![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Hier staat echt een hoop informatie in, buiten dat ook de meest voorkomende problemen.
Als je dit allemaal hebt gedaan valt het best mee.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
http://www.megamanual.com/mtabcon.htm
Ik heb vier jaar dagelijks gereden met een type 2 1.7 QV SW (carbs dus). Verbruik lag altijd rond de 1 op 10, in winter iets hoger in de zomer iets later. Op de snelweg (130-140) rond de 1 op 12. Woon-werk verkeer was ca 15km en geloof me als hij warm was ging het gas er echt wel op.Grootste nadeel was toch echt het verbruik.... Met flink poken haalde ik nog geen 1 op 5.
Mijn record slurpen was 189km op een volle tank....
En toen tankte ik super plus a 2 gulden 93 per liter ( vergeet ik nooit meer denk ik..
hoewel het vandaag de dag de prijs van euro is zit ik me nu te bedenken
).
Dat was zomaar een schot voor de boeg van mijn kant, maar ik vrees dat de 1.5 nokkenassen tammer of gelijk zijn aan wat er nu inzit. Ik weet niet of er aan het nokkenprofiel te komen is voor een vergelijk? (standaard nokkenprofiel staat trouwens op de website van Cat Cams) De wildere nokken van de 16v zijn misschien wel los te halen, dus in dat geval kun je ze in theorie (!) verstellen of verwisselen om zo je eigen 'custom' nokkenas te maken. Geen idee of dit in praktijk haalbare kaart is trouwens. Blijft toch over C&B of een setje van AH Motorsports of bijvoorbeeld Cat Cams. Maar zoals al eerder gezegd wil je dan eigenlijk ook grotere kleppen, sterkere klepveren, geflowde koppen, etc. En een op maat geschreven chip natuurlijk. In dit geval jammer dat er geen gestandaardiseerd 'EVO' of 'WEVO' setje te krijgen is voor de 33. Nu moet je weer gaan 'where no man has gone before' om alles netjes afgesteld en betrouwbaar te krijgen.wat doen nokstokken van een 1.5 bijvoorbeeld? of van een 16v als dat past?
16V swap is het meest effectief. Daar valt niet tegenop te tunen...
nee, absoluut niet!Ja, heb je al spijt?
Ah! Niet je daily driver! Zeg dat dan, want in dat geval gaat het hele blok dus toch al uit elkaar. Ik was in de veronderstelling dat je je huidige naaimachientje van andere stokken wilde voorzien en dan loop je meteen weer tegen weet ik hoeveel zaken aan waarvan ik betwijfel of ze van je blok een betere zouden maken. Als het toch een lange termijn project is, ga dan voor een MegaSquirt en kelken op de gasklephuizen net zoals Michiel145. Dan kun je alles netjes op het veranderde nokkenprofiel afstellen.edit: overigens is dit een lange termijn project wat ik wil gaan doen met het blok wat ik nog heb liggen.
liever KDFI.Maar vreemd dat er hier geen 8v specialisten zijn... Zijn die weggejaagd ofzo?