extaxi
Junior Member
Junior Member
Contacteer: ICQ Website

RE: Alfa Giulietta, in juni bij de Nederlandse dealers

di mei 18, 2010 17:57

@Alfistroel

Hebben jullie dan geen pre-productieversie staan? Want de eerste auto's die geleverd waren vielen inderdaad erg tegen op gebied van knopjes en zo, omdat het handgemaakt was.
Ohw en het stuur wordt zeer waarschijnlijk volledig leer, dus van dat probleem ben je af.

BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Contacteer: Website

Re: RE: Alfa Giulietta, in juni bij de Nederlandse dealers

wo mei 19, 2010 10:08

Alfistroel schreef:
De auto die nu hier staat heeft zwarte pianolak lijsten in het interieur, echter van plastic, nu mooi maar hoe is het over een paar maanden/jaren

Let wel, dit zijn punten die mij opvallen, iemand anders kan daar totaal geen moeite mee hebben.
Ah, je hebt dan ook in een volledig uitgeruste versie gezeten. Tip: neem een Progression, dan ben je gelijk wat aandachtspuntjes kwijt. Misschien ook wat meer geld om alsnog de wel leuke gadgets er weer op te krijgen (bv Progression + chromen randje om de raamstijlen,

In Belgie alleszins kan je optie 4MQ (Chroom raamlijsten) niet op Progression hebben ; 't is idd. ook wel std. op Distinctive .

Hebben ze in NL op Progression ook pack Sprint Optie 67g = 140-320-432 (dualzone, leder stuur(enkel leder) en 16") ? Bij ons à € 1.000 btw in packprijs . Op Distinctive is er Pack Premium 67h met gevlochten leder,arm- 3e hoofd-steun & luik A, pass.zetel RIH, Blu&Me, port voor TomTom & de TomTom zelf voor € 1.600 packprijs . NL ook ?

Maar het zijn inderdaad wel precies de puntjes waarom ik serieus heb gekeken naar de Progression :roll:
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Roxxi

wo mei 19, 2010 16:56

Is er al iemand die toevallig een foto (liefst in de buitenlucht) heeft van een Giu Magnesio met Turbina (Titanio) 18 inch velgen?
Bij mijn weten is er nog geen QV (want die heeft als enige 55E titaniumkleur velgen in optie) in gebruik met die velgen in't preproduktie demopark, ook geen Magnesio 318 met 435 turbina's in Zilver . Enkel de 17" 420 velg turbina heb ik Mathias op foto bezorgd alsook 'n rode met 435 .
Op autoblog.it staan er nog 'n pak andere, maar niet deze combi en meer auto's zijn er nog niet...
BugAlfa bedankt man voor je reactie en jammerlijk dat de Magnesio nagenoeg alleen maar met Sport 8c 18 inch (439) is vertoond (in de demo's zit).
De andere combinaties heb ik allemaal gezien.
Weet jij toevallig wanneer er wel andere combinatie's lak/velgen naar buiten komen, want we zien nu wel heel vaak dezelfde lak... rood, wit en af en toe blauw... !

BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo

wo mei 19, 2010 18:03

Ik heb gemerkt dat gisteren onze 1e stockprogrammatie Giulietta geproduceerd is op 18-5 : 'n 805 nero etna . Ik hoop dat we'r voldoende hebben tegen de launch 19 & 20 juni in Belgie :? .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Roxxi

wo mei 19, 2010 22:07

Ik heb gemerkt dat gisteren onze 1e stockprogrammatie Giulietta geproduceerd is op 18-5 : 'n 805 nero etna . Ik hoop dat we'r voldoende hebben tegen de launch 19 & 20 juni in Belgie :? .
BugAlfa, deze vaktaal zegt mij even niks? Wat is een stockprogrammatie? En bedoel je een Nero Etna QV met Turbina's (titanio)?

Ik zit met enige twijfel: ik heb 3 weken geleden een vol options QV Antracite met Turbina's, rood leer, panoramadak, Pack premium plus, etc etc. besteld.
Na het zien van een foto in het Antracite in het daglicht ben ik gaan twijfelen aan de gekozen kleur ???
Ik kan nog voordat mijn QV in productie gaat de kleur wijzigen en heb in mijn hoofd als alternatief een Magnesio of Nero Etna........
of toch de Antracite als ik daar wat mooie (duidelijker en betere) foto's van heb achterhaald.
Vandaar mijn speurtocht!

BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo

do mei 20, 2010 10:55

Stockprogrammatie = onze 1e bestellingen Giulietta waarmee we de showrooms moeten vullen en onze demowagens uit selecteren .
De kleur 805 nero Etna is ook leverbaar op MiTo (bij ons meest verkochte kleur zelfs) en was ook op 147 (heb ik nog 1 in de showroom) . Het is een mooie degelijke kleur met een lichte Aubergine gloed (vulkanische warmte) . Meeste dealers hebben wel een MiTo staan in 805 : het is trouwens een Mica kleur : micallizato .
Ik vond de kleur 319 Antracite mooi en ze bleef netjes ondanks het gebruik op de gepolierde betonbaan natgespoten met zeepwater .
318 Magnesio is mooi, maar persoonlijk ben ik de grijze en donkere tinten in m'n showroom beu .
Het wit 296 vind ik top : het lijkt wel parelmoer (vind je ook op 159 Bréra/Spider Gt & 147, MiTo niet) en zelf verkies ik Alfarood .
Kleur 601 zwart is de enige kleur zonder meerprijs maar ik raad ze ook af ; extreem delicaat en je ziet er alles op .

'n kleur 319 QV met antracite 55e Turbina's moet volgens mij mooi aansluiten kwa kleur velgen/body .

O ja wij hebben geen QV's voor stock geprogrammeerd ; in Belgie heb je BIV en boven 210pk is die het hoogst ; € 4.956 bij inschrijving... We gaan er zo wel verkopen maar dan zijn de wensen zo specifiek meestal dat we moeilijk kunnen anticiperen met stock . Stock is 80% 1.6 jtdm, 10% 1.4 TB MA 163/170pk en 10% 2.0jtdm 163/170pk . Verkocht heb ik tot nu toe 2x 1,6jtdm, 2x 1.4TB MA en 2x 2.0jtdm , m'n collega's in Berchem en Antwerpen hebben ongeveer dezelfde verhouding maar nu de eerste bestellingen gepasseerd zijn vallen er vooral offertes te maken voor 1.6jtdm waarbij we in Belgie 'n kunstmatig lagere prijs hebben om concurrentieel te zijn met de concurrentie met 104gr uitstoot en fiscale premie van 15% ipv 3% bij 114gram .
Besteld hebben we 80% Distinctive en verkocht tot nu toe 100% Distinctive .

Dealer Merckx in Overijse heeft veel diplomaten klienteel die diplokortingen hebben en geen Btw en toestanden moeten betalen ; die verkoopt wel veel QV en heeft ook stock voorzien, maar de QV is vooralsnog voor latere produktiestart aangekondigd .

extaxi
Junior Member
Junior Member
Contacteer: ICQ Website

do mei 20, 2010 11:23

Het wit 296 vind ik top : het lijkt wel parelmoer (vind je ook op 159 Bréra/Spider Gt & 147, MiTo niet) en zelf verkies ik Alfarood .
maar daar heb je niks aan.......

0170Spider
Full Member
Full Member

do mei 20, 2010 11:41

Hebben ze in NL op Progression ook pack Sprint Optie 67g = 140-320-432 (dualzone, leder stuur(enkel leder) en 16") ? Bij ons à € 1.000 btw in packprijs . Op Distinctive is er Pack Premium 67h met gevlochten leder,arm- 3e hoofd-steun & luik A, pass.zetel RIH, Blu&Me, port voor TomTom & de TomTom zelf voor € 1.600 packprijs . NL ook ?
Ik zie je toevoegingen /vragen in mijn verhaal nu pas. De pakketten zijn in NL dus heel anders dan in België. Pack Sprint kennen we hier helemaal niet. Pack Premium is hier 65D + 57J, voor 950 euri heb je dan B&M, alle sensoren, en de gadgets voor buiten- en binnenspiegels. Compleet anders dus. Lederen bekleding is helemaal niet in een pack opgenomen.

BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo

do mei 20, 2010 17:53

http://forum.alfaclub.nl/viewtopic.php?t=48081&start=30 : Alfarood is nu een oplossing voor .

Roxxi

do mei 20, 2010 18:23

Stockprogrammatie = onze 1e bestellingen Giulietta waarmee we de showrooms moeten vullen en onze demowagens uit selecteren .
De kleur 805 nero Etna is ook leverbaar op MiTo (bij ons meest verkochte kleur zelfs) en was ook op 147 (heb ik nog 1 in de showroom) .
Het is een mooie degelijke kleur met een lichte Aubergine gloed (vulkanische warmte) . Meeste dealers hebben wel een MiTo staan in 805 : het is trouwens een Mica kleur : micallizato .
Ik vond de kleur 319 Antracite mooi en ze bleef netjes ondanks het gebruik op de gepolierde betonbaan natgespoten met zeepwater .
318 Magnesio is mooi, maar persoonlijk ben ik de grijze en donkere tinten in m'n showroom beu .
Kleur 601 zwart is de enige kleur zonder meerprijs maar ik raad ze ook af ; extreem delicaat en je ziet er alles op .
'n kleur 319 QV met antracite 55e Turbina's moet volgens mij mooi aansluiten kwa kleur velgen/body .
Beste BugAlfa, dank weer voor je tips en uitgebreide goede uitleg. De nero Etna kan ik inderdaad wel aardig plaatsen maar de Antracite en Magnesio nog niet echt in het daglicht gezien.......!
V.w.b. de witte lakkleur die jij bestempeld als "parelmoer" ??? Hoe kan dat, want is toch gewoon een pastelwitte (296).
Alfa showt wel overal in reclame fimpjes en foto's met een soort parelmoer wit metalic, maar die is m.i. NIET te koop, toch ?
Ik bedoel deze mooie die in deze metalic witte lakkleur niet te verkrijgen is ! Daar lijkt de pastelwitte toch niet echt op ?
Afbeelding

BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo

do mei 20, 2010 18:48

Het wit 296 lijkt echt parelmoerachtig alleen kost het niet die prijs :wink:
Je kan het op andere Alfamodellen m u v MiTo (ander wit) bekijken . Het is een bijzondere kleur . Ook vreemd op 159 is die kleur een std.kleur zonder meerprijs samen met 601 zwart ... Op 147, Gt, Brèra/Spider & Giulietta betaal je een (kleine) meerprijs pastelkleur extraserie terwijl 601 std. kleur is ... Logica Italiana :wink:

Roxxi

do mei 20, 2010 19:18

Het wit 296 lijkt echt parelmoerachtig alleen kost het niet die prijs :wink:
Je kan het op andere Alfamodellen m u v MiTo (ander wit) bekijken . Het is een bijzondere kleur . Ook vreemd op 159 is die kleur een std.kleur zonder meerprijs samen met 601 zwart ... Op 147, Gt, Brèra/Spider & Giulietta betaal je een (kleine) meerprijs pastelkleur extraserie terwijl 601 std. kleur is ... Logica Italiana :wink:
ALFABUG, ja hier is de logica van meerprijs ver te zoeken... ;-) Maar de 296 witte Giulietta kost hier in Nederland maar 295 € meerprijs.
Alleen kan ik het haast niet geloven dat die (296 kleur) lijkt op bovenstaande foto? Die is toch in wit metalic uitgevoerd.... alleen voor de show?

BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo

vr mei 21, 2010 09:22

't wit is zeker geen metallic, ik ben in Genève geweest en dat was dezelfde kleur als 296 op 159 & Co . Bij MiTo heb je 'n wit metallic maar dat ziet er eerder goudkleurig uit .
De eerst voorziene witte 296 voor produktie uit mijn stockprogrammatie is produktie week 26 dus week 29 bij ons .
Hier : http://www.autoblog.it/galleria/alfa-ro ... -strada/16 : zie je echte foto's in't wild van witte 296 .

Roxxi

vr mei 21, 2010 12:24

't wit is zeker geen metallic, ik ben in Genève geweest en dat was dezelfde kleur als 296 op 159 & Co . Bij MiTo heb je 'n wit metallic maar dat ziet er eerder goudkleurig uit .
De eerst voorziene witte 296 voor produktie uit mijn stockprogrammatie is produktie week 26 dus week 29 bij ons .
Hier : http://www.autoblog.it/galleria/alfa-ro ... -strada/16 : zie je echte foto's in't wild van witte 296 .
Thanks, en ik ken deze witte pastel foto sessie van autoblog.it
Maar ik zie hier geen parelmoer look of glans overheen, die jij wel meent te zien? Dat is nu de discussie.
Alfa showt die wel (zie bovenstaande witte die ik gister plaatste) maar verkoopt die (parelmoerachtige) lakkleur niet ???

hulskof

vr mei 21, 2010 12:44

@BugAlfa: Mag ik me ook even mengen in deze kleurendiscussie? Je schreef over de kleur zwart dat hij erg kwetsbaar is en je er alles op ziet, maar geldt hetzelfde niet voor de kleur wit? Beide zijn pastellakken en zijn kwetsbaarder voor o.a. steenslag dan een metallic lak? En ook op wit zie je alles, meer nog dat op zwart, is mijn ervaring. Of zie ik wat over het hoofd?

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”