ErwinV6

RE: Schumi is Back!

zo mei 16, 2010 22:19

:lol: Geen daden maar woorden :wink:

Gebruikersavatar
ravado
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3900
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:04
Locatie: home is where you dig it

Re: RE: Schumi is Back!

zo mei 16, 2010 22:25

Buiten deze race in Monaco (waar Schumacher reed als een gemiddeld piloot) wil ik even opmerken dat deze Schumacher tijdens de interviews nog steeds laat uitschijnen dat hij boven de rest staat.
In zijn tijd was hij wel eens de beste van het toenmalige deelnemersveld. Nu, enkele jaren later wil hij ons dit opnieuw laten geloven...
Zielig!!!
hoe laat hij dat dan uitschijnen? :o
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

Gebruikersavatar
frankie
Full Member
Full Member
Berichten: 353
Lid geworden op: do okt 16, 2008 10:12
Locatie: Alphen a/d Rijn

Re: RE: Schumi is Back!

zo mei 16, 2010 22:30

Als je iemand inhaalt is de ingehaalde per definitie lagzamer :roll: :lol: :wink:
:mrgreen: :thumbs:
Ach voor MDP is er maar 1 en dat is Schummy :wink:
Volgens mij heb je aanleg om mensen in hokjes te plaatsen maar ik zal je voor eens en voor altijd uit je dromen helpen, ik ben dus absoluut geen Schumacher-fan maar integenstelling tot jou kan ik wel objectief naar een coureur kijken, ook als ik er geen fan van ben. Wie wél tot mijn favorieten coureurs behoren zijn: Massa, Alonso en Rosberg. Ook ben ik wel gecharmeerd van Kubica.
Kubica was het hele weekend sterk. Massa mist momenteel wat waardoor die net niet kan aanhaken, jammer.
Nu: Giulietta QV
Gehad: 33 1.7 IE, 33 16v, 145 QV, 147 JTD, 156 2.4 JTD, 147 GTA, 156 V6

www.clubalfaromeo.nl

Gebruikersavatar
Tom VDW
Guru
Guru
Berichten: 1806
Lid geworden op: za jan 19, 2008 12:30
Contacteer: Website

Re: RE: Schumi is Back!

zo mei 16, 2010 22:30

In zijn tijd was hij wel eens de beste
Misschien is het omdat ik nog jong ben en opgegroeid ben in het schummi tijdperk..maar voor mij behoort hij één van de grootste topsport-piloten van de geschiedenis..

ErwinV6

Re: RE: Schumi is Back!

zo mei 16, 2010 22:35

In zijn tijd was hij wel eens de beste
Misschien is het omdat ik nog jong ben en opgegroeid ben in het schummi tijdperk..maar voor mij behoort hij één van de grootste topsport-piloten van de geschiedenis..
Klopt vroeger was hij idd. beter als de meesten, nu niet meer :wink:

Overigens vergeten te zeggen, wat heb ik genoten van Kubica die liet nl. wel echt iets zien :wink:

Gebruikersavatar
Tom VDW
Guru
Guru
Berichten: 1806
Lid geworden op: za jan 19, 2008 12:30
Contacteer: Website

Re: RE: Schumi is Back!

zo mei 16, 2010 22:38

In zijn tijd was hij wel eens de beste
Misschien is het omdat ik nog jong ben en opgegroeid ben in het schummi tijdperk..maar voor mij behoort hij één van de grootste topsport-piloten van de geschiedenis..
Klopt vroeger was hij idd. beter als de meesten, nu niet meer :wink:

Overigens vergeten te zeggen, wat heb ik genoten van Kubica die liet nl. wel echt iets zien :wink:
Die was inderdaad wel knap.

En heb ook genoten van het 'duel' tussen Alonso en Alguerssari..
Die kerel liet hem niet echt doen :lol:

Gebruikersavatar
MDP
Guru
Guru
Berichten: 1313
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 02:36
Locatie: Zuid-Limburg
Contacteer: Website Twitter

Re: RE: Schumi is Back!

zo mei 16, 2010 23:00

Buiten deze race in Monaco (waar Schumacher reed als een gemiddeld piloot) wil ik even opmerken dat deze Schumacher tijdens de interviews nog steeds laat uitschijnen dat hij boven de rest staat.
In zijn tijd was hij wel eens de beste van het toenmalige deelnemersveld. Nu, enkele jaren later wil hij ons dit opnieuw laten geloven...
Zielig!!!
Is dat zo? Heb je een linkje naar dat interview. Wil ik wel eens lezen. Schumacher is normaal niemand wat zichzelf op de borst klopt en in het Ferrari-tijdperk sprak hij altijd over wij als men vroeg naar zijn successen. Ik zou bijna willen zeggen dat hij zijn gebrek aan snelheid compenseerd met roepen dat hij het heeft, echter vind ik dat gebrek aan snelheid wel meevallen sinds het nieuwe chassis. Maar evengoed, Mercedes gaat de nieuwe chassis van stal halen, ik ben benieuwd waar ze staan. Nu hopen dat Red Bull wordt ingehaald, anders kan het nog wel eens een saai seizoen worden. Overigens, misschien offtopic, maar had iemand gedacht dat Webber de overhand zou krijgen binnen Red Bull? Mij verbaast het!

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: Schumi is Back!

ma mei 17, 2010 08:02

oef, Webber heeft geluk... (veel te hard door de pitstraat tijdens de race en dan geen stop en go penalty???)

of Alonso een goede race heeft gereden, er zijn er wel meer die dat vinden: http://www.rtl.nl/(/sport/rtl_gp/formul ... monaco.xml
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

RE: Schumi is Back!

ma mei 17, 2010 10:24

Even mijn bedenkingen ;
Alonso reed een mooie race en taktisch heel goed bekeken om direct op die harde bandjes over te gaan bij de 1e SC .
Wat Schumi deed mag idd. niet, maar Alonso ging wel dwars en breed op afgekoelde en versleten banden (hij reed er ook het langst mee ) en Schumi ging gewoon binnendoor . In de stewards commissie die Schumi met de penalty bedacht zat o.a. Damon Hill...
Zonde dat Rosberg net niet voor Webber uitkwam toen die z'n pitstop had afgewerkt : Zo had Webber wat tijd verloren en mogelijk wat spanning vooraan gecreëerd en had het erom gespand tussen Rosberg en Schumi na Rosbergs Pitstop . Desondanks moest Rosberg toch lossen bij Schumi terwijl zijn banden er minder laps opzitten hadden .
Webber was gewoon onaantastbaar, Vettel moest passen, Kubica was sneller dan Vettel maar na een blokkage had die een plat vlakje op z'n voorbanden wat'm net iets tekort deed komen maar inhalen zat er toch niet in : bij de start heeft Kubica z'n p2 verspeeld en bijna ook p3 aan Massa die echter met z'n verstand rijd dit jaar en eieren voor z'n geld kiest . Massa heeft 1 maal bij het uitkomen van de tunnel bijna Kubica geraakt en door te blokkeren en over de kerbs te gaan z'n banden ook vlak gereden . Massa heeft wel een stap in de goeie richting gezet mede doordat ze met dezelfde bandensoort reden als in race 1 .
Enkel Kubica was sneller dan z'n voorganger en mogelijk zou Schumi Alonso ook nog gaan bedreigen zijn moest er minder Safetycars geweest zijn waardoor Alonso z'n bandjes even verpozing kon gunnen .
Trulli & Alonso zijn beste maatjes, dus 't verbaasde me niks dat Trulli Alonso niks in de weg legde en zo zelf een minimum aan tijd verloor in z'n jacht op Kovalainen die 'm als 1e ploegmaat versloeg in qualifying .
Trulli's move op Chandhok was niet onbegrijpelijk ; de plaats was er en de Lotus zijn 'n pak sneller dan de andere nieuwkomers .
Enkel in de pits zijn't knoeiers bij Lotus ...
Zonde ook dat Barrichello er tussenuit viel met 'n achterophanging die't liet afweten de frustratie was begrijpelijk en gezien dat Chandhok het stuurtje meegeritst heeft met z'n voorvleugel ? :shock:
McLaren kan z'n f-duct minder exploiteren op zo'n kort circuit, maar de flater bij Button (cooler voor de fan vergeten verwijderen...) is ook niet de 1e dit jaar...
RedBull blijft er bovenuit steken en't is maar te hopen dat op de low-drag circuits zoals Monza & Spa McLaren & Ferrari een vuist kunnen maken . Mercedes GP zie ik niet verder evolueren in de rangorde, eerder Force India als de topsnelheid gaat meespelen .
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

RE: Schumi is Back!

ma mei 17, 2010 10:37

Yep, Schumi is echt weer terug, de soaps beginnen weer.

Volgens Schumacher was het niet z'n eigen idee dat hij kon proberen in te halen, maar kreeg hij dit van zijn team door. Waar dit aan de ene kant niet valt uit te sluiten, vind ik het wel opvallend dat uitgerekend Schumacher weer bij de eerste echte controversiële actie van het team betrokken is. Het hele vorige seizoen hebben we bij Brawn GP dit soort ophef niet meegemaakt voor zover ik me herinner. Met uitzondering misschien van de dubbele diffuser, maar daar stond Brawn niet alleen in.

Of maakt de naam Schumacher meer emoties los dan anders? Volgens het AD heeft de inhaalactie van Schumacher op Alonso voor flink wat irritatie gezorgd bij zijn collega's. Aan de ene kant vind ik dat raar. Want het heeft alleen maar zin om zo'n actie te doen wanneer je er oprecht van overtuigd bent dat het mag. Aan de andere kant voel ik de irritatie zelf ook wel. Alonso heeft inmiddels zelf ook gezegd dat hij wist dat hij niet ingehaald mocht worden en er is bijzonder weinig heldhaftigs aan het inhalen van iemand, die ervan overtuigd is dat dit niet is toegestaan op dat moment. Maar toch, als Schumacher er oprecht vanuit ging dat het wél mocht, dan kan je het de man niet kwalijk nemen dat hij ernaar handelt. Toch?

Niet helemaal, ik denk dat het genuanceerder ligt. Het probleem met Schumacher is, dat hij er dusdanig op is gebrand om te winnen, dat hij alle middelen aangrijpt die hij kan vinden. Een vast onderdeel van zijn strategie (of eigenlijk: de Schumacher/Brawn-strategie) is om de mazen in de regelgeving op te zoeken en te gebruiken (of te misbruiken? vul zelf maar in). Gezien de kennelijke reactie van z'n collega's, was er in het veld weinig onduidelijkheid over de regelgeving, ondanks de groene vlaggen die werden gezwaaid. Ik denk dus helemaal niet dat Brawn en Schumacher er oprecht van overtuigd waren dat het was toegestaan. Nee, ze constateerden dat er dubbele signalen werden afgegeven door de raceleiding en sprongen daar tegelijk in. Ze wisten dondersgoed dat het stof zou doen opwaaien, maar, zo moeten ze hebben gedacht, er ontstaan drie mogelijkheden:
1) als het meezit mag hij de 6de stek houden en dat betekent pure winst
2) misschien wordt hij weer gewoon teruggezet naar de 7de plek en dan is er niets verloren
3) als het tegenzit krijgt hij er straf voor. Maar aangezien er twijfel over de regelgeving kan worden aangetoond, moet dat met succes aan te vechten zijn en is er dus alsnog niets verloren

Goed, ik speculeer een beetje over dit specifieke geval. Maar dat dit in het algemeen de gedachtegang is van de heren Schumacher en Brawn, lijkt me duidelijk. En opeens weet ik weer waarom ik het nooit zo op Schumacher heb gehad. Dit heeft namelijk niets meer met racen te maken. Doodzonde, dat iemand met de unieke talenten van Schumacher (daar is geen discussie over), er deze mentaliteit op nahoudt. Dit soort akkefietjes doen de F1 bepaald geen goed.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

ErwinV6

RE: Schumi is Back!

ma mei 17, 2010 11:17

Ach er wordt wel weer over gesproken dus slecht voor de kijkcijfers zal het niet zijn :wink:

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

RE: Schumi is Back!

ma mei 17, 2010 11:18

Als Alonso er vanuit ging dat er niet mocht ingehaald worden, waarom ging hij dan zo fel op't gas dat hij dwars en breed ging waardoor er 'n gat viel voor Schumi ?
Let wel ik ben geen Schumi fan, maar als ze de deur openzetten en ze staan voor je neus met groene vlaggen te zwaaien... :?
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Gebruikersavatar
frankie
Full Member
Full Member
Berichten: 353
Lid geworden op: do okt 16, 2008 10:12
Locatie: Alphen a/d Rijn

Re: RE: Schumi is Back!

ma mei 17, 2010 11:21

Als Alonso er vanuit ging dat er niet mocht ingehaald worden, waarom ging hij dan zo fel op't gas dat hij dwars en breed ging waardoor er 'n gat viel voor Schumi ?
Let wel ik ben geen Schumi fan, maar als ze de deur openzetten en ze staan voor je neus met groene vlaggen te zwaaien... :?
Als Alonso er vanuit ging dat er niet ingehaald mocht worden, en vervolgens ziet hij Schumi hem toch ernaast prikken, dan ga je toch twijfelen. Gewoon ingebakken reactie om dan toch te "vechten" voor de positie.
Nu: Giulietta QV
Gehad: 33 1.7 IE, 33 16v, 145 QV, 147 JTD, 156 2.4 JTD, 147 GTA, 156 V6

www.clubalfaromeo.nl

ErwinV6

RE: Schumi is Back!

ma mei 17, 2010 11:24

Alonso had de laatste ronden gewoon 0 grip dus dat glijden deed hij daarvoor ook al!
Reed uiteindelijk ook al veel langer op die banden als de rest :wink:

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: Schumi is Back!

ma mei 17, 2010 11:28

Als Alonso er vanuit ging dat er niet mocht ingehaald worden, waarom ging hij dan zo fel op't gas dat hij dwars en breed ging waardoor er 'n gat viel voor Schumi ?
Let wel ik ben geen Schumi fan, maar als ze de deur openzetten en ze staan voor je neus met groene vlaggen te zwaaien... :?
Kijk nog maar eens goed:
http://www.youtube.com/watch?v=NrxMHo61G7s

Er vallen mij twee dingen op:
Ten eerste gaat hij niet breed omdat hij wegglijdt, maar rijdt hij een lijn die veel coureurs op dat moment rijden, omdat ze toch niet meer mogen inhalen.
Ten tweede begint hij pas te glijden bij het uitaccelereren, wanneer hij ziet dat Schumacher de inhaalactie is begonnen. Lijkt mij een normale schrikreactie.

Edit: zoals hierboven intussen ook al gezegd :wink:
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Terug naar “Het Forum Café”