Ron GS
Full Member
Full Member

RE: Schumi is Back!

di mei 18, 2010 21:17

Ik heb eigenlijk wel van die actie van Schumacher genoten, niet omdat het Schumacher was maar omdat dit voor mij ook een staaltje teamwork was. Brawn ziet in drie seconden de berichten van de FIA binnenkomen maakt de call naar zijn rijders en pakt plaats 6........... koele kikker die Brawn en dat is nmm ook racen. Strategie vind ik zelf derhalve ook een leuk element aan de F1. Ook de pitstop van Alonso in de eerste ronde was een goede zet.......

gr Ron

Michel vd Grinten
Guru
Guru

di mei 18, 2010 22:01

Turkije wordt een high speed weekend. Ben benieuwd wat daar Schumi gaat doen.
Ik ben er bang voor dat het hele seizoen Red Bull - McLaren de boventoon gaan voeren.
Tenzij men de snelheid erin gaat krijgen bij die Silber Pfeile.

Overigens. Het is nog steeds een wussie, die Damon Hill.
"ik geef toe dat ik het moeilijk had om over de situatie te regeren", "omdat het Schumacher was". Ik zeg: man, get over it!

alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Schumi is Back!

di mei 18, 2010 22:17

Ik ben er bang voor dat het hele seizoen Red Bull - McLaren de boventoon gaan voeren.

"ik geef toe dat ik het moeilijk had om over de situatie te regeren", "omdat het Schumacher was". Ik zeg: man, get over it!
ik bid toch echt op mijn blote knieen dat ferrari nog wat gaat laten zien
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Michel vd Grinten
Guru
Guru

di mei 18, 2010 22:49

Idd. Maar die Massa. Die moet pleite. Kubica in de Ferr, naast Alonso. Wawawiwa.

Maar voor wie er geen genoeg van kan krijgen: http://www.dailymotion.com/video/xdcgtp ... 2010_sport (zo lang die FIA de video niet weg laat halen wegens inbreuk van rechten...) Vooral effe letten op de woehoehoeeeee op het laatst :)

BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Contacteer: Website

wo mei 19, 2010 09:54

Idd. Maar die Massa. Die moet pleite. Kubica in de Ferr, naast Alonso. Wawawiwa.

Maar voor wie er geen genoeg van kan krijgen: http://www.dailymotion.com/video/xdcgtp ... 2010_sport (zo lang die FIA de video niet weg laat halen wegens inbreuk van rechten...) Vooral effe letten op de woehoehoeeeee op het laatst :)
Turkije mag je hopen Ferrari & McLaren verder aan te sluiten bij Red Bull, zelfs er over te gaan ; Rechte lijn speed gaat meer de balans doen doorwegen dan de drag .
En noteer maar : Massa wint : om reden dat Turkije hem ligt, er wordt gereden met de zachtere banden zoals Bahrain en MC .
We zijn allemaal vol van Alonso, maar telkens 1 maal de safety car het veld bijeengebracht had reed Massa weg van Hamilton die op zijn beurt wegreed van Alonso...
Alonso heeft de verdienste een team naar z'n hand te zetten zoals Schumi dat ook doet, enkel bij McLaren kon hij Hamilton als protégé niet verdringen . Bij Ferrari heeft het pitlane incident aangetoond dat hij zich daar wel kan opdringen . Als je Raikkönen kan laten opzij zetten is het overduidelijk dat men bij Ferrari de kaart Alonso wil trekken en naar de toekomst een 2e piloot wil die zich schikt naar diens wensen en geen punten intern gaat afsnoepen . Kubica heeft Alonso meer dan waardig vervangen bij Renault die zie ik niet komen, ofwel blijft Massa ofwel komt er 'n youngster à la Jules Bianchi, Jérôme d'Ambrosio, Bruno Senna in de plaats die toch moeten rijpen ...
Mercedes zie ik het gat niet toefietsen tenzij op Specifieke circuits als Canada, maar daar verwacht ik de Ferrari's helemaal vooraan .
Op Silverstone waar ze met de harde banden rijden owv het bandenvretende wegdek vrees ik dat de RedBulls er torenhoog bovenuit gaan steken .
Monza, Spa & Valencia weet ik nog niet welke compounds geselecteerd zijn, maar daar is de downforce ook minder noodzaak .
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Michel vd Grinten
Guru
Guru

wo mei 19, 2010 10:05

Kijk. Een kenner heeft gesproken :)
Ferrari heeft tot nu toe die F-Duct nog niet in gebruik genomen.
Gezien de snelheid in Turkije een welkome aanwinst voor hen.

Voor degene die het f-duct principe nog eens willen bekijken:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het principe is dat de extra luchtstroom, parallel aan de coureur (door de coureur gestuurd?) als druk-balans dient.
Doordat de extra stroom de druk balanceert krijg je meer/ minder druk op de achtervleugel, welke de bochtensnelheid en rechtelijnsnelheid beinvloed.

http://www.racecar-engineering.com/arti ... -work.html

Ik ben benieuwd wat dat effectief gaat brengen. Red Bull rijdt er immers ook niet mee. En knallen iedereen om de oren.
Om terug te komen op het Schumi toppic: Mercedes GP werkt wel/ ook aan een variant.

BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo

wo mei 19, 2010 10:14

[quote="Michel vd Grinten"]Kijk. Een kenner heeft gesproken :)
Ferrari heeft tot nu toe die F-Duct nog niet in gebruik genomen.

In Barcelona toch wel, met de omslachtige bediening waardoor ze soms met 1 hand stuurden ?
McLaren heeft de bediening alleszins beter onder de knie en het levert hun op .

MGP met langere wielbasis is 'n stap vooruit voor Schumi en stap terug voor Rosberg gebleken .
Eigenlijk heeft Schumi dezelfde afkeer voor onderstuur dan Massa, niet toevallig de enige ploegmaat van Schumi die met 'n auto naar Schumi-voorkeur regelmatig sneller was .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo mei 19, 2010 13:36

niet zo heel gek dat alonso minder snel was, als je zo lang op dezelfde banden aan het knallen ben (Alonso was ook sneller dan massa met banden die een paar rondjes oud waren)

klopt, ferrari heeft de handbediende klep die ze nu dus anders willen maken omdat het (te) veel moeite was voor de coureur

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

MDP
Guru
Guru
Contacteer: Website Twitter

wo mei 19, 2010 20:12

MGP met langere wielbasis is 'n stap vooruit voor Schumi en stap terug voor Rosberg gebleken .
Eigenlijk heeft Schumi dezelfde afkeer voor onderstuur dan Massa, niet toevallig de enige ploegmaat van Schumi die met 'n auto naar Schumi-voorkeur regelmatig sneller was .
Mercedes reed naar mijn weten met het chassis met de korte wielbasis en gaan het nieuwe chassis pas in Turkije introduceren.

Michel vd Grinten
Guru
Guru

wo mei 19, 2010 21:28

In Barca reed men al met de verlengde wielbasis. Voor Manco heeft men idd teruggegrepen naar de vorige variant.
In Turkije gaat men weer verder met "Der Lange".

alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo mei 19, 2010 22:16

en dan maar weer eens zien of Rosberg weer goed gaat...

BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo

do mei 20, 2010 10:38

MC reed Rosberg met de swb & Schumi met de lwb

alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do mei 20, 2010 22:03

mmm, het was dus niet zo'n heel gek idee dat schumacher inhaalde:
:lol:
http://www.rtl.nl/(/sport/rtl_gp/formul ... ty_car.xml

FIA geeft onduidelijkheid rondom safety car toe

Michel vd Grinten
Guru
Guru

do mei 20, 2010 22:08

Goed. Maar men gaat niet in beroep, dus.....

duke
Advanced Member
Advanced Member

do mei 20, 2010 22:09

Er zijn blijkbaar toch nog mensen die zich voor F1 interesseren als ik dat zo lees. :lol:
Alfa Romeo: It sounds like a million dollars, and looks like ten million

Terug naar “Het Forum Café”