Beste Patrick, dat is dus precies wat ik bedoel. Van "de politiek na Den Uyl" maakt ook de VVD deel uit en ook zij hebben vaak genoeg aan het roer gestaan om er iets aan te veranderen. Meestal samen met het CDA en slechts zelden samen met de PvdA trouwens, dus dat links het steeds zou hebben tegengehouden kan niet kloppen. Of de VVD zou zich al 40 jaar lang wel vreselijk hebben laten piepelen door links. Maar goed, met je opmerking dat de PVV eens een kans moet krijgen, praat je zelf ook al een beetje die kant op geloof ik.
Wat het laatste betreft, "baat het niet dan schaadt het niet"... oei, daar verschillen wij wel vreselijk van mening ben ik bang
Ik zie jammer genoeg (omdat ik dat echt een interessant punt vind) weer geen reactie op het standpunt van het op adem laten komen van de economie voordat de zwaarste maatregelen voor de bezuinigingen worden getroffen. Is dat bewust?
Het standpunt om de economie eerst op adem te laten komen is door mij op bescheiden basis al getorpedeerd.
Ik schreef eerder;
Als je de economie wil laten aansterken is het vooral zaak de PVDA bij de kassa weg te houden. Dat scheelt direct.
De geschiedenis leert ons dat dat het allerbelangrijkste is!
Maatregelen om het miljardentekort te saneren starten wat mij betreft vandaag. De PVDA wil uitstellen, hoe verrassend! Liever eerst nog snel wat
verliesgevende of liefdadige non-projecten starten, het begrotingstekort kan altijd nog hoger.
Er dienen harde en impopulaire maatregelen te worden genomen om de trein weer vast in de rails te krijgen.
Daar is moed, ondernemersgeest en doorzettingsvermogen voor nodig. Steekwoorden die bij de PVDA niet te vinden zijn.
Met andere woorden, nu beginnen met saneren en bezuinigen is eerder vruchten plukken. Alleen nadien kun je spreken
van een economie die weer op adem is. Negatief saldo is rente betalen en dus een nog hoger tekort.
Daar moet je inderdaad een beetje voor kunnen rekenen. Eigenschappen die een boer of ondernemer bezitten.
Ik kan er met alle respect niet bij dat er nog altijd mensen zijn die de PVDA nog steeds kunnen steunen.
Deze partij heeft alleen al de laatste 5 jaar een spoor van uitvreterigheid, machtshonger en schandalige praktijken ge-etaleerd.
Ik noem de streken van Alleid Wolffsen, het werkelijk onbeschofte regenteske gegraai van Herfkens,
het sexleven van Paul Depla (thans burgervader in Heerlen!) de vliegtaks van Bos (Hoe dom kun je zijn? Voor 60% van de Nederlanders
is Dusseldorf of Zavetem dichterbij dan Schiphol!) en als dieptepunt het beleid van Cohen in Amsterdam. Kijk eens naar
de kostenoverschrijding van de Noord-Zuid lijn. En wat doet die theedrinker? Voortijds naar Den Haag vluchten om zijn eigen straatje
schoon te houden. En die lul willen we als premier? Doe eens heeeeel snel wakker worden.
Links lullen en heel erg veel rechts vullen.
Ik heb er nog een, Wim Kok, oud vakbondsman die schreeuwde op de barricade en later premier werd. Waar zit hij nu?
In de raad van bestuur van Shell. Voor wie? Voor de mensen op de productievloer van Shell waar hij eerder voor streed?
Neeeee, hij vult zijn eigen zakken!
Waar zijn zijn linkse principes? Die zitten goed weggestopt omdat hij inmiddels zelf ook beter weet.
Ik respecteer ieders denken, maar voel telkens weer de woorden dom en blind opborrelen.
Of ben ik nu gek.....?
Patrick.
Don Bubbles! = Patrick.
Teveel Alfa's, een mid-life Harley, en veel te weinig tijd....
.