kon hier nog geen topic over hem vinden ( ws. vergeten), dus plaats hier ook maar het e.e.a. zoals al op Alfetta forum staat

de nieuwe aanwinst een groen metalic GTV van 1977 import uit Italy 1995
ik ben er zeer blij mee, de auto is bijna in concours staat, super nette carrosserie met maar een paar kleine plekjes

technisch een 2.0 Twin Spark wat nog afgebouwd moet worden

laatst de motorkap even geplaatst, kon deze niet dicht

klep kwam tegen klepdeksel aan, heb haak om de kap open te houden weggehaald net als die gebogen veerstang + een beetje van klepdeksel geveild en nu kan ze dicht

kon ik de GTV eindelijk eens compleet zien

helaas geen tijd om er echt aan te beginnen, maar krijg er wel al zin in, want ze is toch wel mooi, ook al ben ik meer een sedan man

laatst de motorkap even geplaatst, kon deze niet dicht

klep kwam tegen klepdeksel aan, heb haak om de kap open te houden weggehaald net als die gebogen veerstang + een beetje van klepdeksel geveild en nu kan ze dicht

kon ik de GTV eindelijk eens compleet zien

helaas geen tijd om er echt aan te beginnen, maar krijg er wel al zin in, want ze is toch wel mooi, ook al ben ik meer een sedan man

dacht ik dat ze alle versnellingen pakte, blijkt bij testrijden 1&2 niet ingeschakeld te worden, met iets links en midden bediende ik dus steeds 3&4

dus de brug op stang eronder uit en weer aan het aanpassen,

maar nu heb ik ze dus wel allemaal, dus gelijk even testgereden op het industrieterrein op nat wegdek en ze drift gelijkmatig naar buiten dus de LSD v/d TS-bak doet ook nog wat

nu gauw in bad want was nog maar net koortsvrij dus de spiertjes in de nek plagen me

het instappen valt me wel tegen, stoel in laagste stand , en als je niet oplet stoot je je hoofd

vandaag wat met bedrading aan het stoeien geweest

bedrading van het alarm verwijderd, waarvoor het dashbord verwijderd moest worden

alle draden naar de deur/klepcontacten verwijderd, al met al aardig wat bedrading verwijderd en weer org. aangesloten.
tevens bedrading t.b.v km-teller van onder achterbank naar voren getrokken en aangesloten op de km-teller +extra geschakeld voeding draadje en massa kabel aangesloten, even de auto opgekrikt om te testen en Voila de teller werkt nu

nu is het kwestie van doorvoergaten dichten ,middenconsole plaatsen bekleding vastzetten en dan APK klaarmaken en zien of we verder nog wat tegenkomen

in ieder geval weer een stapje verder, en dus alvast maar eens achter een extra verzekering aangaan
vandaag wat met bedrading aan het stoeien geweest

bedrading van het alarm verwijderd, waarvoor het dashbord verwijderd moest worden

alle draden naar de deur/klepcontacten verwijderd, al met al aardig wat bedrading verwijderd en weer org. aangesloten.
tevens bedrading t.b.v km-teller van onder achterbank naar voren getrokken en aangesloten op de km-teller +extra geschakeld voeding draadje en massa kabel aangesloten, even de auto opgekrikt om te testen en Voila de teller werkt nu

nu is het kwestie van doorvoergaten dichten ,middenconsole plaatsen bekleding vastzetten en dan APK klaarmaken en zien of we verder nog wat tegenkomen

in ieder geval weer een stapje verder, en dus alvast maar eens achter een extra verzekering aangaan
kleine update & fotootjes

daar de radiator lekte, deze toch maar vervangen door een VW passat (zelfde als enkele golf 1&2&3 schijnt))exemplaar, met beide aansluitingen aan de rechterzijde sommige VW's hebben ze links

aangepast door de orginele radiator op te offeren(heb er nog 1 reserve)en de onderste montage beugel aan te passen met een dikke strip, waar de VW radiator in schuift

en hoe het ruitesproeierreservoir zit, aangepast met een deuk erin zodat deze naast reservoir stuurbekrachtiging past, niet de mooiste , maar wel de makkelijkste, om dat reservoir al aangepast was

en eerste maal zelfstandig van de brug af rijden, vorige maand
ofzo

zal eens een spuitbusje matzwart halen, om de louvres wat minder in het oog springend te maken

moest alleen 1 v/d bobines verplaatsen, dus moet nu even een langere verdelerkabel maken, en nog een overloop slang inkorten en verleggen
vanmorgen de GTV naar de garage gebracht voor de APK, eerst pad voor de loods beetje sneeuwvrijmaken en toen gebracht

wordt ik net gebeld, alles goed , behalve CO van 9,%

mag 4,5 wezen voor de GTV, maar stellen aan de potmeter bij de luchtmeter gaf geen respons vlg. de garage.