Even mijn bedenkingen ;
Alonso reed een mooie race en taktisch heel goed bekeken om direct op die harde bandjes over te gaan bij de 1e SC .
Wat Schumi deed mag idd. niet, maar Alonso ging wel dwars en breed op afgekoelde en versleten banden (hij reed er ook het langst mee ) en Schumi ging gewoon binnendoor . In de stewards commissie die Schumi met de penalty bedacht zat o.a. Damon Hill...
Zonde dat Rosberg net niet voor Webber uitkwam toen die z'n pitstop had afgewerkt : Zo had Webber wat tijd verloren en mogelijk wat spanning vooraan gecreëerd en had het erom gespand tussen Rosberg en Schumi na Rosbergs Pitstop . Desondanks moest Rosberg toch lossen bij Schumi terwijl zijn banden er minder laps opzitten hadden .
Webber was gewoon onaantastbaar, Vettel moest passen, Kubica was sneller dan Vettel maar na een blokkage had die een plat vlakje op z'n voorbanden wat'm net iets tekort deed komen maar inhalen zat er toch niet in : bij de start heeft Kubica z'n p2 verspeeld en bijna ook p3 aan Massa die echter met z'n verstand rijd dit jaar en eieren voor z'n geld kiest . Massa heeft 1 maal bij het uitkomen van de tunnel bijna Kubica geraakt en door te blokkeren en over de kerbs te gaan z'n banden ook vlak gereden . Massa heeft wel een stap in de goeie richting gezet mede doordat ze met dezelfde bandensoort reden als in race 1 .
Enkel Kubica was sneller dan z'n voorganger en mogelijk zou Schumi Alonso ook nog gaan bedreigen zijn moest er minder Safetycars geweest zijn waardoor Alonso z'n bandjes even verpozing kon gunnen .
Trulli & Alonso zijn beste maatjes, dus 't verbaasde me niks dat Trulli Alonso niks in de weg legde en zo zelf een minimum aan tijd verloor in z'n jacht op Kovalainen die 'm als 1e ploegmaat versloeg in qualifying .
Trulli's move op Chandhok was niet onbegrijpelijk ; de plaats was er en de Lotus zijn 'n pak sneller dan de andere nieuwkomers .
Enkel in de pits zijn't knoeiers bij Lotus ...
Zonde ook dat Barrichello er tussenuit viel met 'n achterophanging die't liet afweten de frustratie was begrijpelijk en gezien dat Chandhok het stuurtje meegeritst heeft met z'n voorvleugel ?
McLaren kan z'n f-duct minder exploiteren op zo'n kort circuit, maar de flater bij Button (cooler voor de fan vergeten verwijderen...) is ook niet de 1e dit jaar...
RedBull blijft er bovenuit steken en't is maar te hopen dat op de low-drag circuits zoals Monza & Spa McLaren & Ferrari een vuist kunnen maken . Mercedes GP zie ik niet verder evolueren in de rangorde, eerder Force India als de topsnelheid gaat meespelen .
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .
Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .