16V swap is het meest effectief. Daar valt niet tegenop te tunen...
Ja, heb je al spijt?
nee, absoluut niet!
ik zie het juist als een uitdaging om een 8v op vermogen te schroeven.
ik heb destijds bij de motorswap heel bewust voor een 8v gekozen.
dit is een veel minder gecompliceerde motor en zo ook betrouwbaarder.
helaas heb ik van dat laatste niet zo heel veel mogen mee maken.
enfin, zo te horen heeft niemand hier kaas gegeten van het tunen van een 8v.
op alfaBB heb ik een keer wat van iemand gelezen die helemaal voor een 8v was tov een 16v wbt het tunen dan.
zo te lezen had hij daar al veel mee gedaan. ik ga dat maar weer eens opzoeken.
(btw, met een 16klappert heb je 22pk winst en 3NM, maar dan moet je wel een nette hebben)
edit: overigens is dit een lange termijn project wat ik wil gaan doen met het blok wat ik nog heb liggen.