Michel vd Grinten
Guru
Guru

RE: Schumi is Back!

zo mei 16, 2010 19:29

Kans is nul?

Mercedes appeals Schumacher penalty

The Mercedes GP team has decided to appeal the decision to penalise Michael Schumacher in the Monaco Grand Prix.
Schumacher lost his sixth-place finish after illegally overtaking Ferrari's Fernando Alonso on the last corner of the last lap of the race.
The German was dropped from sixth to 12th position.
Mercedes, however, has appealed the penalty, which will now be handled by the FIA's Court of Appeal.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/83686

frankie
Full Member
Full Member

zo mei 16, 2010 19:32

Vind de tijdstraf ook weer wat overdreven, gewoon de gewonnen plaats weer afnemen en Schumacher op de 7e plek leek me wel voldoende. Nu maar weer het beroep afwachten.
Nu: Giulietta QV
Gehad: 33 1.7 IE, 33 16v, 145 QV, 147 JTD, 156 2.4 JTD, 147 GTA, 156 V6

www.clubalfaromeo.nl

MDP
Guru
Guru
Contacteer: Website Twitter

Re: RE: Schumi is Back!

zo mei 16, 2010 20:40

Kwestie van perspectief, als je vanaf een kansloze 24e startplek nog een paar puntjes weet te sprokkelen, dan heeft hij de zondag in ieder geval wel gemaximaliseerd (op de laatste bocht na dan).
Niet als je daar start door eigen toedoen. Dan heb je gefaald en kun je niet meer maximaliseren hooguit de schade beperken. Wat betreft de plaatsen die hij goed maakt, daarvoor had hij wel de SC nodig waardoor hij andere banden kon halen zonder tijdverlies en de mensen die voor hem de pit in doken. Buiten veel langzamere deelnemers heeft hij niemand ingehaald.
Kijk, je kunt zeggen dat Alonso alleen maar op kon stomen doordat z'n voorliggers te langzaam waren en te makkelijk aan de kant gingen, maar datzelfde kun je ook zeggen van de actie van Schumacher op Alonso. Dat kon alleen maar omdat Alonso al dacht er te zijn, danwel dat hij zat te slapen. Is dat dan briljant van Schumacher of gewoon dom van Alonso? Want in de ronden dat Schummi achter Alonso zat heeft hij ook in het geheel geen vuist kunnen maken, maar dankzij de SC kon hij er toch weer kort achter komen. M.a.w. niemand doet het geheel op eigen kracht en iedereen is afhankelijk van omstandigheden en situaties die zich gedurende de race voordoen. Het is juist de kunst (en een beetje geluk) om dergelijke gebeurtenissen in je voordeel te laten werken.

Het lijkt met natuurlijk wel vrij duidelijk dat Alonso de race zaterdag al verloren had.
Dat sowieso vandaar dat ik zeker niet spreek van man van de race. Daarvoor heeft hij dit weekend te veel steken laten vallen. Smaakmaker was hij weer wel. 8)

Ron GS
Full Member
Full Member

zo mei 16, 2010 20:48

Kans is nul?

Mercedes appeals Schumacher penalty

The Mercedes GP team has decided to appeal the decision to penalise Michael Schumacher in the Monaco Grand Prix.
Schumacher lost his sixth-place finish after illegally overtaking Ferrari's Fernando Alonso on the last corner of the last lap of the race.
The German was dropped from sixth to 12th position.
Mercedes, however, has appealed the penalty, which will now be handled by the FIA's Court of Appeal.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/83686
Ik zag op de BBC een reactie van Ross Brawn met een stapel foto's en berichten van de FIA in zijn handen. Bericht Fia: safetycar gaat einde van deze ronde naar binnen (liet ie even op een uitdraai zien): Brawn; Dan duurt die ronde dus nog 300 meter en vandaar het advies aan de rijders om in te halen indien mogelijk, tevens vroeg ie zich af waarom ze op het punt dat de safetycar naar binnen ging (dus de eerste lijn, niet de finishlijn) met groene vlaggen stonden te zwaaien.......... Had ie mooie foto's van toen Alonso nog voor Schumacher reed.

Maakt mij geen reet uit wie er wint, ik kan alleen wel waardering voor een scherpe teambaas hebben, was hij ook niet de teambaas die Schumacher ooit tijdens een drive-trough een race liet winnen ?

De Fia had aan de teams moeten melden de race eindigd achter de safetycar, welke aan het eind van de ronde naar binnen gaat. Nu is het tweeledig uitlegbaar. Moet je niet mauwen als iemand de andere optie kiest.

gr Ron

ErwinV6

zo mei 16, 2010 20:51

Volgens mij hebben jullie een andere race gezien als ik, wat deed Schumacher zo briljant?

MDP zei: Schumacher wel als een warm mes door boter door het veld. Het kan. Dat Alonso niet voorbij Hamilton kwam, neem ik hem verder ook niet kwalijk, maar dat maakt zijn race zeker niet bijzonder.

Als je als 7e start en je zou evt als 6e kunnen finishen waar is het mes dan doorheen gegaan?
Heb hem weinig schokkends zien doen, afwachten hoe zijn actie in de laatste bocht afloopt maar ik vind het niet jammer dat hij wordt
teruggezet, al moet ik zeggen dat indien ze de regels juist geinterpreteerd hebben ik het wel een mooie actie vond (maargoed zie
dat meer als een Brawn actie als een Schumacher actie eerlijk gezegd) :wink:
Laatst gewijzigd door ErwinV6 op zo mei 16, 2010 21:02, 3 keer totaal gewijzigd.

frankie
Full Member
Full Member

zo mei 16, 2010 20:52

Buiten veel langzamere deelnemers heeft hij niemand ingehaald.
Als je iemand inhaalt is de ingehaalde per definitie langzamer :roll: :lol: :wink:
Laatst gewijzigd door frankie op zo mei 16, 2010 22:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Nu: Giulietta QV
Gehad: 33 1.7 IE, 33 16v, 145 QV, 147 JTD, 156 2.4 JTD, 147 GTA, 156 V6

www.clubalfaromeo.nl

ErwinV6

zo mei 16, 2010 20:55

Als je iemand inhaalt is de ingehaalde per definitie lagzamer :roll: :lol: :wink:
:mrgreen: :thumbs:
Ach voor MDP is er maar 1 en dat is Schummy :wink:

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

zo mei 16, 2010 21:07

Als je iemand inhaalt is de ingehaalde per definitie lagzamer :roll: :lol: :wink:
ach voor ErwinV6 is er maar 1 niet en dat is Schummi :wink:
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

zo mei 16, 2010 21:12

En even zeiken nog, maar wanneer nemen ze Truli nou eindelijk eens z'n racelicentie af, niet te geloven die gozer. :evil:
Liet zich als een mak lammetje piepelen door Alonso, komt veel te kort en haalt als klap op de vuurpijl doldwazen en levensgevaarlijke capriolen uit. Dus sluit me bij je aan.
absoluut niet mee eens, trulli was in gevecht (weet even niet wie), als hij nu alonso toch probeerde uit te remmen had hij klem gezeten en was de kans groot dat hij was ingehaald... Slimme actie om iets eerder te remmen en netjes achter de veel snellere alonso aan te gaan...
daarnaast wil ik wel zeggen dat Trulli wel tegenvalt (maar wie ontwikkeld daar de auto, misschien is hij wel super belangrijk om een traag hok op gang te helpen ontwikkelen....)
Je vergeet even één ding: Trulli laat zich vrijwel altijd heel gemakkelijk inhalen. Hij verdedigt standaard alsof hij al een ronde achter ligt. Daar is weinig slims aan, het is gewoon een van z'n zwakke punten. Helaas is inhalen ook nooit een sterk punt geweest van onze Jarno (ofwel het lukt gewoon niet, ofwel het worden kamikaze-acties zoals vandaag) en racepace al evenmin en al helemaal wanneer de race ten einde begint te lopen. Dit gecombineerd met het feit dat hij (ik zou bijna zeggen: helaas) wél snel kan kwalificeren, is de Trullitrain een overbekend begrip geworden.

Wat het inhalen betreft, herinner ik me een fameuze uitspraak van Trulli: een hele reeks rijders moest een langzamere rijder voorbij. Het ging wel om posities, dus deze rijder hoefde niets weg te geven. De een na de ander passeerde hem, totdat onze Jarno aan zet was. Die bleef er dus ronde na ronde achter hangen. Bij het team begonnen ze hun geduld te verliezen en Jarno kreeg te horen dat hij er nou eens voorbij moest. Het oh zo typerende Trulli-antwoord volgde: "You've GOT to be kidding!". Zucht.

Beetje zwart/wit allemaal? Ja, misschien wel. Ook Trulli heeft best wel eens z'n goede momenten gehad. Maar toch is dit wel de tendens als je naar z'n prestaties kijkt. Conclusie: Trulli kan weliswaar snel rijden, maar hij kan niet racen. In ieder geval in de F1 komt hij serieus tekort. Ik zeg het niet snel, maar mijn mening is dat Trulli echt helemaal niets in de F1 te zoeken heeft. Hij is gewoon niet uit het juiste hout gesneden.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

ErwinV6

zo mei 16, 2010 21:12

Klopt ik heb een gruwelijke hekel aan die knakker maar als blijkt dat zijn actie is toegestaan ben ik sportief genoeg om dat toe te geven!
Maar je moet bij mij niet aankomen met opmerkingen als Schumacher ging als een mes door het veld, en oh wat voegt hij toch veel toe, want (in mijn ogen) slaat dat nergens op....amen

MDP
Guru
Guru

zo mei 16, 2010 21:45

Volgens mij heb je aanleg om mensen in hokjes te plaatsen maar ik zal je voor eens en voor altijd uit je dromen helpen, ik ben dus absoluut geen Schumacher-fan maar integenstelling tot jou kan ik wel objectief naar een coureur kijken, ook als ik er geen fan van ben. Wie wél tot mijn favorieten coureurs behoren zijn: Massa, Alonso en Rosberg. Ook ben ik wel gecharmeerd van Kubica.
Laatst gewijzigd door MDP op zo mei 16, 2010 21:47, 1 keer totaal gewijzigd.

MDP
Guru
Guru

zo mei 16, 2010 21:46

Veel langzamere deelnemers, met de nadruk op veel. Ik ga er vanuit dat ik dit niet hoef uit te leggen en dat je mij prima begrijpt. :wink:

MDP
Guru
Guru

zo mei 16, 2010 21:50

Volgens mij hebben jullie een andere race gezien als ik, wat deed Schumacher zo briljant?

MDP zei: Schumacher wel als een warm mes door boter door het veld. Het kan. Dat Alonso niet voorbij Hamilton kwam, neem ik hem verder ook niet kwalijk, maar dat maakt zijn race zeker niet bijzonder.

Als je als 7e start en je zou evt als 6e kunnen finishen waar is het mes dan doorheen gegaan?
Heb hem weinig schokkends zien doen, afwachten hoe zijn actie in de laatste bocht afloopt maar ik vind het niet jammer dat hij wordt
teruggezet, al moet ik zeggen dat indien ze de regels juist geinterpreteerd hebben ik het wel een mooie actie vond (maargoed zie
dat meer als een Brawn actie als een Schumacher actie eerlijk gezegd) :wink:
Ik haakte in op het Bernoldi-Coulthard verhaal en doelde ik op 2006 waar Schumacher van de laatste rij de race moest aanvangen. Onduidelijkheidje van mijn kant uit waarvoor excuses.

alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo mei 16, 2010 22:08

Liet zich als een mak lammetje piepelen door Alonso, komt veel te kort en haalt als klap op de vuurpijl doldwazen en levensgevaarlijke capriolen uit. Dus sluit me bij je aan.
absoluut niet mee eens, trulli was in gevecht (weet even niet wie), als hij nu alonso toch probeerde uit te remmen had hij klem gezeten en was de kans groot dat hij was ingehaald... Slimme actie om iets eerder te remmen en netjes achter de veel snellere alonso aan te gaan...
daarnaast wil ik wel zeggen dat Trulli wel tegenvalt (maar wie ontwikkeld daar de auto, misschien is hij wel super belangrijk om een traag hok op gang te helpen ontwikkelen....)
Je vergeet even één ding: Trulli laat zich vrijwel altijd heel gemakkelijk inhalen. Hij verdedigt standaard alsof hij al een ronde achter ligt. Daar is weinig slims aan, het is gewoon een van z'n zwakke punten. Helaas is inhalen ook nooit een sterk punt geweest van onze Jarno (ofwel het lukt gewoon niet, ofwel het worden kamikaze-acties zoals vandaag) en racepace al evenmin en al helemaal wanneer de race ten einde begint te lopen. Dit gecombineerd met het feit dat hij (ik zou bijna zeggen: helaas) wél snel kan kwalificeren, is de Trullitrain een overbekend begrip geworden.

Wat het inhalen betreft, herinner ik me een fameuze uitspraak van Trulli: een hele reeks rijders moest een langzamere rijder voorbij. Het ging wel om posities, dus deze rijder hoefde niets weg te geven. De een na de ander passeerde hem, totdat onze Jarno aan zet was. Die bleef er dus ronde na ronde achter hangen. Bij het team begonnen ze hun geduld te verliezen en Jarno kreeg te horen dat hij er nou eens voorbij moest. Het oh zo typerende Trulli-antwoord volgde: "You've GOT to be kidding!". Zucht.

Beetje zwart/wit allemaal? Ja, misschien wel. Ook Trulli heeft best wel eens z'n goede momenten gehad. Maar toch is dit wel de tendens als je naar z'n prestaties kijkt. Conclusie: Trulli kan weliswaar snel rijden, maar hij kan niet racen. In ieder geval in de F1 komt hij serieus tekort. Ik zeg het niet snel, maar mijn mening is dat Trulli echt helemaal niets in de F1 te zoeken heeft. Hij is gewoon niet uit het juiste hout gesneden.
jep, mee eens.. Trulli is niet een vechter in de f1. Misschien dat hij daarnaast wel van waarde is met de ontwikkeling vd auto (al kan je daarbij je vraagtekens zetten mbt het toyota verhaal....) Jammer, is echt een vriendelijke vent die Trulli... Laten we hem vervangen voor Bradley (wat een waanzinnige race had die vandaag, sorry tikkie off topic)
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Ron Gta
Advanced Member
Advanced Member

zo mei 16, 2010 22:13

Buiten deze race in Monaco (waar Schumacher reed als een gemiddeld piloot) wil ik even opmerken dat deze Schumacher tijdens de interviews nog steeds laat uitschijnen dat hij boven de rest staat.
In zijn tijd was hij wel eens de beste van het toenmalige deelnemersveld. Nu, enkele jaren later wil hij ons dit opnieuw laten geloven...
Zielig!!!

Terug naar “Het Forum Café”