Vanmiddag gauw langs de gereedschapswinkel om het benodigde ribe bit setje te halen om de kopbouten los te kunnen halen.
Ooooooh wat zaten die vast zeg
Voordat het zover was, eerst de thermostaat, de distributieriem en wat overige leidingen rond het blok verwijderd.
Vlak voor het liften van de cilinderkop.
Ik wist al dat ik de nodige schade aan de zuiger kon verwachten, dit had ik al een beetje gezien via de inlaatpoorten.
Maar toch wel heel benieuwd wat er nu aan de hand zou zijn, heb ik voorzichtig de kop verwijderd om te zien hoe alles er bij stond.
Nou, wat plaatjes dan maar ter verduidelijking….
Na het verwijderen van de kop, vond ik daar de afgebroken klep die voor de nodige schade gezorgd heeft aan de zuiger en de kop.
Zie hier de nodige afdrukken van de afgebroken klep.
De cilinderkop kon uiteraard niet achter blijven.
Nog maar een paar close-up foto’s dan….
Ik denk dat deze kop niet meer te gebruiken is voor het doel wat ik voor ogen heb.
Nou geloof ik best dat men tot veel in staat is, maar deze kop wil ik niet meer gebruiken.
Word langzaam op zoek naar een andere kop.
Wat ik wel opmerkelijk vind, is de hoeveelheid materiaal die in de eerste cilinder ligt.
Het is natuurlijk licht materiaal, maar waarom zoveel in de eerste cilinder en zo weinig in de overige cilinders?
Groetjes,
Marc