Ondanks dat ik mijn mening eigenlijk altijd wel klaar heb, ben ik er qua politieke keuze nog niet uit.
Dat het geen "links" gaat worden is wel zeker. Ik ben allergisch voor links.
Het debat van gisteren was aardig, absoluut, maar de winnaar van het verkiezingsspelletje doet
uiteindelijk toch nooit wat nu beloofd wordt. Ook Rutte niet.
Ik neig naar de VVD omdat ze voor mij het meest serieus zijn. De PVV kan ook, ik heb alleen niet zoveel
tegen hoofddoekjes. Aangezien de soep nooit zo heet gegeten wordt zal het met de extremistische gedachten
van de PVV ook wel meevallen.
Het is te makkelijk om te roepen dat er geen geld naar Griekenland moet. Als de Euro zakt hebben we er ook allemaal
last van. En we waren er samen uit dat we 1 Europa en 1 munt nodig hadden? Dan kun je nu niet zeggen: we stoppen er maar mee.
Persoonlijk zie ik een coalitie van VVD, PVV en TON (mits genoeg zetels samen) wel zitten. Een minderheidskabinet is geen optie.
Het CDA mag nu eens in de oppositie, en gaan nadenken of ze van het "vijftigerjarenspruitjesimago" af moeten.
En dan de PVDA, zeker niet mijn club. Ze staan voor PVD- Armoe, Allochtoon, Ambtenaar.....
Ze zeggen sociaal te zijn. Natuurlijk! Ik vindt delen met iemand die de hele dag in een koffieshop zit, te lui is om te werken is tamelijk a-sociaal!
Maar dat zal wel aan mij liggen.
Overigens, tekenend voor de absolute PVDA-mentaliteit is wel de briljante ontsnapping van Cohen. Nu het Noord-zuid-lijn drama alsmaar
erger wordt, is het hem gegund om via een achterdeur naar de landelijke politiek te vluchten. Over een jaartje was zijn positie als
Burgervader gegarandeerd onhoudbaar geworden. Hij wist dat en pakte de Haagse ontsnappingsroute met beide handen aan!
DAT is zooooo PVDA!
Over de andere linkse vrinden ga ik niet eens wat zeggen, die zijn nog socialer (lees: wij geven uit wat jij hebt verdiend...)
Je kunt pas sociaal zijn als je het ook zelf kunt betalen!
Bubbles! gaat nu in de tuin zitten.
Patrick.
Don Bubbles! = Patrick.
Teveel Alfa's, een mid-life Harley, en veel te weinig tijd....
.