frankie
Full Member
Full Member

Re: RE: Tweede kamer-verkiezingen.

wo mei 26, 2010 09:43

Ik kan er zelf namelijk met de pet niet bij dat er nog altijd linksdenkende mensen bestaan.

Patrick.
Dergelijke uitspraken vind ik getuigen van weinig respect voor andermans keuze. Komt een beetje op mij over alsof je alle linksdenkende mensen dom vindt ofzo. No offense verder hoor.

Uit je reacties maak ik op dat je ondernemer/werkgever bent, dan begrijp ik best dat "rechts" voor jou (uit ondermeer financieel oogpunt) het "beste" is. Maar wat voor jou het beste is, hoeft dat voor iemand anders nog niet te zijn. En dat is natuurlijk de essentie van de discussie....

Overigens ben ik er zelf in het geheel nog niet uit.
Nu: Giulietta QV
Gehad: 33 1.7 IE, 33 16v, 145 QV, 147 JTD, 156 2.4 JTD, 147 GTA, 156 V6

www.clubalfaromeo.nl

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Tweede kamer-verkiezingen.

wo mei 26, 2010 10:14

Andere onderwerpen minder, dus de term 'one issue' is linksom of rechtsom () wel een beetje van toepassing .
dan heb je toch wat gemist gisterenavond.... heb inmiddels meerdere keren getuige mogen zijn dat mensen van de PVV debatten over andere zaken niet alleen niet uit de weg gingen maar zonder meer met sterke cijfermatig onderbouwde argumenten er gewoon stonden.
Maar wat voor jou het beste is, hoeft dat voor iemand anders nog niet te zijn
nu ja in de eerste plaats hebben werknemers ook voordeel ervan als het met een onderneming en dus zijn onderneming goed gaat (werkgelegenheid ed). In de tweede plaats moet men denk ik keuze voor stem niet alleen laten afhangen van wat goed voor de ikke ikke is lijkt mij. Gaat het goed met het land en diens economie heeft de ikke ikke daar automatisch voordeel van. Ipv die duffe voorstellen zoals de SP die doet met weer een toptarief van 60% wat vnl ingegeven is door jalouzie en per saldo of niets oplevert of wellicht zelfs geld gaat kosten... (vertrek van ondernemers en ondernemingen , verlies van werkgelegenhied wellicht zelfs)
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

wo mei 26, 2010 10:23

@ Alfavaganza. Ik kan de meeste heffingen op links gooien. Het begon met de hoofdfilantroop Joop den Uyl. Toen hij aan de macht kwam
zei de oude Drees zijn lidmaatschap op. Tot op de dag van vandaag hebben wij (werkgevers) nog immer last van de hersenspinsels
van dit illustere heerschap. Het is de politiek na den Uyl te verwijten dat er nog niets is veranderd.
Zoals ik eerder al aangaf is daar moed en doorzettingsvermogen voor nodig. Dat kan de VVD niet alleen, deze partij heeft altijd consessies
naar de linkerkant moeten maken, en daar zijn dan ook vele corrigerende plannen gesneuveld.
De eerlijkheid gebied mij wel toe te voegen dat ik teleurgesteld-Nijmegenaar ben. De politieke kleur in Nijmegen is sinds
mensenheugenis helaas dieprood. Mijn sentimenten zijn deels op de regionale linkse politiek gebaseerd.

Alleen al daarom zou ik het fair vinden om de PVV nu eens aan het woord te laten. Alle anderen hebben hun kansen gehad
en we weten allemaal wat daar van gekomen is.
Baat het niet dan schaad het niet. :wink:

Patrick.
Beste Patrick, dat is dus precies wat ik bedoel. Van "de politiek na Den Uyl" maakt ook de VVD deel uit en ook zij hebben vaak genoeg aan het roer gestaan om er iets aan te veranderen. Meestal samen met het CDA en slechts zelden samen met de PvdA trouwens, dus dat links het steeds zou hebben tegengehouden kan niet kloppen. Of de VVD zou zich al 40 jaar lang wel vreselijk hebben laten piepelen door links. Maar goed, met je opmerking dat de PVV eens een kans moet krijgen, praat je zelf ook al een beetje die kant op geloof ik.

Wat het laatste betreft, "baat het niet dan schaadt het niet"... oei, daar verschillen wij wel vreselijk van mening ben ik bang :wink:

Ik zie jammer genoeg (omdat ik dat echt een interessant punt vind) weer geen reactie op het standpunt van het op adem laten komen van de economie voordat de zwaarste maatregelen voor de bezuinigingen worden getroffen. Is dat bewust?
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Erwinn
Advanced Member
Advanced Member

wo mei 26, 2010 10:37

Andere onderwerpen minder, dus de term 'one issue' is linksom of rechtsom () wel een beetje van toepassing .
dan heb je toch wat gemist gisterenavond.... heb inmiddels meerdere keren getuige mogen zijn dat mensen van de PVV debatten over andere zaken niet alleen niet uit de weg gingen maar zonder meer met sterke cijfermatig onderbouwde argumenten er gewoon stonden.
Dat kan goed, mijn tijd is helaas ook eindig en kan niet alles volgen ;)
Ik zie jammer genoeg (omdat ik dat echt een interessant punt vind) weer geen reactie op het standpunt van het op adem laten komen van de economie voordat de zwaarste maatregelen voor de bezuinigingen worden getroffen. Is dat bewust?
Mijn economische kennis is niet zo groot dat ik een hard standpunt wil/kan innemen. Maar het CPB heeft berekend dat de komende 4 jaar 19 miljard bezuinigd moet worden om weer evenwicht in de begroting te krijgen. Dat vooruit schuiven riekt mijn inziens naar het vooruit schuiven van moeilijke beslissingen naar latere tijden en de rekening door 'onze' kinderen laten betalen ;) Daarbij neemt ook bij uitstel de rentelast toe.
Laatst gewijzigd door Erwinn op wo mei 26, 2010 10:50, 2 keer totaal gewijzigd.
*Alfa Romeo GT JTD 16v 2004

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

wo mei 26, 2010 10:44

Over draaikonten gesproken, wie gaat er nou premier worden wanneer de VVD wint? :twisted:
Dat hangt af van de samenstelling van het kabinet. Het meest logische is dat het Rutte wordt.
Met andere woorden: draaikonterij bij voobaat.
En ook het CDA kan er wat van. Kijk maar naar kilometerheffing en spitstarief.

Dit is niet sterk (van de VVD vind ik het tactisch zelfs erg onhandig, ze voeden zo toch twijfels over de capaciteit van Rutte), maar hoe kunnen dit soort dingen nou voldoende zijn om een partij en hun programma volledig op af te schrijven? Dat een programma op een (te) laat tijdstip nog wijzigingen ondergaat, verdient idd niet de schoonheidsprijs, maar het zegt niets over de inhoud ervan. Hooguit dat het wat langer heeft geduurd om het in de uiteindelijke vorm te krijgen. Een politiek programma is nou eenmaal niet zo simpel dat je het maar even uit je mouw schudt als je maar genoeg visie hebt, zoals je doet voorkomen. Het is voor iedereen puzzelen en afwegen.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD

frankie
Full Member
Full Member

wo mei 26, 2010 10:48

Maar wat voor jou het beste is, hoeft dat voor iemand anders nog niet te zijn

nu ja in de eerste plaats hebben werknemers ook voordeel ervan als het met een onderneming en dus zijn onderneming goed gaat (werkgelegenheid ed). In de tweede plaats moet men denk ik keuze voor stem niet alleen laten afhangen van wat goed voor de ikke ikke is lijkt mij. Gaat het goed met het land en diens economie heeft de ikke ikke daar automatisch voordeel van. Ipv die duffe voorstellen zoals de SP die doet met weer een toptarief van 60% wat vnl ingegeven is door jalouzie en per saldo of niets oplevert of wellicht zelfs geld gaat kosten... (vertrek van ondernemers en ondernemingen , verlies van werkgelegenhied wellicht zelfs)
Noem me naief, maar ik ken géén politieke partij die níet wil dat het goed/beter met ons land en economie gaat :roll: . Dat vastgesteld hebbende gaat het dus om de route die een partij kiest om dat te volbrengen. Niks meer, niks minder. Je kiest vervolgens de partij waarvan jij denkt dat die route je het beste past, daar spelen zeker ook persoonlijke motieven en dus je eigen portomonee een grote rol! De belangen van werkgevers zijn echt wezenlijk anders dan die van werknemers, zoals de belangen van bejaarden ook anders zijn dan die van twintigers.

Het valt me gewoon op, dat keuzes voor een stroming/partij direct stom, dom of onverstandig gevonden worden door tegestanders. Dat staat me een beetje tegen en vind ik respectloos. Iedereen heeft zijn eigen motieven om tot een bepaalde keuze te komen, dat hoeft mijn insziens niet aangevallen en dus ook niet verdedigd te worden.

www.clubalfaromeo.nl

Erwinn
Advanced Member
Advanced Member

wo mei 26, 2010 10:49

Over draaikonten gesproken, wie gaat er nou premier worden wanneer de VVD wint? :twisted:
Dat hangt af van de samenstelling van het kabinet. Het meest logische is dat het Rutte wordt.

Dit is niet sterk (van de VVD vind ik het tactisch zelfs erg onhandig, ze voeden zo toch twijfels over de capaciteit van Rutte), maar hoe kunnen dit soort dingen nou voldoende zijn om een partij en hun programma volledig op af te schrijven? Dat een programma op een (te) laat tijdstip nog wijzigingen ondergaat, verdient idd niet de schoonheidsprijs, maar het zegt niets over de inhoud ervan. Hooguit dat het wat langer heeft geduurd om het in de uiteindelijke vorm te krijgen. Een politiek programma is nou eenmaal niet zo simpel dat je het maar even uit je mouw schudt als je maar genoeg visie hebt, zoals je doet voorkomen. Het is voor iedereen puzzelen en afwegen.
Er wordt een interview gehouden waar dat ter sprake komt. In bepaalde situaties zou het mogelijk zijn... niemand bij de VVD zegt dat dat voor de hand ligt. Regeren is vooruit zien, dus rekening houden met verschillende scenario's. Niets meer niets minder, het is misschien handiger om het te verzwijgen.

Andere partijen hebben wel voldoende tijd gehad om een programma in elkaar te draaien. De mensen die bij de PVDA zitten vind ik niet capabel en het programma sta ik verre van achter.

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

wo mei 26, 2010 10:58

Er wordt een interview gehouden waar dat ter sprake komt. In bepaalde situaties zou het mogelijk zijn... niemand bij de VVD zegt dat dat voor de hand ligt. Regeren is vooruit zien, dus rekening houden met verschillende scenario's. Niets meer niets minder, het is misschien handiger om het te verzwijgen.

Andere partijen hebben wel voldoende tijd gehad om een programma in elkaar te draaien. De mensen die bij de PVDA zitten vind ik niet capabel en het programma sta ik verre van achter.
Dat laatste kan, maar praat dan over het programma, want daar gaat het uiteindelijk om!

Wat Rutte betreft: er zijn dus scenario's waarin de VVD zelf al heeft besloten dat anderen beter geschikt zijn als premier dan Rutte. Dit geeft dus de indruk dat Rutte niet allround genoeg is en/of als premier niet optimaal met bepaalde situaties om zou kunnen gaan en dat er dus aanleiding is om te twijfelen aan z'n capaciteiten. Snappu?

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Tweede kamer-verkiezingen.

wo mei 26, 2010 10:59

Het valt me gewoon op, dat keuzes voor een stroming/partij direct stom, dom of onverstandig gevonden worden door tegestanders
de dames en heren politici zijn hier zelf anders ook niet bepaald vies van hoor...

Dat een programma op een (te) laat tijdstip nog wijzigingen ondergaat, verdient idd niet de schoonheidsprijs, maar het zegt niets over de inhoud ervan.
integendeel: het zegt ALLES over de inhoud ervan, anders hoef je het niet te veranderen toch? zeker daar waar het toch wel essentiele zaken betreft.

verder vind ik persoonlijk het minder van belang wie er premier wordt , het uiteindelijk regeerakkoord is veel essentieler, en wie op de zware posten financien, buitenland ed komt. Soms is het ook gewoon beter dat een bepaald persoon fractievoorzitter blijft.
De belangen van werkgevers zijn echt wezenlijk anders dan die van werknemers
onder de streep in essentie zou dat niet zo moeten zijn. De werknemers danken het feit dat ze werknemer zijn (en niet uitkering trekken) aan de werkgever, maar dat werkt andersom dus ook.. (eemanszaken daargelaten).
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Erwinn
Advanced Member
Advanced Member

wo mei 26, 2010 11:05

Wat Rutte betreft: er zijn dus scenario's waarin de VVD zelf al heeft besloten dat anderen beter geschikt zijn als premier dan Rutte. Dit geeft dus de indruk dat Rutte niet allround genoeg is en/of als premier niet optimaal met bepaalde situaties om zou kunnen gaan en dat er dus aanleiding is om te twijfelen aan z'n capaciteiten. Snappu?
Nee hoor. Andere capaciteiten zijn dan harder nodig in een andere functie.
Laatst gewijzigd door Erwinn op wo mei 26, 2010 11:06, 1 keer totaal gewijzigd.

frankie
Full Member
Full Member

wo mei 26, 2010 11:06

Het valt me gewoon op, dat keuzes voor een stroming/partij direct stom, dom of onverstandig gevonden worden door tegestanders
de dames en heren politici zijn hier zelf anders ook niet bepaald vies van hoor...
Helaas niet nee.

www.clubalfaromeo.nl

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

wo mei 26, 2010 11:06

Het valt me gewoon op, dat keuzes voor een stroming/partij direct stom, dom of onverstandig gevonden worden door tegestanders. Dat staat me een beetje tegen en vind ik respectloos. Iedereen heeft zijn eigen motieven om tot een bepaalde keuze te komen, dat hoeft mijn insziens niet aangevallen en dus ook niet verdedigd te worden.
Ja, ben ik met je eens. Wat ik ook zie hier is dat mensen met oogkleppen op aan het redeneren zijn. Daarmee bedoel ik dat alles wat de partij van hun voorkeur doet goed is en verdedigd moet worden en alles wat van de andere kant komt per definitie slecht is en moet worden aangevallen. Ik vind dat niet reëel, zeker niet in een land als Nederland, waar de tegenstellingen toch relatief klein zijn.

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

wo mei 26, 2010 11:11

Dat een programma op een (te) laat tijdstip nog wijzigingen ondergaat, verdient idd niet de schoonheidsprijs, maar het zegt niets over de inhoud ervan.
integendeel: het zegt ALLES over de inhoud ervan, anders hoef je het niet te veranderen toch? zeker daar waar het toch wel essentiele zaken betreft.
Dat klopt gewoon niet qua logica. Het zegt namelijk alleen dat het programma VOOR de wijzigingen kennelijk beter kon (zoals bij iedereen, want gewijzigd wordt er natuurlijk overal; het gaat alleen om het tijdstip wanneer het gebeurt), maar het zegt niets over het programma NA de wijziging. En laat dat laatste nou zijn waar het om gaat.

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

wo mei 26, 2010 11:12

Nee hoor. Andere capaciteiten zijn dan harder nodig in een andere functie.
Het gaat helemaal niet om een andere functie, het blijft over de functie van premier gaan :roll:

ericj
Full Member
Full Member

wo mei 26, 2010 11:34

Uit je reacties maak ik op dat je ondernemer/werkgever bent, dan begrijp ik best dat "rechts" voor jou (uit ondermeer financieel oogpunt) het "beste" is. Maar wat voor jou het beste is, hoeft dat voor iemand anders nog niet te zijn. En dat is natuurlijk de essentie van de discussie....
+1. Ik las ooit het advies: stem wat linkser dan goed is voor jezelf. Uiteindelijk is de taak van de overheid toch juist ook om te zorgen voor degenen met minder kansen en mogelijkheden dan jij, die goed voor jezelf kunt zorgen?

En om de link met Alfa er een beetje in te houden:

- Debatten zijn net discussies tussen merkaanhangers. Iedereen doet zijn best zijn eigen merk zo positief mogelijk te belichten. Maar is het merk van de sterkste debatteerder ook het beste?

- Partijprogramma's zijn net autofolders. Mooie (toekomst-)beelden met ronkende teksten. Maar helaas geen woord over de kinderziektes, de roest op onverwachte plaatsen en de storingen waar zelfs de dealer geen raad mee weet.

- Uiteindelijk krijgen we in onze democratie een soort 'chop-shop' coalitie, die slechts in de verte lijkt op de foto's uit de folder.

---
Eric

Terug naar “Het Forum Café”