Berlina155
Newbie
Newbie

RE: SCARB 2 mei: Oud- en Nieuwlandrit

za mei 08, 2010 10:38

Vind ik wel een leuk idee, van die kilometers.

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za mei 08, 2010 12:16

Dat is wel een goede inderdaad, gelijk goed rijden en niet terug moeten is toch knapper dan het met hard werken oplossen. :)

ebbr
Guru
Guru

za mei 08, 2010 16:58

Kijk dat bedoel ik door dit soort items worden er wel goede ideeen geboren. Mss nog een aspect tijd er in verwerken (niet dat het een race moet worden :lol: )
4C Black Edition
Giulia 1300 super (2000 Nord)
Spider 3 2.0 QV
75 2.0 Twin Spark Squadra
Giulia 2.2D Squadra Veloce

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: SCARB 2 mei: Oud- en Nieuwlandrit

zo mei 09, 2010 18:35

Kijk dat bedoel ik door dit soort items worden er wel goede ideeen geboren. Mss nog een aspect tijd er in verwerken (niet dat het een race moet worden :lol: )
Dat is dus exact de reden dat je je niet kan permitteren om dat te doen. Ook al zet je tienduizend disclaimers in je routeboek en laat je deelnemers handtekeningen zetten, zodra je er een tijdselement aan hangt, ben je als organisatie medeverantwoordelijk als er iets fout gaat.

ebbr
Guru
Guru

zo mei 09, 2010 21:31

Heb ooit voor een SAAB (sorry) club ritten gemaakt waar wel een tijdselement in zat. Juridisch verantwoord. Namelijk een min. en max. tijdseenheid waarbinnen je moest finishen. Te snel was ook punten d'r af.
4C Black Edition
Spider 3 2.0 QV

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma mei 10, 2010 00:26

Heb ooit voor een SAAB (sorry) club ritten gemaakt waar wel een tijdselement in zat. Juridisch verantwoord. Namelijk een min. en max. tijdseenheid waarbinnen je moest finishen. Te snel was ook punten d'r af.
Ook dan "dwing" je mensen om hun snelheid aan de rit ipv aan het verkeer aan te passen. Het is misschien vergezocht, maar het is een risico.

Berlina155
Newbie
Newbie

ma mei 10, 2010 08:30

De gereden kilometers vind ik wel een goede ondanks de bekende tellerafwijkingen geeft dit toch een goed beeld van de gereden route. Er kan een marge inzitten voor de tellerafwijking. De tijdregistratie lijkt mij een minder goed idee omdat je daar toch een bepaald verkeersgedrag mee in de hand werkt. Los van de al genoemde juridische consequenties. Ik heb daar vorig jaar al eens op gewezen over het geblindoekt op een "afgesloten" terrein rijden. Ik zal dat niet meer doen omdat de organisatie immers geen verantwoordelijkheid neemt voor de consequenties die daaruit kunnen voortvloeien.

ebbr
Guru
Guru

ma mei 10, 2010 09:32

Daar hebben jullie wel een punt, al werd dit daar gewoon gedaan zonder ooit gevolgen. Kwestie van instelling.
KM-er check is wel echt erg leuk net als in de branatorit false stempelposten, alleen jammer voor die mensen die in een alfa rijden waar de teller van stuk is... :P

Wat ik erg goed aan deze rit vond is die extra koffie tussenstop, die moeten we d'r in houden. Erg gezellig en een methode om de groep toch weer even wat meer bijelkaar te krijgen. Gezelligheid staat toch voorop.
4C Black Edition
Spider 3 2.0 QV

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma mei 10, 2010 09:50

Daar hebben jullie wel een punt, al werd dit daar gewoon gedaan zonder ooit gevolgen. Kwestie van instelling.
KM-er check is wel echt erg leuk net als in de branatorit false stempelposten, alleen jammer voor die mensen die in een alfa rijden waar de teller van stuk is... :P

Wat ik erg goed aan deze rit vond is die extra koffie tussenstop, die moeten we d'r in houden. Erg gezellig en een methode om de groep toch weer even wat meer bijelkaar te krijgen. Gezelligheid staat toch voorop.
De tussenstop was niet verplicht hoor. Ik denk dat het lange rijden buiten de bebouwde kom en het niet zo fijne weer mee hebben geholpen om de meeste mensen daar toch even pauze te laten houden.

Op zich vind ik het ook wel een goed idee om een paar tussenstops in te lassen waar de locatie in het routeboek staat. Als je dat combineert met een tijdstip waarop je daar echt vertrokken moet zijn, kunnen de mensen die verdwalen op zo'n tussenstop de draad weer oppakken. Dat betekent weer dat je het vinden van de route ook weer wat lastiger kan maken, wat weer bijdraagt in de puzzelvreugde. Bij een aantal ritten wordt dit al tijden gedaan en dat bevalt mij eigenlijk best goed.

Dirrik
Full Member
Full Member
Contacteer: Website

ma mei 17, 2010 20:03

LET OP!!!

Controle op de A27 bij Lelystad
Yeesss....!!!!! Ik ga mijn nummer geven...

Post uit Leeuwarden, 81 E!!!!

De mensen die 'altijd' winnen hebben ook ooit moeten beginnen, en die zullen niet vanaf de 1e dag prijzen hebben gehaald.

Veel komen en oefenen. Doe ik ook. Dus ik hoop dat ik ook snel een prijsje kan pakken!
Eerste rijlessen:Alfa Berlina 1750 (1969) met staande pedalen
Nu:
Volvo xc70 ;)
Bertone Gt1300 Junior (1971), Spider Veloce 2000(1976)
Ex: 145, 156, 164, 33, gtv, 75, GT, Panda

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di mei 18, 2010 09:53

LET OP!!!

Controle op de A27 bij Lelystad
Yeesss....!!!!! Ik ga mijn nummer geven...

Post uit Leeuwarden, 81 E!!!!

De mensen die 'altijd' winnen hebben ook ooit moeten beginnen, en die zullen niet vanaf de 1e dag prijzen hebben gehaald.

Veel komen en oefenen. Doe ik ook. Dus ik hoop dat ik ook snel een prijsje kan pakken!
Da's jammer van de 81 euro... Ja oefenen en proberen en goed opletten bij de uitleg achteraf. Dan leer je wat je fout deed en kan je het de keer er op beter doen.

Terug naar “Evenementen”