Zo naar een lange tijd geen updates, dan nu maar weer eens wat plaatsen.
De remmen zijn weer gereed en functioneren weer, kreeg met geen mogelijkheid de zuigers uit de achterste remklauwen.
Dus uiteindelijk de remklauwen weer gemonteerd en het remsysteem ontlucht en de zuiger dmv het rempedaal eruit geperst.
Boeltje weer gedemonteerd en gereviseerd, werkt nu weer perfect. Alle las plekken schoongemaakt en in de RX5 gezet (2x)
daarna afgewerkt met kit en tectyl. De zichtplekken hebben we geplamuurd en moeten we nog gaan schuren en spuiten.
Motor loopt ook weer goed en begin steeds lekkerder en mooier te lopen. Motorkap en spatschermen weer gemonteerd en de Sud voorzien van een nieuwe gril.
Kreeg op een gegeven moment een telefoontje van mijn broer, die een weekend op de Nordschleife zat, tijdens het gesprek zag ik een klein roest plekje
nog zitten op het linker achter binnenscherm. Tijdens het bellen zat ik er aan te knoeien en voordat ik het wist had ik een strip van 30cm kit in mijn handen!!
Plekje over het hoofd gezien, dus maar schoongemaakt en in de RX5 gezet. Metaal was gelukkig nog niet door.
Dus de Sud was voor voor zover klaar omdat er een andere auto op de brug moest maar even een stukje gereden op het industrie terrein.
Rijdt weer fijn z’n Sud, alleen jammer dat van de net vervangen versnellingsbak de synchomeshring van de tweede versnelling slecht is.
Dus maar weer even kijken wat ik ga doen, synchomeshring vervangen of maar een andere bak monteren. Alleen jammer van het werk
maarja dit is het risico wanneer je een bak monteert waar je niet van weet wat de staat is. Ook begon tijdens het rijden plotseling het olielampje te flikkeren.
Ik al bang dat de motor was overleden maar gelukkig viel het mee, stekker van de sensor was afgebroken en maakte massa.
Onderstaand nog een aantal foto’s van de laatste status: