alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Schumi is Back!

ma mei 17, 2010 11:42

helaas slecht te zien, maar als alonso geen gas had gegeven was schumachre voor de pitlijn al voorbij aan alonso (nu volgens mij niet)... Dan had alonso nog schumacher kunnen piepelen :lol:

ik denk dat het dwars uitacceleren ook te maken heeft met vuil, want daar zo'n rechtse lijn volgen doe je natuurlijk niet
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Michel vd Grinten
Guru
Guru

Re: RE: Schumi is Back!

ma mei 17, 2010 17:30

Yep, Schumi is echt weer terug, de soaps beginnen weer.

Volgens Schumacher was het niet z'n eig..............F1 bepaald geen goed.
Boeien! Met alle respect, maar het is TOPsport, met honderden miljoenen die er in omgaan. Elke punt telt, vanaf de start tot aan de finishlijn.
Dat het Schumacher weer is? Tja, dat kan je verwachten toch! Ras-professionele racer als dat hij is.
Heeeeeeerlijk dit soort dingen. Maakt iedereen (inclusief de toeschouwers -wij?-) in ieder geval scherp :twisted:

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

ma mei 17, 2010 18:00

Yep, Schumi is echt weer terug, de soaps beginnen weer.

Volgens Schumacher was het niet z'n eig..............F1 bepaald geen goed.
Boeien! Met alle respect, maar het is TOPsport, met honderden miljoenen die er in omgaan. Elke punt telt, vanaf de start tot aan de finishlijn.
Dat het Schumacher weer is? Tja, dat kan je verwachten toch! Ras-professionele racer als dat hij is.
Heeeeeeerlijk dit soort dingen. Maakt iedereen (inclusief de toeschouwers -wij?-) in ieder geval scherp :twisted:
Ieder z'n meug, maar ik zie persoonlijk liever dat de punten gewoon op het circuit worden verdiend ipv dat gesteggel over de regels.
Dat de belangen superhoog zijn is inderdaad waar, maar toch zie je de meeste andere rijders niet hun toevlucht nemen tot dit soort acties. En ik weet niet of je kunt zeggen dat het zo professioneel is om dat wel te doen. Professionaliteit heeft ook met ethiek te maken...
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Tom VDW
Guru
Guru
Contacteer: Website

ma mei 17, 2010 18:40

Volgens mij is de F1 terug populairder dan ooit :D. Afgaand van dit topic toch :D

Trouwens bravo voor onszelf, dit moet één van de langste discussies zijn op het forum zonder persoonlijke verwijten etc..keep on going..

Ben alvast benieuwd naar de volgende wedstrijd, eens zien wat het geeft.

@BugAlfa: chapeau voor de mooie conclusie.

alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma mei 17, 2010 19:10

weet nog wel een race die schumacher in de pit won, geweldig goed verzonnen...

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Michel vd Grinten
Guru
Guru

ma mei 17, 2010 20:53

Volgens mij is de F1 terug populairder dan ooit :D. Afgaand van dit topic toch :D
Trouwens bravo voor onszelf, dit moet één van de langste discussies zijn op het forum zonder persoonlijke verwijten etc..keep on going..
Ja goed he :thumbs:
Was dat niet gewoon Senna in Brazilie, waar ie door de pitstraat vloog?

MDP
Guru
Guru
Contacteer: Website Twitter

ma mei 17, 2010 20:54

1) als het meezit mag hij de 6de stek houden en dat betekent pure winst
2) misschien wordt hij weer gewoon teruggezet naar de 7de plek en dan is er niets verloren
3) als het tegenzit krijgt hij er straf voor. Maar aangezien er twijfel over de regelgeving kan worden aangetoond, moet dat met succes aan te vechten zijn en is er dus alsnog niets verloren.
Als het goed is mogen tijdstraffen niet worden teruggedraaid. Wat Mercedes dus kan is het behalen van eer.
Dit soort akkefietjes doen de F1 bepaald geen goed.
Juist wel. Sensatie is nog altijd de succesforumule voor hoge kijkcijfers.

MDP
Guru
Guru

ma mei 17, 2010 20:56

helaas slecht te zien, maar als alonso geen gas had gegeven was schumachre voor de pitlijn al voorbij aan alonso (nu volgens mij niet)... Dan had alonso nog schumacher kunnen piepelen :lol:

ik denk dat het dwars uitacceleren ook te maken heeft met vuil, want daar zo'n rechtse lijn volgen doe je natuurlijk niet
En koude banden natuurlijk.

MDP
Guru
Guru

ma mei 17, 2010 21:07

Wat Schumi deed mag idd. niet, maar Alonso ging wel dwars en breed op afgekoelde en versleten banden (hij reed er ook het langst mee ) en Schumi ging gewoon binnendoor . In de stewards commissie die Schumi met de penalty bedacht zat o.a. Damon Hill...
Dat is dus de discussie: mag het nu wel of niet? De regels die hij overtreden zou hebben is regel 40.13, echter zegt die regel dat als de race finisht onder een een safetycar-periode, de Safety Car naar binnengaat zodat de raceleider de finishvlag als eerste krijgt. Niet de Safety Car. Dat is niet wat er gister gebeurde, want toen werd de baan weer vrijgegeven (track clear) en met groene vlaggen gezwaaid. Dus er was geen finish tijdens een Safert Car periode. Brawn interpreteerd de regels goed. Overigens diende Ferrari een protest in omdat in hun ogen pas ingehaald mag worden na start-finish, ook deze regel is achterhaald. Na het passeren van de Safety Car lijn mag tegenwoordig ingehaald worden. De SC-lijn was Schumacher reeds gepasseerd onder groen en een track clear. De race werd dus voor 300 meter hervat. In Melbourne 2009 vond een soort gelijke situatie plaats alleen gaf de wedstrijdleiding de baan niet vrij en werden gele vlaggen gezwaaid. In dat geval is regel 40.13 van toepassing.

MDP
Guru
Guru

ma mei 17, 2010 21:17

Ja goed he :thumbs:
Was dat niet gewoon Senna in Brazilie, waar ie door de pitstraat vloog?
Schumacher won ook door een S&G-penalty in de laatste ronde te doen. De finishlane lag achter de Ferrari-box dus hij nam de S&G voor einde race en spaarde daarmee de uitrit. Prompt was Schumacher weer de vuillak terwijl het Brawn was die als geen ander de grenzen (mazen in de wet) van het reglement weet op te zoeken. Gewoon geniaal! Want nergens stond beschreven dat je niet mag finishen in de pitlane. Schumacher kon niet bestraft worden. Monaco 2006 is ook zo'n verhaal. Schumacher werd uiteindelijk bestraft op basis van vermoedens want dat Schumacher daar extra zijn Ferrari parkeerde is tot op de dag van vandaag niet bewezen en de telemetrie werd van tafel geveegd door de Frans-Spaanse stewards.

ErwinV6

ma mei 17, 2010 21:31

MDP Silverstone 1998 was idd. geniaal, helaas had ik de pech daarbij aanwezig te zijn :cry:
Maar Monaco was gewoon weer een hondenstreek van Schumacher ga me nou niet vertellen dat je er aan twijfelt :mrgreen:
Check deze nog eens, als dit geen opzet is pak ik nu mes en vork en vreet ik allebei mijn schoenen op.
Het kan natuurlijk ook zijn dat hij straalbezopen was, kijk hem sturen dan die prutsert :-)

http://www.youtube.com/watch?v=blbmZO8Oz7Y

De naam heeft Schumacher niet voor niets gekregen denk ik dan maar, je moet er natuurlijk wel wat voor doen :mrgreen:

MDP
Guru
Guru

ma mei 17, 2010 21:42

Ferrari heeft toegegeven dat het voor de kijkers vreemd uitziet maar kon het verklaren aan de hand van telemetrie. De stewards hebben het destijds van tafel geveegd en Schumacher bestraft op vermoedens en in beroep gaan om het tegendeel aan te tonen was niet mogelijk. Makkelijk om Schumacher dan te veroordelen op basis van beelden terwijl Ferrari roept dat het verklaarbaar is. Waarom Ferrari niet de kans geven? Waar waren ze 'bang voor'? Dat het toch verklaarbaar was? Hadden de stewards nu geloofd in de schuld van Schumacher hadden ze op z'n minst de telemetrie kunnen bekijken dan was het tenminste ergens op gebaseerd. Nu niet. Daar de stewards dit geweigerd hebben, hebben we de beelden die een geflateerd beeld geven over wat werkelijk gebeurde. Ferrari heeft haar onschuld immers niet mogen aantonen. Daarbij stond de straf niet in verhouding tot eerder gegeven straffen wat sterk de indrukt opwekt dat de Franse en Spaanse stewards liever een Spanjaard in een Franse wagen zagen winnen. Hadden de stewards nu de telemetrie bekeken (wat ik ook verwacht als je gaat bestraffen) en daarop hun straf gebaseerd, was het een ander verhaal.

ErwinV6

ma mei 17, 2010 21:57

Pfff hier is niet tegen te praten het kwam Schumacher ook erg slecht uit he?
Wat is je uitleg van Schumachers torpederen van Damon Hill nadat hij ervan af was gegaan?
Of van zijn poging om Villeneuve eraf te rossen waarbij hij zichzelf uitschakelde?
Erg benieuwd wat voor uitleg je daaraan geeft, ik vind het knap, zelfs Monaco weet je te verdedigen :wink:

MDP
Guru
Guru

ma mei 17, 2010 22:39

[edit]
Laatst gewijzigd door MDP op ma mei 17, 2010 22:51, 2 keer totaal gewijzigd.

alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma mei 17, 2010 22:46

volgens mij kwam dat erag beuken vaker voor, ook door coureurs waar niemand een kwaad woord over zal zeggen

Terug naar “Het Forum Café”