Zo, beetje laat maar heb nu even tijd om mijn relaas van afgelopen vrijdag neer te typen
Was voor mij een lekkere dag eigenlijk. Vrije training ging waardeloos omdat ik mijn motorkap dacht kwijt te raken (viel achteraf mee, even beter vastgezet) en ik had in sommige bochten enorme blauwe wolken achter de auto hangen, bleek een omhooggekomen oliepeilstok te zijn waardoor er olie op de uitlaat verbrandde. Op dat moment dacht ik dat ik de motor op ging blazen en dan zit je niet helemaal relaxt achter het stuur. Tijd: 2.15 geloof ik op een redelijk droge baan. Niet echt top. Na de training probleempjes verholpen en met een gerust hart de kwalificatie aangevangen. Het was nat, Toyo`s hebben daar behoorlijk moeite mee en ik had het idee dat het niet zo lekker ging. Bleek mee te vallen, 2e startplek

. Alleen Mellis was sneller met de 155, de rest zat er aardig wat seconden vanaf. Dat geeft de burger moed. Race 1, natte baan: ik had een dramatisch slechte start, te veel wielspin op natte baan. Eric kwam me voorbij met de Fiat, Marc kwam ook langszij maar kon ik in de Tarzan langs de binnenkant achter me houden. Eric had ik al snel weer te pakken in de rechterbocht (Kumho?) na het Scheivlak uitgeremd en was weer 2e. Aangekomen in de Audi S spinde Mellis voor mijn neus en was ik zowaar 1e

. Vanaf dat moment eigenlijk een heel saaie race gehad, voorsprong van ongeveer 15 seconden opgebouwd totdat we Code60 kregen. Bij het zwaaien van de groene vlag had ik nog steeds een grote voorsprong op de rest, eventjes te overmoedig bij aanremmen Audi S en vol door de grindbak gedenderd, was blij om er weer uit te komen, voor het zelfde sta je muurvast. 2 rondjes voor het einde kwam Lennart me voorbij zetten en in de laatste ronde ook Niels maar die stonden beide op regenbanden en die hebben maar ietsje meer vermogen

Als 3e gefinished, 1e in de TS Cup, dat ging lekker!
Start race 2: omringd door snelle 155`s. Had een betere start dan 1e race en dook als 4e de Tarzan in, de 155`s komen van een andere planeet dus die zijn in een half rondje uit beeld. De baan was nog wat nat maar het regende niet echt meer. Sterker, de baan begon langzaam op te drogen, de Toyo`s begonnen weer grip te krijgen. Na een rondje of wat begon ik langzaamaan naar de blauwe 155 van Niels te kruipen, ik zag hem z`n regenbandjes al koelen en dat was voor mij het teken om even flink door te trappen, 3e worden is toch leuker dan 4e

. Ik weet al niet eens meer waar ik het gedaan heb ik geloof dat ik Niels heb uitgeremd in de Audi S (Niels weet het wellicht?) en lag ik weer 3e. Na een aantal pogingen van Niels om de 3e plek weer terug te pakken ( heb me even flink breed gemaakt) haakte hij wat af, zijn bandjes kregen steeds minder grip, die van mij steeds meer. Dus daar was weer een 3e plaats algemeen en 1e in de TS Cup. Al met al heb ik me prima vermaakt, zeker in de regen is het erg leuk met een standaard 75 TSje. Wellicht dat we voor de Cup maar een setje regenbanden vrij moeten geven, dan is het nog leuker.
Het allerleukste is eigenlijk dat het zo relaxed is op zo`n dag, je zet de auto tussen de trainingen en race`s neer in de box, even olie peilen en bandenspanning checken, that`s it! Je kunt toch niks afstellen en de bandjes hoef je ook niet te wisselen. Tenzij je technische problemen hebt natuurlijk, maar die had ik gelukkig niet.
Ik kijk al weer uit naar de volgende race, 6 juli op Assen als het goed is.