Gebruikersavatar
stefgtv6
Full Member
Full Member
Berichten: 331
Lid geworden op: di jan 08, 2008 22:26
Locatie: Almelo

Cool is better???

ma mei 10, 2010 00:24

Kent iemand dit? Ik heb er nog nooit van gehoord.
Heeft iemand er ervaring mee en wat zijn de voor- en nadelen?

Alfa Romeo 1.8TS met W/M Injectie op Dyno
http://www.youtube.com/watch?v=5yWbPYKapl4
GTV6 3.0 '84

Gehad: GTV6 '82
Afbeelding

leonm
Member
Member
Berichten: 112
Lid geworden op: za dec 19, 2009 22:48
Locatie: Wingene, West-Vlaanderen

RE: Cool is better???

ma mei 10, 2010 06:57

Iniatief van een paar mensen van de 156 club:

http://www.alfaromeo156club.nl/forum/in ... ic=62786.0

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

RE: Cool is better???

ma mei 10, 2010 11:54

www.Coolisbetter.nl

Haal je Italiano maar boven ;

http://www.romeoferraris.com/upload/fil ... a%20gt.pdf

Onze Abarth 500 racer in opbouw heeft zo'n Aquamist Water-Methanol injectie ; Hij is bijna klaar en we gaan er 9-6 ten laatste mee testen .
terwijl je thermisch de motor minder belast (temperatuur verlaging) heb je vermogen winst door koudere inlaatlucht temperatuur .
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Gebruikersavatar
stefgtv6
Full Member
Full Member
Berichten: 331
Lid geworden op: di jan 08, 2008 22:26
Locatie: Almelo

RE: Cool is better???

ma mei 10, 2010 22:10

Ik had zelf inmiddels hun site ook ondekt.
Aquamist had ik wel eerder van gehoord maar ik wist niet dat het ook op ongeblazen auto's tot betere prestaties kon leiden.
Lijkt me dat dit een leuke en redelijk betaalbare tuningsmethode is.

Mijn Italiano is helaas niet goed genoeg om het artikel echt te kunnen lezen maar ik zie wel dat ze leuke resultaten geboekt hebben.
GTV6 3.0 '84

Gehad: GTV6 '82
Afbeelding

Hans33sw
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2439
Lid geworden op: di aug 11, 2009 20:49

RE: Cool is better???

di mei 11, 2010 13:56

tof! zeker interessant 8)
'18 Giulietta Super Veloce TCT
'91 33 1.3S
'89 33 16v carbs
'76, '79 & '91 stokbroden

siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2286
Lid geworden op: do sep 08, 2005 15:02

RE: Cool is better???

di mei 11, 2010 14:59

als het zo makkelijk was, waarom rijden er dan zo weinig mensen mee :s

Hans33sw
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2439
Lid geworden op: di aug 11, 2009 20:49

Re: RE: Cool is better???

di mei 11, 2010 15:05

als het zo makkelijk was, waarom rijden er dan zo weinig mensen mee :s
haha, als iedereen dat zegt bij een nieuw product.
wat de boer niet kent...
'18 Giulietta Super Veloce TCT
'91 33 1.3S
'89 33 16v carbs
'76, '79 & '91 stokbroden

siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2286
Lid geworden op: do sep 08, 2005 15:02

RE: Cool is better???

di mei 11, 2010 18:04

woon niet voor niets in de achterhoek :lol: :lol: .

Gebruikersavatar
Hylke
Moderator
Moderator
Berichten: 6728
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:43
Locatie: Zwartebroek
Contacteer: Website

RE: Cool is better???

di mei 11, 2010 18:32

Je kunt eventueel stopie hier op het forum eens vragen.
Hij kan je er uitgebreid over vertellen.
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Giulia 2.0 ‘18

Gebruikersavatar
shoppy
Junior Member
Junior Member
Berichten: 92
Lid geworden op: wo apr 29, 2009 09:02
Locatie: Zwolle
Contacteer: Website

Re: RE: Cool is better???

di mei 11, 2010 18:35

als het zo makkelijk was, waarom rijden er dan zo weinig mensen mee :s
haha, als iedereen dat zegt bij een nieuw product.
wat de boer niet kent...
Kom anders een keer kijken, Bella staat aan de Forelkolk!
Lidnummer 006879
2004 - 2006 Alfa 166 3.0 V6 24v Super
2006 - 2007 Alfa 156 1.6 TS Progression
2007 - nu Alfa 156 1.9 JTDm 16v Distictive

Gebruikersavatar
kitaro
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 804
Lid geworden op: ma mei 29, 2006 23:43

Re: Cool is better???

di mei 11, 2010 21:11

Kent iemand dit? Ik heb er nog nooit van gehoord.
Heeft iemand er ervaring mee en wat zijn de voor- en nadelen?

Alfa Romeo 1.8TS met W/M Injectie op Dyno
http://www.youtube.com/watch?v=5yWbPYKapl4
Uit het filmpje van 72kW adw, naar heel kort 73kW adw.
Filmpje 1 tot 7050 toeren, en 2e filmpje tot ruim 7400 toeren. Dus vooral bij de 2e doortrappen waar het vermogen zit.

Bijna nul effect dus, en riekt naar manipulatie door het niet doortrappen de eerste keer.

Marc_22

Re: Cool is better???

di mei 11, 2010 21:38

Kent iemand dit? Ik heb er nog nooit van gehoord.
Heeft iemand er ervaring mee en wat zijn de voor- en nadelen?

Alfa Romeo 1.8TS met W/M Injectie op Dyno
http://www.youtube.com/watch?v=5yWbPYKapl4
Uit het filmpje van 72kW adw, naar heel kort 73kW adw.
Filmpje 1 tot 7050 toeren, en 2e filmpje tot ruim 7400 toeren. Dus vooral bij de 2e doortrappen waar het vermogen zit.

Bijna nul effect dus, en riekt naar manipulatie door het niet doortrappen de eerste keer.
Zoals jij het stelt zou ik je daar gelijk ingeven, echter............ is het niet op die manier gemeten. De bank maakt namelijk ook een uitdraai, en die uitdraai gaat maar tot 6500 toeren. Alle toeren die daar boven komen worden niet meegetelt ivm deze afstelling.

Dit zijn scans van de uitdraai (laatste kolom telt niet, dit is een uitschieter ivm intrappen van de koppeling zodat de bank de rolweerstand kan berekenen):
Zonder W/M injectie: http://img204.imageshack.us/img204/9424 ... 1tabel.jpg
Met W/M Injectie met een 90cc nozzle: http://img714.imageshack.us/img714/7776 ... zzleta.jpg

Gebruikersavatar
kitaro
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 804
Lid geworden op: ma mei 29, 2006 23:43

RE: Cool is better???

di mei 11, 2010 22:50

Ik heb de filmpjes bekeken, en ik kom bij 4270 toeren uit op 57kW adw voor zonder spray, en bij 4270 toeren op 56kW *met* spray.

De 62kW daar uit die scan staat bij lange na niet op het filmpje. Dat word pas bij 4750+ toeren gehaald.

Dus je tweede plaatje is in ieder geval niet een weergave van de meter in het filmpje in de 2e run.

Die twee uitdraaien maken me alleen nog maar meer aan het twijvelen.

Zowel je verlies als je gemeten wiel vermogen zijn kennelijk onduidelijk.
Laatst gewijzigd door kitaro op wo mei 12, 2010 01:23, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
kitaro
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 804
Lid geworden op: ma mei 29, 2006 23:43

RE: Cool is better???

di mei 11, 2010 22:56

Plus dat je extra brandstof van 1euro/ liter in je blok gooit, en blijft gooien, dan verwacht ik inderdaad wel een hoger vermogen.

Daar komt nog bij de kosten van de inbouw. En als de auto niet gechipt is zoals het filmpje meld, hoe kom je dan boven de 7000 toeren????

Gebruikersavatar
kitaro
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 804
Lid geworden op: ma mei 29, 2006 23:43

RE: Cool is better???

wo mei 12, 2010 01:59

Op het forum van de leverancier blijkt dat de 180 nozzle *minder* vermogen oplevert dan een standaard blok.
En dat het systeem pas vanaf 4000 toeren zou werken, terwijl als er een 90 nozzle inzit, er over het *hele* toerenbereik ineens flinke winst wordt geboekt.

Linkje:

http://www.coolisbetter.nl/forum/index.php?topic=108.30

Terug naar “Tuning onderwerpen”