In het kader van een Italiaanse week (maand?) brengt een warenhuisketen een serie van 10 nostalgische blikken modelletjes in een ietwat cartooneske stijl. Vijf modelletjes in elk twee kleuren. Behalve een Fiat 500, een Abarthje en een Cisitalia bevat de set twee keer twee Alfaatjes, een Giulietta Sprint en een Giulietta SZ.
De schaal is ongeveer 1:36.
Op de site staat een prijs van 8190 Yen, iets meer dan 51 euro. Kan alleen niet ontdekken of dat voor de hele serie is, lijkt me goedkoop, of voor één model. Dat lijkt me weer erg duur aangezien het ook met gesloten d.w.z. vensterloze doosjes gaat, zodat je niet weet wat je koopt voor je vele Yens.
Merk? Tsja... iets met een paar kriebels geloof ik.
Sept. 2008 voor het eerst gemeld door Dink. Vond er onlangs één op Ebay voor slechts usd 7.77 met ook nog lage porto.
Rode Giulietta SZ. Goed in de glans lak, schaal is 1:40. 10,5 cm lang.
De 'Italian Car antique tin car collection' werd uitgebracht door REACJapan.com. , een Japanse design meubel winkelketen.
Het model is in China geproduceerd, niets antiek blik natuurlijk. Achterwiel aangedreven met vliegwiel motortje.
Net als de Kyosho Collections zit deze REAC in een gesloten doosje; voor de koper een verrassing welke van de 10 'blikjes' erin zit.
Leuk apart speelgoed Zagato modelletje.
SCARB no 00575
Alfa Romeo Registro Miniatura, since 1992.
http://alfaromeominiatura.nl
Alfa 147 2.0 Cup trackday
Alfa Giulietta Sprint Speciale 1.4 TCT 2016 rosso
*driving Alfa Romeo since 1975.