Dirrik
Full Member
Full Member
Contacteer: Website

Re: RE: SCARB 5/6 juni D-Day Nachtrit

ma mei 17, 2010 19:44

ik denk dat ik ook mee ga.
ik dacht niet van de ritten te zijn, maar de register rit vonden ik en mn vriendin lieke wel errug leuk.

het zal wel geen stille invasie worden, ik hoop dan de blèrpijp af te hebben :twisted: :twisted:
Je gaat wel voor gelijk een van de moeilijkste en zwaarste ritten, het is even wat anders dan zo'n registerdagrit. Ik wil je absoluut niet wegjagen, maar maak wel duidelijke afspraken van te voren wat je gaat doen als een van de twee het niet meer trekt en neem goed veel eten en drinken mee. Houdt pauzes als je dat nodig vindt en sla desnoods stukken over als je te ver achter komt.
Goede tip. Is gelukkig niet mijn 1e rit, wel nacht rit. Ik ga zelf navigeren, vriend gaat rijden. Heeft al paar keer met zijn Fiat 500 (196?) op en neer naar Italia gereden in de nacht. Komt wel goed..! :)

Tot dan
Eerste rijlessen:Alfa Berlina 1750 (1969) met staande pedalen
Nu:
Volvo xc70 ;)
Bertone Gt1300 Junior (1971), Spider Veloce 2000(1976)
Ex: 145, 156, 164, 33, gtv, 75, GT, Panda

laurens75ts
Full Member
Full Member

ma mei 17, 2010 22:38

ik denk dat ik ook mee ga.
ik dacht niet van de ritten te zijn, maar de register rit vonden ik en mn vriendin lieke wel errug leuk.

het zal wel geen stille invasie worden, ik hoop dan de blèrpijp af te hebben :twisted: :twisted:
Je gaat wel voor gelijk een van de moeilijkste en zwaarste ritten, het is even wat anders dan zo'n registerdagrit. Ik wil je absoluut niet wegjagen, maar maak wel duidelijke afspraken van te voren wat je gaat doen als een van de twee het niet meer trekt en neem goed veel eten en drinken mee. Houdt pauzes als je dat nodig vindt en sla desnoods stukken over als je te ver achter komt.
Goede tip. Is gelukkig niet mijn 1e rit, wel nacht rit. Ik ga zelf navigeren, vriend gaat rijden. Heeft al paar keer met zijn Fiat 500 (196?) op en neer naar Italia gereden in de nacht. Komt wel goed..! :)

Tot dan
zorg gewoon dat je goed te eten en drinken bij je heb, dat is goed voor de energie!
En verder gewoon lol trappen dan is het best vol te houden!

Ik doe overigens geen oog dicht met al die brullende Alfa's door de nacht! :wink: 8) :twisted:
Mooi he! Is mijn Alfa..Koffie?!

Gehad:
75 1.6 carbs
75 1.8 I.E
33 1.7 I.E
33 1.7 PEKEL RACER
33 1.7 8v ABS
155 2.0 16v sport

Huidig Alfa's
75 1.8(turbo opbouw)
Alfetta 2000 sedan

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di mei 18, 2010 09:39

vuurdoop?

misschien is het in dat geval wel slimmer om met iemand anders mee te kachelen, of dat iemand met mij mee rijdt?
lijkt me wel heel erg leuk om mee te gaan!
Gewoon afspreken als je dat handig lijkt. Er zijn wel meer groepjes bij puzzelritten en als je niet voor de eindoverwinning en de jaarcompetitie gaat is het een stuk makkelijker om het einde te halen op die manier.

0170Spider
Full Member
Full Member

RE: SCARB 5/6 juni D-Day Nachtrit

di mei 18, 2010 10:02

Goede tip. Is gelukkig niet mijn 1e rit, wel nacht rit. Ik ga zelf navigeren, vriend gaat rijden. Heeft al paar keer met zijn Fiat 500 (196?) op en neer naar Italia gereden in de nacht. Komt wel goed..!
oja, en de nachtrit gaat ook zelden rechtdoor over de snelweg :wink: dus of dat nou een goede vergelijking is?
Laten we het zo zeggen, er is bij de nachtrit weinig kans dat je als navigator tussendoor kan zeggen: we gaan de komende 5 km rechtdoor en maak me dan maar weer wakker.

Dirrik
Full Member
Full Member

di mei 18, 2010 15:00

Goede tip. Is gelukkig niet mijn 1e rit, wel nacht rit. Ik ga zelf navigeren, vriend gaat rijden. Heeft al paar keer met zijn Fiat 500 (196?) op en neer naar Italia gereden in de nacht. Komt wel goed..!
oja, en de nachtrit gaat ook zelden rechtdoor over de snelweg :wink: dus of dat nou een goede vergelijking is?
Laten we het zo zeggen, er is bij de nachtrit weinig kans dat je als navigator tussendoor kan zeggen: we gaan de komende 5 km rechtdoor en maak me dan maar weer wakker.
Niet echt een vergelijkking.. nee. hij is wel gewend om 's nachts te rijden, zo bedoelde ik het.. :)
Zou wel makkelijk zijn als die mij wakker zou maken, :)
Eerste rijlessen:Alfa Berlina 1750 (1969) met staande pedalen
Nu:
Volvo xc70 ;)
Bertone Gt1300 Junior (1971), Spider Veloce 2000(1976)
Ex: 145, 156, 164, 33, gtv, 75, GT, Panda

Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo

di mei 18, 2010 15:46

Is al bekend waar het eindpunt is? (Eventueel via e-mail). Ik wil mijn auto op het eindpunt neerzetten (ik navigeer en de chauffeur woont vlak bij het startpunt).

Mocht iemand mij ook nog een lift kunnen geven naar het startpunt dan ben ik helemaal gelukkig.
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
33 SW corsa

brolli21
Guru Triplo
Guru Triplo

di mei 18, 2010 17:25

De nachrit was ook mijn eerste rit,2 jaar terug.
Supergaaf om te rijden,toen reed ik em zonder hulp van andere equipes(behalve een paar keer achter iemand aanknallen als we er niet uitkwamen)
Vorig jaar bijna de hele-halve rit met een gropeje van 3 gereden,en dat ging super lekker,echter was ik met de tussenstop zo verschrikkelijk doodmoe,dat wij toen huiswaard gegaan zijn.

Dit jaar wil ik em zeker uitrijden...
Eventueel met meerdere auto's achter elkaar aan.
There is a fine line between Brilliant and Insane
Alfa 75 Imola-TB '92
Fiat 500 1.4 16v sport '08
Audi A4 Avant 1.8t quattro '05

Dinky Boy
Miniaturista

di mei 18, 2010 17:29

Is al bekend waar het eindpunt is?
Defi eindpunt moet nog vastgesteld worden.

0170Spider
Full Member
Full Member

di mei 18, 2010 17:30

Eindpunt van de rit zal zeer waarschijnlijk ergens tussen Gorinchem en Utrecht liggen.
stond halverwege pagina 1 van dit draadje

OT ik krijg al een tijdje niet meer voor elkaar dat er bij het quoten ook staat wie het schreef. Geen idee wat ik niet goed doe :?

Dinky Boy
Miniaturista

di mei 18, 2010 17:49

OT ik krijg al een tijdje niet meer voor elkaar dat er bij het quoten ook staat wie het schreef. Geen idee wat ik niet goed doe :?
Quoten kan op twee manieren: of je klikt op Afbeelding rechtsboven in de betreffende post, of je kopieert een stuk tekst in je eigen "plaats reactie"-scherm, markeert dit en klikt dan op de quote-button boven het invoerveld.

Eerste geeft een Dinges schreef-quote, tweede een gewone quote. Die kan je evt. aanpassen door achter het woord quote tussen de rechte haken toe te voegen ="Dinges", dan krijg je hetzelfde effect.

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di mei 18, 2010 18:23

Code: Selecteer alles

[quote="dinges"] tekst die je wilt quoten [/quote]

Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo

di mei 18, 2010 18:47

Defi eindpunt moet nog vastgesteld worden.
Ik had de hoop dat er al meer bekend was, maar wacht rustig af.
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
33 SW corsa

0170Spider
Full Member
Full Member

di mei 18, 2010 19:02

Eerste geeft een Dinges schreef-quote, tweede een gewone quote. Die kan je evt. aanpassen door achter het woord quote tussen de rechte haken toe te voegen ="Dinges", dan krijg je hetzelfde effect.
gelijk uitproberen! En ik was dus al een eindje, maar die aanhalingstekens had ik niet bedacht :idea:
Heren, bedankt voor de uitleg.

Weer terug on topic, ik baal nog steeds dat ik niet meekan. Vanmiddag de keuze voorgelegd gekregen aan welke activiteit ik wil deelnemen tijdens het weekend weg van mijn werk in de Pyreneeen: Raften of canyoning. :?
ehh, geen van beide, hartstikke eng, laat mij maar gewoon lekker nachtrit rijden :roll:

Hans33sw
Guru Duplice
Guru Duplice

di mei 18, 2010 21:26

bij deze gezocht: iemand die een bijrijder zoekt of iemand die wil navigeren!
'18 Giulietta Super Veloce TCT
'91 33 1.3S
'89 33 16v carbs
'76, '79 & '91 stokbroden

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo mei 19, 2010 09:52

Weer terug on topic, ik baal nog steeds dat ik niet meekan. Vanmiddag de keuze voorgelegd gekregen aan welke activiteit ik wil deelnemen tijdens het weekend weg van mijn werk in de Pyreneeen: Raften of canyoning. :?
ehh, geen van beide, hartstikke eng, laat mij maar gewoon lekker nachtrit rijden :roll:
Canyoning is best vermoeiend, het is basically wandelen op extreem ongelijk terrein en je bent dus veel aan het klimmen en abseilen en dergelijke. Rafting lijkt een stuk enger dan het is. Je zit in principe op een vrij breed ding wat niet snel omslaat en je komt vanzelf wel aan het einde van de rivier terecht. Omdat ze met mensen te maken hebben die het vaak nog nooit gedaan hebben, laten ze je nooit op een stuk rivier waar je niet vanzelf veilig aankomt als de helft geen donder uitvoert. Ik ben ooit met een kayak-kamp wezen raften en we waren het er al vrij snel over eens dat het te saai was, dus we zijn de andere rafs van het kamp gaan enteren om peddels te gappen en we hebben het raft expres omgetrokken in een stroomversnelling. Nou wil ik dat soort capriolen niet aanraden, maar het geeft wel aan hoe relatief eng het kan zijn.

Terug naar “Evenementen”