bij de grote groep waarbij de auto over 10 jaar op marktplaats tekoop wordt aangeboden als 'afbouwproject'.
Als die sw straks af is heb je gewoon een super bak, dus keep up the good work!
Fulvia Coupé / 130 Coupé / Dino Coupé / 33 1.7IE / Thema 8.32

Gebruikersavatar
giardinetta
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 918
Lid geworden op: vr jan 30, 2009 09:54
Locatie: fine del bosco

RE: Hans(rump) 33 SchijtWagon

zo mei 02, 2010 00:49

Misschien een drijfstanglagertje,ff checken is zo klaar als je op tijd bent tenminste.

Gebruikersavatar
Alfagek
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:08
Locatie: Haaksbergen
Contacteer: Website

RE: Hans(rump) 33 SchijtWagon

zo mei 02, 2010 11:04

Tja, er zit idd nog wel aardig wat werk aan deze SW. Maar je hebt er ook al veel werk in zitten... Ik kan me heel goed voorstellen dat je deze SW nu zat bent, maar wat wil je dan? Wat moet er dan voor terug komen? Weer een SW? Dan zou ik gewoon met deze verder gaan. Ik denk dat er nog maar heel weinig SW's zijn die gewoon goed zijn. En die er zijn, zijn meestal niet te koop.

Dus ff op adem komen en dan rustig weer de boel los halen zou mijn advies zijn; ondanks dat ik het zelf ook nooit zo heb gedaan. Maar heb daar dan bij een paar auto's ook wel vreselijk veel spijt van... :cry: Bijvoorbeeld bij de SW die gehad heb...
Nu:
33 1.7 16v
Toen:
6x 164 (TS, V6, V6, TS, TS LPG, TS LPG)
7x 33 (1.5 IE, 1.7 IE, 1.4 Imola, 1.7 IE SW, 1.5 IE, SW 16v, 1.3)
1x 75 (1.8 IE)
3x 146 (1.6 TS G3, 1.8 TS G3, 1.9 JTD)
1x 155 1.8 TS 16v G3
1x 145 2.0 TD
1x 90 2.0 carbs

Gebruikersavatar
alfachirurg
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 984
Lid geworden op: wo okt 03, 2007 13:19
Locatie: Nog wel
Contacteer: Website

RE: Hans(rump) 33 SchijtWagon

zo mei 02, 2010 12:12

Hans,

ik snap je frustratie, triest dat je nu weer problemen met je blok hebt. Je hebt er inderdaad al super veel energie ingestopt zodat je er eigenlijk niet meer mee kan stoppen.

Ik persoonlijk zou de wagen lekker schorsen en een vervanger zoeken voor dagelijks vervoer, kan je de SW op je gemakkie netjes in orde brengen, zonder dat je de druk voelt van "haasten want ik heb hem morgen nodig"

Sterkte kerel
WWW.ALFACHIRURG.EU
Instagram: ALFACHIRURG


Nu: Alfetta GTV6 '86, Alfasud TiQv1.7ie '83,
Ducati 888 strada '93, 33 QV serie 1,
Giulietta 1.6 JTDm Distinctive in Nero Etna.

Vitorio
Full Member
Full Member
Berichten: 442
Lid geworden op: di okt 06, 2009 14:52
Locatie: Ijsselstein

RE: Hans(rump) 33 SchijtWagon

zo mei 02, 2010 12:37

Klote man, vooral dat je nu weer troubles hebt met het nieuwe blok, en ik maar roepen tegen iedereen dat die boxerblokjes zo sterk en betrouwbaar zijn..

anyway, ik ken in mindere mate het gevoel wel, dat na de winter ineens de koppelingcilinder van mijn 33 lek bleek te zijn was echt een behoorlijke knal, heb ook meerdere malen het gevoel gehad dat ik het stomme ding beter nooit had kunnen kopen, en em gewoon weg moest doen. Een paar weken later met hulp van een forumlid die cilinder vervangen, thermostaat meegepakt, en hij rijdt weer heerlijk (oh tuurlijk synchro van de 2 is aan gort, deurpanelen rammelen etc..), maar dat ritje afgelopen donderdag was weer helemaal top.

Het blijft een dilemma, ik weet vrij zeker dat aan mijn 33 nog een hoop meer werk komt deze zomer, en ik hoop dat ik het allemaal aankan (vooral financieel, ik verdien best aardig, maar er zijn zo veel dingen die moeten gebeuren, of die ik wil), maar het is toch wel een erg leuk bakkie, en er in rijden is gewoon erg leuk.

Het zou zonde zijn om em na zo veel werk weg te doen, maar als je weet dat er nog zoveel duizend euro aan werk in gaat om em fatsoenlijk te krijgen, tja...

Sterkte er mee Hans!

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

RE: Hans(rump) 33 SchijtWagon

zo mei 02, 2010 19:16

Je bent gewoon lekker op weg, dit hoort er bij. Hoe meer verstand je van auto's krijgt, hoe meer dingen je van merkt dat ze eigenlijk niet perfect zijn. Zoals anderen al zeggen, dit is een fase, gewoon doorgaan, dan komt er vanzelf wel weer een punt dat je er hard om kan lachen en je nog steeds in deze SW rijdt.

rally33
Newbie
Newbie
Berichten: 41
Lid geworden op: di sep 08, 2009 05:47
Locatie: Bleiswijk

RE: Hans(rump) 33 SchijtWagon

zo mei 02, 2010 19:29

Ik heb er ook een gekocht, en niet omdat het nou zo n betrouwbare auto is. Jij hebt echter wel heel veel pech, en na al je moeite die je hebt gedaan, zou ik er waarschijnlijk ook gek van zijn geworden. Maar....ga er maar een zoeken, ze worden met de dag schaarser, daarom heb ik die van mij ongezien gekocht. De tijd dat ze volop op marktplaats stonden is goed voorbij. Als je hem verkoopt, dan hangt iemand anders er een goed blokje in, en dan kom je bij elke mogelijke meeting jouw auto tegen. Dus bedenk goed wat je doet...

Gebruikersavatar
ikke
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 907
Lid geworden op: do jan 06, 2005 20:09
Locatie: Breda

Re: RE: 33 SW opknapbeurt

zo mei 02, 2010 20:04

Heb je deze auto laatst gekocht? Ik zoek al lang zo'n mooi SW maar heb deze dan toch gemist. Veel plezier er mee!!
voor jouw niveau hebben we er hier nog wel eentje staan hoor :mrgreen:

Hans33sw
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2439
Lid geworden op: di aug 11, 2009 20:49

Re: RE: Hans(rump) 33 SchijtWagon

zo mei 02, 2010 22:48

thanks voor de duwtjes in de rug! :thumbs:
Misschien een drijfstanglagertje,ff checken is zo klaar als je op tijd bent tenminste.
nee dat klinkt anders.
t lijkt toch de druklager te zijn; als je de koppeling intrapt is het geluid (toch) weg. "toch" omdat ik me kon herinneren dat het met koppeling ingetrapt nog aanwezig was :roll: morgen maar even weer checken.
ik heb het geluid alleen nog maar gehoord als 'ie stil stond, in de vrij. het is ook niet heel luid, maar wel aanwezig.

tja, op sommige dingen ga ik toch bezuinigen. morgen ga ik de gaten aan de buitenkant opvullen met epoxieplamuur.
't is een tussen oplossing. ik heb gewoon geen geld (over) om de buitenkant te laten lassen en spuiten, en gaten zijn ook geen optie want dan roest de bende gewoon door.
dus, fertan (check), plamuur, schuur, primer, kleurtje uit de spuitbus, blanke lak uit de spuitbus.
lekker lelijk maar voor nu afdoende.

en dan:
1. hoofdremcilinder + remvloeistof vervangen
2. vooruit laten zetten, ontroesten daar en simpel bijspuiten
3. uitlijnen en op stalen velgen*

dan gaan we na de vakantie wel weer verder met het lijstje


* of zal ik de 185-60-14 banden op de 14" toyo's laten zetten?? (moet er wel een beetje uitzien op spettacolo 8) )
'18 Giulietta Super Veloce TCT
'91 33 1.3S
'89 33 16v carbs
'76, '79 & '91 stokbroden

Gebruikersavatar
bert308
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2132
Lid geworden op: do dec 08, 2005 01:01
Locatie: Roermond
Contacteer: YouTube

Re: RE: Hans(rump) 33 SchijtWagon

zo mei 02, 2010 23:42

* of zal ik de 185-60-14 banden op de 14" toyo's laten zetten?? )
Dit begrijp ik even niet :D :D Maar ik had in een krappe periode qua liquide middelen ook eens een set 185/60/14 banden die ik nog had laten monteren op de 7.5x14 Revolution velgen en dat zag er super uit, super als in, een supercar uit 1970 (ballonbanden). En dat rammelen, de tussenas van een Sud bak rammelde al vanaf nieuw in de vrij, ik werd een keer aangehouden door de Autobahn Polizei een jaar of 10 geleden in mijn sjofel uitziende Sud (toen he) en zei vroegen mij ook naar dat rammelende geluid en ik dus in mijn beste Duits uitgelegd dat die das schon getan haben wenn die nog neu waren.
'06 GS, Sud '76 Ti '82 QO, '81 Montecarlo, '80 308 '84 Guzzi LM, '82 Yamaha XT

Terug naar “Projecten”