Stefan
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

Re: RE: GTV-6 ( 3.0 V6 ) uit 1981

do mei 06, 2010 09:01

Moeten binnen kort echt dit gaan vieren met elkaar. Een jaar bezig en de APK zit er al weer op. :lol: 8)
Dat moeten we zeker doen. Dinsdagavond alvast een voorproefje en dan ook nog maar eens verder over onze "andere" plannen brainstormen.
Alfa historie:
te veel om op te noemen.

Nu:
Op dit moment Alfaloos.

Stefan
Advanced Member
Advanced Member

RE: GTV-6 ( 3.0 V6 ) uit 1981

zo mei 09, 2010 21:50

Gisteren de GTV verlaagd en dat ziet er in ieder geval een stuk beter uit 8) .
Gelijk van de gelegenheid gebruik kunnen maken om de eerste kilometers te maken om te zien hoe de GTV aanvoelt en reageert.
De auto rijdt heerlijk en het voelt allemaal strak aan :D .
Toch nog een paar kleine minpunten gevonden. De bak vraagt wat gewenning, want bij het terugschakelen van 5 naar 4 of 3 komt de pook niet vanzelf goed voor deze versnellingen te staan.
Je moet de pook er dan zelf voor zetten en even zoeken.
Tevens lijkt het of de motor maar op 5 cilinders loopt. Dit is vooral te merken als die koud is. Als het blok warm is, loopt het duidelijk beter. Ik ben er nog niet achter welke cilinder niet goed meedoet. Alle 6 de uitlaatspruitstukken waren na het ritje gloeiend heet. Dus dat moet dus nog opgezocht worden. Ook loopt het blok niet staionair als het warm is. Het toerental blijft continu schommelen. Dit gebeurt alleen als het blok op temperatuur is en als er geen gas gegeven wordt. Dit schommelen verdwijnt als er gas gegeven wordt.
We hebben dus nog wat uit te zoeken voor de registerdag, maar naar mijn gevoel kan deze schone toch gewoon mee :wink: .

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Alfa historie:
te veel om op te noemen.

Nu:
Op dit moment Alfaloos.

Erwinn
Advanced Member
Advanced Member

zo mei 09, 2010 22:56

Mooi hoor! 8)
*Alfa Romeo GT JTD 16v 2004

Stefan
Advanced Member
Advanced Member

zo mei 16, 2010 21:14

Na afgelopen week een paar kleine rondjes in de buurt gedaan te hebben, heeft deze Bella vandaag de echte vuurdoop gehad.
Ze mocht mee naar de Registerdag en heeft zich van haar goede kant laten zien.
Heerlijk geluid en een fijn weggedrag. Geen gekke dingen of mankementen. Alleen de stationairloop is nog niet goed. Het stationair toerental schommelt kontinu (vooral bij warme motor). Maar als het enige is dat er nu nog niet in orde is, dan valt het allemaal heel erg mee.
Omdat de GTV al deels gestript was toen ik haar kocht, had ik er nog nooit eerder mee kunnen rijden. Sterker nog, ik had eigenlijk nog nooit in een GTV-6 gereden en ik was erg benieuwd.
Het is mij niet tegengevallen :D en ik ben weer helemaal verliefd :wink: .
Alfa historie:
te veel om op te noemen.

Nu:
Op dit moment Alfaloos.

Terug naar “Projecten”