Wie o wie

Ja
83%
10
Nee
8%
1
Misschien
8%
1
 
Totaal aantal stemmen: 12
Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5614
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: Wie gaan er 7 mei rijden?

wo mei 05, 2010 09:58

cold hard cash...(nu ja, hard, papiergeld is handiger..)
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4426
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

Re: RE: Wie gaan er 7 mei rijden?

wo mei 05, 2010 12:44

<dummyvraag>Kan je je inschrijfgeld pinnen, of moet je cash meenemen?</dummyvraag>
Domme vragen bestaan niet en een goede voorbereiding/vooruit denken is het halve werk. :wink:
Zorg dat je lekker op tijd bent, vroeg op moet je toch, dat ene halve uurtje eerder maakt dan ook niet veel meer uit.
Als je vroeg bent is het doorgaans nog rustig en als je geen compleet pitteam hebt heb je alle tijd meestal wel nodig om op klaar te staan voor de eerste training.

Gr DJ

Gebruikersavatar
toyo 888
Full Member
Full Member
Berichten: 314
Lid geworden op: zo sep 07, 2008 02:00

RE: Wie gaan er 7 mei rijden?

vr mei 07, 2010 11:47

volgens de geluiden rijden er een stuk of 15 in de rondte

Gebruikersavatar
toyo 888
Full Member
Full Member
Berichten: 314
Lid geworden op: zo sep 07, 2008 02:00

RE: Wie gaan er 7 mei rijden?

vr mei 07, 2010 12:29

info voor de liefhebbers,

Spekglad hier en daar schade tijden die boven de 2.25 liggen.

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4214
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

RE: Wie gaan er 7 mei rijden?

vr mei 07, 2010 20:04

Na het werk snel vriendin opgepikt en naar Zandvoort gereden.
Laatste race gezien en volgens mij duurde die letterlijk en figuurlijk een ronde te lang voor de rode 155's...
Die hebben volgens mij 2x het bord final lap gezien en in de echte laatste ronde dook Lenz in een gat wat er volgens mij niet was. (corrigeer me Lenz als ik het mis heb)
Raceongevalletje hoort erbij.... Helaas wat schade aan de mooie 155's dus, maar die hebben wel een mooie strijd laten zien!
Verder Jon die snel uitviel, twee berts in de strijd, Richard die hard rondging in de 75 cup en een hoop schadetjes gezien...
Spectaculaire omstandigheden door een opdrogende baan... hier wat iphone foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
LENZ
Guru
Guru
Berichten: 1412
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:42
Locatie: voorburg
Contacteer: Website

RE: Wie gaan er 7 mei rijden?

vr mei 07, 2010 22:30

Ondanks de schade was het inderdaad een fantastische race.
Was niet een gat wat er niet was,er was ruimte, maar ik verremde me toen ik hem voor de tarzan aan de binnenkant ernaast zetten, helaas was de binnenkant behoorlijk gladder dan de ideale lijn.
Met als resultaat dat ik rechtdoor schoof en daardoor mellis in zijn deur pakte op het moment dat hij instuurde.
Nu naar bed, een verslagje volgt
Ik heb overigens 3x het last lap bord gezien.

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4214
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

RE: Wie gaan er 7 mei rijden?

vr mei 07, 2010 22:59

Aha, ja, de baan was ook erg tricky denk ik, dat leverde de nodige momenten op!
O.a. een Mazda die de complete Hugenholz bocht dwars nam met het gas erop...

3x zelfs? Vond dat echt niet kunnen... leek alsof de vlagger niet wist wie voorop reden...

Was leuk om naar jullie te kijken in elk geval!
Wat een geluid komt er uit die V6-en...

Gebruikersavatar
Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3179
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:01
Locatie: Hillywood

RE: Wie gaan er 7 mei rijden?

za mei 08, 2010 08:39

Ik had mijn eerste race wel iets anders voorgesteld: de hele dag door een stotterende auto. Het begon in de vrije training, in de kwailificatie heb ik 3 rondjes gereden en tijdens de opwarmronde van race 1 heb ik hem aan de kant moeten zetten omdat het probleem er nog steeds niet uit was. Ondanks dat er van alles geprobeerd is: kabels gecontroleerd, nieuwe computer, lmm. Baal er flink van. :evil:
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Gebruikersavatar
aso69
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 722
Lid geworden op: di dec 28, 2004 10:09
Locatie: rotterdam
Contacteer: Website

RE: Wie gaan er 7 mei rijden?

za mei 08, 2010 08:59

wat een fijn weer was het, rij met dat ouwe ding met alles op droog ingesteld, was het iets te nattig voor, had geeneens een krik bij me (en ook geen zin in om in de regen staan te prutsen) dus niks versteld, 1e race achter al die "moderne" dingen gefinisht maar 10 strafseconden gekregen voor afsnijden bochtje gevolg: 1 plaats naar achter. ding rijdt als een drol in nattigheid en vond het wel best, weggegaan en bier gaan drinken (binnen)
succes met het herstellen van die botsing schades, das altijd jammer

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5614
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: Wie gaan er 7 mei rijden?

za mei 08, 2010 10:40

Armando!! Er was nog plek in de box! even vragen (en anders maken we plek!) en kriks genoeg die niet gebruikt werden etc etc.
Jammer, was een leuke 2e race geweest met jou erbij, mega knok gehad met Chris toen de baan droog werd, en nog net voor hem kunnen eindigen , en dat waarschijnlijk alleen omdat hij bij uitkomen bos-uit geblokkeerd werd door langzamer verkeer, ik had de betere positie en vrij baan. Was wel een beetje wazig met last lap, omdat Nick achter m ij in het klassement stond maar wel voor mij gefinisched was vraag ik mij af of de race niet gewoon 1 of 2 rondes eerder afgelopen was??erg vaag allemaal in ieder geval. Dag begon voor mij slecht met een kleine schade bij uitkomen Masters, Mazda links van mij terwijl ik hem rechts had verwacht, hij net met 2 wielen naast de baan, kon hem verder wel houden. Die dingen kunnen waanzinnig hard de bochten door, hij ging iets te hard, en kon hem in wezen niet goed houden en hoopte dat ik hem door had, niet dus.. Beetje schuld bij allebei, gewoon raceincidentje dus. Hij kwam netjes naar mij toe, we hebben de zaak even bepraat en ahndje geschud, en move on. heb het nog even bij de wedstrijdleiding op de video teruggekeken, zij hadden het niet gemist maar hadden wel iets van: we hadden het heel makkelijk kunnen missen, klein incident. Jammer van de plaatschade... 4e overall en 3e SI bij de vrije training, ik denk gaat lekker, goed begin van de dag ondanks mijn lamme rechter enkel (tijd geleden doorheen gezwikt, nu voor de zekerheid met brace gereden, was toch nog wel pijnlijk en instabiel, klapt er nog steeds zomaar uit en weer terug..).
Tijdtraining: spekgladde baan, geen deuk in een pakje boter gereden.. 10e startplek :cry: redelijk goede start, aanvaring tussen Marc en Nick leverde 2 plekken winst op, verder met Armando in de slag geweest maar mede door achteropkomende MX5`s kwam ik net tekort om erlangs te komen (nog naast de keurige verdediging door Armando...) Race 2 6e startplek, uiteindelijk 2 plekken ingeleverd (Marc en Nick die achter mij starten waren toch sneller) . Dempers waren beetje zachter gezet beetje winst in het begin. Maar die blauwe kwam toch wel dichter bij, ook weer beetje pech door tijdsverlies door achteropkomende Mx5`s, zijn in d ebochten wel sneller maar Hunzerug op ben ik dus sneller, maar dan moet ik liften omdat er langs gaan niet lukt. En Chris kroop naderbij... Laatste (?) ronde zwaar verdedigend moeten rijden om hem erachter te houden, net gelukt! Is partij om rekening mee te houden, dat is duidelijk!! Hij heeft gewoon zeer goed gereden en heeft de auto snel onder de knie gekregen! Hunzerug op ben ik sneller, maar rechte stuk hij...dat kunnen nog interessante races worden, die paar na de zomer....
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
Lindsay artc-155
Junior Member
Junior Member
Berichten: 96
Lid geworden op: za nov 04, 2006 20:04
Locatie: Lelystad
Contacteer: Website

RE: Wie gaan er 7 mei rijden?

za mei 08, 2010 14:34

fotoooos! :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
TurboMarc
Guru
Guru
Berichten: 1623
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:10
Locatie: Hoogwoud

RE: Wie gaan er 7 mei rijden?

zo mei 09, 2010 19:34

Linds, mooi foto's :!: En niet alleen 155 8)

Race 1 net zo bibberig en wazig als de vorige keer :twisted:

Race 2 deel 1, duurt ietsje langer :wink:

Race 2 deel 2, met Mazda's :oops:
Scarb# 00072

Alfa 75 Turbo Evo Superleggera Racer
Alfa 75 TS CUP Racer
Alfa GTV 2.0 V6 Turbo

Gebruikersavatar
Niels
Guru
Guru
Berichten: 1009
Lid geworden op: vr apr 23, 2010 20:24
Locatie: Amersfoort
Contacteer: Website

RE: Wie gaan er 7 mei rijden?

zo mei 09, 2010 20:32

Ik heb echt een super onwijs gave dag gehad vrijdag!!!!

De regen ligt mij duidelijk heeeeeel erg goed!

Was leuk om in de kwali de 4e tijd te rijden, waren me eerste ervaringen op een natte baan! Mooi naar de 2e plek kunnen rijden in race 1, na toch wel een lastige start.

Was al gewaarschuwd voor de wielspin, maar dr kwamen dr een aantal me toch al voorbij, gelukkig snel kunnen herpakken en een hoop in kunnen halen weer.

Race 2 was ook super, alleen we hadde gegokt/gehoopt op regen, maar helaas. Stond dus nog wle op de regenbanden.

Mooi gevecht gehad met zwarte 75 (Sorry naam even kwijt) Helaas kwam de baan zijn kant op met opdrogen, maar erg leuk gestreden, heel fair, zoals het hoort! Toch de 4e stek binnen gesleept (H)

Al met al nix te klagen zo dacht ik 8)
You see I think a Ferrari is a scaledown version of... God! And a Porsche 911 is a jumped up VW Beetle.
- Jeremy Clarkson

Gebruikersavatar
LENZ
Guru
Guru
Berichten: 1412
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:42
Locatie: voorburg
Contacteer: Website

RE: Wie gaan er 7 mei rijden?

zo mei 09, 2010 20:55

Vrijdagochtend kwart over 6 in de auto naar zandvoort.
Trainen op slicks, alleen begon het gelijk te regenen, dus rustig aan gedaan.
Voor de kwalificatie begon het steeds harder te regenen en werden de regenbanden/opgesneden slicks (was niet helemaal duidelijk wat het nou precies was??) op het laatste moment gewisseld, hierdoor 2 ronden later aan de kwali begonnen, met als grote nadeel dat je geen ruimte hebt om een beetje temperatuur in de banden krijgen als de andere snelle rondes proberen neer te zetten.
In de 2 ronde leek ik iets meer grip te krijgen en ging ik het tempo opvoeren, maar na vrij laat te remmen voor tarzan volledig blokkeren en op een haar na een mx5 gemist , die net op tijd instuurde.
Remmen lossen en nog een keer remmen hielp niet en ik gleed hard de grindbak in.
Door de hoge snelheid was ik bang om door te glijden tot in de banden, maar de grindbak remde zo hard af dat er van alles mis ging onder de 155. Wist dat ik mijn onderlip kwijt was, maar rijden ging ook niet meer. Einde racedag, dacht ik. In de box de schade bekeken en die viel tegen.
De verstevigingsbalk tussen het subframe had vol in het grind gehapt waardoor die helemaal krom was geslagen en daardoor de bouten waarmee de stang aan de draagarmen vastzat , aan een kant had beschadigd en aan de andere kant de bout volledig uit het draad had getrokken, waardoor de draagarm vol tegen de aandrijfas aanliep. Niet best dus, met veel gebeuk de stang los kunnen krijgen en de bedoeling was om het in ieder geval weer zodanig te bevestigen dat ik de 155 zelf de aanhanger op kon rijden. De reparatie was uiteindelijk nog best goed gelukt en na een proefritje besloten om de 1e race toch te proberen.
Een 2.27 gereden in de 1e ronde van de kwali, dus vanaf de 9e plaats moeten starten.
Start ging prima, alleen moest ik gas terugnemen omdat er geen ruimte was om in te halen.
Een aantal ronde achter een groepje van 4 blijven hangen, totdat ik mellis achterstevoren zag staan in de audi s. Na een code 60 de 4 voorligers in kunnen halen en een flinke voorsprong kunnen opbouwen.
Regelmatig in mijn spiegel gekeken, omdat ik mellis verwachte, maar dat bleef uit, later bleek hij een 2e keer gespind te zijn.
Daardoor tempo laten zakken en zelfs toen nog een paar keer verremd en buiten de baan gekomen.
Op een gegeven moment zag ik niels weer in mijn spiegel en die bleef maar dichterbij komen, in eerste instantie was ik niet van plan de snelheid te verhogen, maar in de laatste ronde kwam hij wel erg dichtbij, gelukkig nog zonder al teveel risico te hoeven nemen toch nog 1e kunnen finishen, maar het had niet veel langer moeten duren, mijn auto begon steeds minder grip te krijgen, waar het bij niels leek alsof hij juist alleeen maar meer grip had.
Hierdoor werd het uiteindelijk nog best een leuke race en indrukwekkend hoe Niels steeds harder leek te gaan, erg goed gereden.
Ondanks alles toch nog snelste rondetijd 2.19 op een natte baan.
Nogmaals wielophanging gecontroleerd, 1 van de 2 bouten zat niet helemaal zoals ik zou willen,maar voldoende om de 2e race ook te doen.
Aangezien ik niet echt tevreden was hoe de v6 zich gedroeg in de regen besloten de voorste stabi los te maken.
In de opwarmronde was dat duidelijk te merken, neus liet behoorlijk wat beweging toe, helde vrij veel, maar auto voelde verder wel prettig.
Nu dus starten vanaf P1. Natte baan op regenbanden.
Starten in zijn 2 en dat ging erg goed, gelijk al een flink gat kunnen slaan voor de tarzan.
1e ronde kwam het geheel weer iets dichterbij, maar al snel werd de grip beter en kon ik uitlopen.
Mellis starten vanaf 4, dus veel in mijn spiegel kijken, maar ik had met de start wel wat gewonnen.
Kon hem een aantal ronden goed voorblijven, maar uiteindelijk kwam hij vrij snel dichterbij.
Een paar ronden voorkunnen blijven, maar mellis voerde de druk op en kon me passeren, vanaf dat moment ging hij er behoorlijk hard vandoor. Was snel de aansluiting kwijt.
Het was gestopt met regenen en de baan werd steeds droger, ondanks de regenbanden?, werd de grip steeds beter en had ik gevoel dat ik lekker bezig was.
Het leek zelfs of het gat met Mellis iets kleiner werd, dus vanaf dat moment ben ik er echt voor gaan zitten, mede doordat de auto heel de dag nog niet zo lekker had gevoeld.
Op sommige delen was mellis sneller, maar in bv de audi s kon ik weer wat winnen, rechte stuk verloor ik weer door een klein vermogensverschil.
Inmiddels begon het gat kleiner te worden en had ik het gevoel dat er misschien nog meer inzat dan een 2e plek.
Echter op een gegeven moment kwamen we de achterliggers tegen en daar had ik erg veel last van.
Waar Mellis er redelijk makkelijk langs kon gingen bv 2 volvo zij aan zij de hunzenrug op en dan verlies je heel veel, daarna wat pech met 2 mazda's en nog een keer van de baan geraakt, maar kon vrij snel weer door, daardoor wienig tijd verloren en de aansluiting was er weer, totdat Mellis een spinnende mazda moest onwtijken waardoor hij zijn bumper verloor en door het gras moest, vanaf dat moment werd het superspannend en zat ik echt op zijn bumper en leek ik zelfs iets in het voordeel te zijn.
Toen het bordje last lap, wilde hem er nog net voor de finish naast zetten, maar het gat was te groot, echter werden we niet afgevlagd, maar weer het bord last lap, dus vol doorgaan, ik merkte dat mellis minderde, maar hij zag mij doorgaan, waardoor we nu echt bumper aan bumper zaten.
Weer veel oponthoud, maar daar hadden we beide last van want de afstand bleef gelijk en voor bos uit zag ik een kans en ging voluit in 4 het rechte stuk op in de hoop er voor de finish langs te kunnen, maar dat ging net niet, echter nu weer last lap en beide voluit naar de tarzan waar we zei aan zei reden en ik iets later remde en de binnenkant koos, echter doordat het daar nog nat was wederom vol blokkeren en auto ging onbestuurbaar rechtdoor (deja vu van kwali ), echter daar zat mellis en daar knalde ik behoorlijk hard in, mellis vervolgde zijn weg, maar ik baalde zo dat ik me verremde en mellis raakte, dat ik rustig naar de pits ben gereden en gelijk mellis heb opgezocht om mijn excuses aan te bieden, gelukkig reageerde hij heel relaxed en was net als ik superenthousiast over de race. De race was zo heftig dat het het bijna waard was.
Doordat ik dus min of meer uitviel, was ik bang dat ik ook geen 2e meer was geworden, maar dat bleek wel zo te zijn en daarmee was het dus duidelijk dat de wedstrijdleiding een fout had gemaakt door ons zo lang door te laten rijden zonder afvlaggen. Kreeg ook nog een 20 seconde penalty ivm inhalen onder geel
Ondanks de 2e plaats toch nog de snelste ronde kunnen rijden 2.10, wat 1,5 seconde sneller was!!
Als ik kijk naar de rondetijden van bv zec en westfield ed in dezelfde omstandigheden was dat lang zo slecht nog niet.
Regenbanden waren wel behoorlijk toegetakeld, leek wel of iemand er te lang met een verfstripper op had gezeten en hele stukken profiel miste.
Al met al een mooie dag.

Gebruikersavatar
JP6
Member
Member
Berichten: 156
Lid geworden op: zo jan 27, 2008 14:44
Locatie: Apeldoorn
Contacteer: Website

RE: Wie gaan er 7 mei rijden?

zo mei 09, 2010 22:17

Het was voor mij een dag om gauw te vergeten. Het ging voor geen meter.
Vorige week de voorkant van de auto veranderd, torsies eraf en zwaardere veren op de coilovers.
Dan dus gelijk met anders aanvoelende auto op de natte baan. Voelde niet goed, had wellicht de stabi's los moeten gooien?

Tweede manche bij insturen Slotemakerbocht ineens de achterkant weg, en daar had ik nou juist de hele dag geen problemen gehad :x
Vol in de ankers maar toch nog net ff de vangrail aan getikt. Helaas dus voor het eerst schade, rechtsvoor en rechtsachter. :(

Uithuilen en repareren en volgende keer beter. Hopelijk op droog.

Jon
drive classic cars http://www.auto-gt.nl


GTV6 3.1

3.2 V6 made in Germany

Terug naar “Racen - Algemeen”