vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Tweede kamer-verkiezingen.

wo mei 26, 2010 15:48

Goh, de tijden van polarisatie zijn weer terug
niets mis met polarisatie , is denk ik onlosmakelijk verbonden met de periode voor de verkiezingen. Heet niets voor niets verkiezingsstrijd...
Mits op argumenten gebaseerd die onderbouwd worden is het alleen maar goed voor de twijfelend kiezer om een helder beeld te geven.
Als het alleen maar met grootspraak gebeurt, of met manipuleren van cijfers, uit verband rukken etc is het niet zo netjes, maar goed de dames en heren politici geven daarin weer het goede voorbeeld..
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

MDP
Guru
Guru
Contacteer: Website Twitter

Re: RE: Tweede kamer-verkiezingen.

wo mei 26, 2010 16:47

Het zou moeten kunnen. Het café is er inderdaad o.a. voor non-Alfa topics. In het verleden hebben we meerdere topics verwijderd omdat sommige gebruikers spontaan de forumvoorwaarden vergeten als het over politiek gaat. Ook in dit topic is een aantal reacties aangepast. Of dit topic kan blijven staan hebben de gebruikers zelf in de hand. Als het weer uitmondt in op de man spelen en beledigingen gaat het weg.
Duidelijk!
Wat we niet zullen toestaan zijn polls en steeds weer nieuwe topics over hetzelfde onderwerp.
Hoewel ik me daar niet schuldig aan heb gemaakt, ook duidelijk. Een tweede verkiezingstopic is dus ongewenst. ;)

MDP
Guru
Guru

wo mei 26, 2010 16:55

Zoals al gezegd weet ik het ook nog niet, maar ik heb wel een belangrijk punt van de PvdA genoemd waarin ik me goed kan vinden, namelijk het wat laten aansterken van de economie voordat de zwaarste maatregelen worden genomen. Ik heb daar nog geen reactie op gezien, terwijl het wel een wezenlijk onderscheid in benadering is in een van de belangrijkste issues van het moment. Wie zegt er wat over?
Als je de economie wil laten aansterken is het vooral zaak de PVDA bij de kassa weg te houden. Dat scheelt direct.
De geschiedenis leert ons dat dat het allerbelangrijkste is!
Maatregelen om het miljardentekort te saneren starten wat mij betreft vandaag. De PVDA wil uitstellen, hoe verrassend! Liever eerst nog snel wat
verliesgevende of liefdadige non-projecten starten, het begrotingstekort kan altijd nog hoger.
Er dienen harde en impopulaire maatregelen te worden genomen om de trein weer vast in de rails te krijgen.
Daar is moed, ondernemersgeest en doorzettingsvermogen voor nodig. Steekwoorden die bij de PVDA niet te vinden zijn.

Vele Nederlanders zijn kaalgeplukt en kregen er nog steeds niets voor terug. Kijk eerst eens waar die teleurstelling en wrok vandaan komt.
Ik ben 40 jaar en hoor vanaf het moment dat ik op de lagere school zat al dat er bezuinigd moet worden! Steeds weer.
Den Haag krijgt het altijd weer voor elkaar om meer uit te geven dan er binnen komt.
Graaien, graaien en nog meer graaien!

Dat moet afgelopen zijn. Ik werk hard en veel, ben altijd na negenen thuis. Ik kan mijn horloge net zo goed wegflikkeren.
Elke scheet die ik laat is ergens wel weer voorzien van een heffing of accijns. Aan de pomp gaat 66% per liter linea recta naar de schatkist, daar komt de wegenbelasting en BPM nog bij!
Ik rook 30 sigaretten per dag van een kwartje per stuk, van elk artikel wat ik koop gaat er 19% BTW aan Den Haag, ik betaal hondenbelasting voor 2 hondjes,
betaal me scheel aan parkeergelden, wat ik aan inkomstenbelasting betaal is om ziek van te worden en als ik dan ook nog dood ga mogen mijn nabestaanden
nog een keer afrekenen, en zo kan ik nog uuuuuren doorgaan!
En wat roepen ze in Den Haag? We komen tekort, ze moeten zich heel diep schamen.

Ik ben er helemaal klaar mee, het wordt tijd dat er een stevige frisse wind door dit land gaat waaien.
En die wind komt niet van links, ze hebben hun kansen gehad en ruimschoots verbruikt.

Patrick.
Hele sterke post waar ik me prima in kan vinden. Maar welke 'rechtse partij' biedt stabiliteit? PVV beloofd gouden bergen maar zoals -ik dacht- Balkenende sommeerde, hoe denkt Wilders dit te kunnen betalen? Verder heeft PVV wél sterke punten wat bezuinigingmaatregelingen betreft.

MDP
Guru
Guru

wo mei 26, 2010 17:01

ik daag jullie uit om de linkerkant van het verhaal hier eens toe te lichten!
Zelf weet ik op het ogenblik niet waar mijn stem naartoe gaat, haal mij eens over dan (weer terug) naar links?
Liever niet, de emoties lopen nu al hoog op. Ik wil best in discussie, maar dan in persoon en niet achter een toetsenbord.
Ahhh, toe?

Geef ik alvast een opzetje waar het "sociale" beleid van de afgelopen jaren de mist in is gegaan:

Een alleenstaande in de bijstand ontvangt netto per maand € 650,-. Daar bovenop krijgt hij dan nog een alleenwonenden-toeslag die tot € 260,- kan oplopen; laten we dat middelen op € 130,-. Via de witgoedregeling heeft hij eens in de zoveel jaar recht op subsidie op huishoudelijke apparaten (in sommige gemeenten zelfs flatscreen TV's); zeg € 10,- per maand. Hij krijgt vrijstelling op gemeentelijke- en waterschap-belastingen, ook gauw € 20,- per maand. Gratis iedere week een mand vol boodschappen bij de voedselbank (waanzin in een niet-derde wereld land). Gratis bibliotheekpas; gratis zus, subsidie zo... Hij woont in een gesubsidieerd huis en ontvangt daarbij ook nog eens huursubsidie zodat hij maximaal € 240,- aan woonkosten kwijt is. Met € 70,- energiekosten heeft hij dan € 500,- netto per maand te besteden.

Iemand met modaal inkomen ontvangt ongeveer € 1495,- netto per maand. Hij zit vast aan een vrije sector woning die hem al snel € 800,- per maand kost. Hij krijgt niks gratis en is dus aan belastingen, afschrijvingen en abonnementen zo'n € 50,- per maand kwijt. Zelf al z'n boodschappen betalen en hetzelfde bedrag aan energiekosten levert een netto besteedbaar bedrag van € 555,- op.

Voor de volledigheid: een gezin in de bijstand ontvangt twee keer zoveel en heeft recht op dezelfde subsidies, met uitzondering van de alleenwonenden-toeslag. Daarmee komen ze in netto besteedbaar bedrag op het niveau van iemand die in hoogste belasting-categorie valt.

Sociaal is prima, maar volgens mij zijn hier de verhoudingen gewoon compleet zoek. Het is niet alleen een voor allen, maar ook allen voor een. Werken zou in alle gevallen beter beloond moeten worden dan welk slim misbruik van onze sociale voorzieningen ook.
Mee eens. Zorg dat werken loont! Het verschil tussen de inkomsten van de thuiszittende ww'er en hardwerkende Nederlander is in sommige beroepen véélste klein. Je vraagt je bijna af waarom 'je' de wekker überhaupt zet. De verloningen verhogen zou een extra motivatie zijn voor mensen om werk te hervatten. Mensen die werken (belastingbetaler) kost de staat minder, verdienen meer en geven meer dus geld uit. Kom ik terug op een door mij eerder geplaatste post in dit topic: zorg dat de economie blijft draaien en bezuinig op de juiste manier. De prijzen cq kosten opschroeven is niet de juiste, ik neem aan dat ik dat mag onderverdelen tot de keiharde feiten.

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo mei 26, 2010 17:10

op zich is er niets mis met een nieuwe wind door Den Haag eens een keer. Ik ben nog steeds benieuwd, en we zullen er nooit achter komen, wat er gebeurd zou zijn als Pim niet overhoop geschoten was.
Wat mij steeds meer opvalt is zelfs al kleunen politici nopg zo mis, de ruggegraat om daat of zelf of gedwongen consequenties aan te verbinden er niet meer is.
Men gaat om allerlei redenen (riant wachtgeld opstrijkend) weg zoals meer tijd met de kinderen, vreemdgaan in de baas zijn tijd etc, maar wanneer grove fouten worden gemaakt hoeft er niet eens meer een sorry vanaf laat staan dat men kan vertrekken... De gemiddelde werknemer staat voor minder al op straat, en de gemiddelde werkgever voor de rechter.

En men blijft aanmodderen met het huishoud boekje, niet alleen NL maar heel europa is natuurlijk al meervoudig failliet. geen bank die bij een dergelijke boekhouding een bedrijf weer extra financiering zou geven....
Europa zou eens gerund moeten worden door zakenmensen een tijdje. Kortdurend zielig voor bepaalde groeperingen, maar dat is dezelfde grope die er uiteindelijk de meeste vruchten van plukt.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Patrick
Guru
Guru
Contacteer: Website

wo mei 26, 2010 17:17

Hele sterke post waar ik me prima in kan vinden. Maar welke 'rechtse partij' biedt stabiliteit? PVV beloofd gouden bergen maar zoals -ik dacht- Balkenende sommeerde, hoe denkt Wilders dit te kunnen betalen? Verder heeft PVV wél sterke punten wat bezuinigingmaatregelingen betreft.
Haal de ontwikkelinghulpgelden eens 2 jaar van de begroting af en je bent er al bijna.
En nu niet gaan roepen dat er dan problemen ontstaan in de derde wereld. Problemen zijn er in die contreien al jaren.
Er is nog nooit 1 politicus geweest die mij heeft kunnen laten zien wat er met onze doekoe gebeurd in den vreemde.
Het enige wat je zo nu en dan te zien krijgt is een minireportage van zo'n lachend kindje bij een nieuwe waterpomp.
Ik heb sterk de indruk dat er door die Ijdeltuit van een Koenders een beetje in het wilde weg werd ge-telebankierd.....
Ons geld is nooit bij de mensen terecht gekomen die het écht nodig hadden en waarvoor wij het bedoelden. Daarom afkappen
die geldoverdracht. Het maakt corrupte regeringsfunctionarissen alleen maar nog rijker.
Steek per jaar 1 miljard in projecten die worden uitgevoerd door Nederlandse (bouw) bedrijven. Zo snijdt het mes aan twee kanten.
De 4,8 miljard die we dan jaarlijks overhouden gaan we aanwenden om ons begrotingstekort op te lossen.

We kunnen ook nog de Antillen losmaken van Nederland. Strik eromheen en aan Chavez cadeau doen, levert 2,2 miljard op.

Dan nog even de afdracht aan Brussel halveren. Lijkt mij legitiem. Wie heeft het nog over die wekelijkse verhuizing van Brussel
naar Straatsburg en vice versa? Weet je wat dat per jaar kost! We betalen per jaar 5,5 miljard aan Europa, dat wordt 2,75 en ziedaar,
het begrotingstekort slinkt verder.
Niet gaan roepen dat we Europeese afspraken niet nakomen, het is crisis dus nood breekt wet.

Patrick.
Don Bubbles! = Patrick.

Teveel Alfa's, een mid-life Harley, en veel te weinig tijd....

.

Patrick
Guru
Guru
Contacteer: Website

wo mei 26, 2010 17:21

Men gaat om allerlei redenen (riant wachtgeld opstrijkend) weg zoals meer tijd met de kinderen, vreemdgaan in de baas zijn tijd etc, maar wanneer grove fouten worden gemaakt hoeft er niet eens meer een sorry vanaf laat staan dat men kan vertrekken... De gemiddelde werknemer staat voor minder al op straat, en de gemiddelde werkgever voor de rechter.

En men blijft aanmodderen met het huishoud boekje, niet alleen NL maar heel europa is natuurlijk al meervoudig failliet. geen bank die bij een dergelijke boekhouding een bedrijf weer extra financiering zou geven....
Europa zou eens gerund moeten worden door zakenmensen een tijdje. Kortdurend zielig voor bepaalde groeperingen, maar dat is dezelfde groep die er uiteindelijk de meeste vruchten van plukt.
Walter, je krijgt een staande ovatie! =D> =D> =D> =D> =D> =D>

Patrick.
Don Bubbles! = Patrick.

Teveel Alfa's, een mid-life Harley, en veel te weinig tijd....

.

Gordon
Guru Duplice
Guru Duplice

wo mei 26, 2010 18:42

Mee eens. Zorg dat werken loont! Het verschil tussen de inkomsten van de thuiszittende ww'er en hardwerkende Nederlander is in sommige beroepen véélste klein. Je vraagt je bijna af waarom 'je' de wekker überhaupt zet. De verloningen verhogen zou een extra motivatie zijn voor mensen om werk te hervatten. Mensen die werken (belastingbetaler) kost de staat minder, verdienen meer en geven meer dus geld uit. Kom ik terug op een door mij eerder geplaatste post in dit topic: zorg dat de economie blijft draaien en bezuinig op de juiste manier. De prijzen cq kosten opschroeven is niet de juiste, ik neem aan dat ik dat mag onderverdelen tot de keiharde feiten.
Weet je wat nou nog het ergste is? In dat snelle sommetje vergat ik nog de zorgverzekering en -toeslag. Per saldo staat een werkloze dus gelijk met iemand die modaal verdient. Denk je het dus leuk te doen met 200% van het minimumloon; mag je in je handjes klappen dat je met toeslag toch nog in een gesubsidieerde woning mag voor € 600,- per maand (precies diezelfde woning dus waar de werkloze voor € 240,- in zit), anders zou je maar de helft overhouden.

Niet dat ik ooit zou willen ruilen hoor. De inmenging die ik op dit moment van de staat ervaar vind ik al veel te ver gaan. Continu zo'n "sociale rechercheur" in m'n nek zou ik helemaal kriegel van worden. Maar als ik ze dan hoor over "de sterkste schouders" wordt ik toch wel lichtelijk onpasselijk.

Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

wo mei 26, 2010 19:21

op zich is er niets mis met een nieuwe wind door Den Haag eens een keer. Ik ben nog steeds benieuwd, en we zullen er nooit achter komen, wat er gebeurd zou zijn als Pim niet overhoop geschoten was.
Wat mij steeds meer opvalt is zelfs al kleunen politici nopg zo mis, de ruggegraat om daat of zelf of gedwongen consequenties aan te verbinden er niet meer is.

Europa zou eens gerund moeten worden door zakenmensen een tijdje. Kortdurend zielig voor bepaalde groeperingen, maar dat is dezelfde grope die er uiteindelijk de meeste vruchten van plukt.
Het punt is dat in Nederland je wel geroepen moet voelen door plichtsbesef om als getalenteerde zakenman je ook maar te wagen aan de politiek. Door de "Balkenende" norm kunnen, bij wijze van spreken, de echt groot verdienende lui, hun huidige hypotheken niet eens betalen... Ten eerste ga je dan echt niet minder uren draaien, maar wel beduidend minder verdienen.

Wat, als we voor de ministerfuncties eens de salarissen opschroeven, volgens mij haal je die investering er wel weer uit, als je daarmee echt goede getalenteerde mensen lokt. Ik ben gewoon niet onder de indruk van de mensen die er zitten en nu verkiesbaar zijn en heb het gevoel dat de topambtenaar achter de schermen veel te veel te vertellen heeft. Links of rechts zie ik geen personen die ik in staat acht om de klus die er nu is te klaren. Rutten, Wilders, Cohen, alledrie te licht en Balkenende heeft al meerdere keren laten zien het ook niet te kunnen (de rest laat ik al links en recht liggen). Daadkrachtige mensen met realistische lange termijn plannen, die mis ik in Den Haag. Dat kost misschien 20 of 30 miljoen per jaar extra, maar hoeveel miljard wordt er nu niet verspild aan dingen die de gewone burger op een afstand al mis ziet gaan?

Gordon
Guru Duplice
Guru Duplice

wo mei 26, 2010 19:43

Wat, als we voor de ministerfuncties eens de salarissen opschroeven, volgens mij haal je die investering er wel weer uit, als je daarmee echt goede getalenteerde mensen lokt. Ik ben gewoon niet onder de indruk van de mensen die er zitten en nu verkiesbaar zijn en heb het gevoel dat de topambtenaar achter de schermen veel te veel te vertellen heeft. Links of rechts zie ik geen personen die ik in staat acht om de klus die er nu is te klaren. Rutten, Wilders, Cohen, alledrie te licht en Balkenende heeft al meerdere keren laten zien het ook niet te kunnen (de rest laat ik al links en recht liggen). Daadkrachtige mensen met realistische lange termijn plannen, die mis ik in Den Haag. Dat kost misschien 20 of 30 miljoen per jaar extra, maar hoeveel miljard wordt er nu niet verspild aan dingen die de gewone burger op een afstand al mis ziet gaan?
Precies! Mijn opmerking op pagina 1 van dit onderwerp was overigens van eenzelfde strekking. Welbeschouwd zijn alle plannen uit de volledige Balkenende periode (dat is dus gewoon de laatste 8 jaar) te herleiden naar plannen die in de jaren '70 weggestemd werden. CDA als leidende partij met beurtelings PvdA, VVD, D'66 en CU als mede regerenden: allemaal volledig uitgeblust en puttend uit het archief dat net zo uitgebluste topambtenaren aandragen. Daadkracht nul, realisme min honderd, toekomstvisie vergelijkbaar met de destructie van een atoombom.

MDP
Guru
Guru

wo mei 26, 2010 20:40

Debat nu op TV. RTL4.

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo mei 26, 2010 21:35

Michel, mensen die weten wat ze doen en staan voor wat ze doen mogen van mij probleemloos fors boven de balkenende/norm betaald worden. laten we wel wezen: die term staat natuurlijk ergens voor, alleen de meeste mensen missen de diepere betekenis:
Voor de balkenende norm krijg je dus juist ja: een balkenende. Meer presterenden (en dat is niet zo heel moeilijk vrees ik..) vallen buiten de norm, dus hebben ook recht op andere honoreringsmaatstaven... :wink: Boven het beroemde maaiveld dus zeg maar...

marcoloco
Full Member
Full Member

wo mei 26, 2010 21:35

Debat nu op TV. RTL4.
wilders doet het goed,cohen valt weer tegen....
AR 156 sportwagon V6 2.5 24V Q-system.
Audi RS4 avant 4.2 V8 Quattro. MTM (530pk)

MDP
Guru
Guru

wo mei 26, 2010 21:58

Zo sterk was Wilders anders niet met de 3 vragen. Vooral de laatste vraag vond ik ontwijkend. Verandering van inzicht kun je toch beargumenteren? Dus niet doen alsof hij exact dezelfde belangen behartigd. Beetje jammer. Ben wat plusjes en minnetjes aan het zetten maar de meeste plusjes staan bij PVV. Wel plaats ik er kanttekeningen bij want heb het idee dat Wilders zegt wat wij Nederlanders willen horen. Of hij het kan realiseren is mij een vraag. Overigens vind ik Balkenende ook vrij sterk vandaag Hij beloofd minder maar komt geloofwaardig over..

Gordon
Guru Duplice
Guru Duplice

wo mei 26, 2010 23:14

Wel plaats ik er kanttekeningen bij want heb het idee dat Wilders zegt wat wij Nederlanders willen horen.
Wel, eh, ja.... Dat is nu net het punt van politiek: jezelf verkopen. Het opmerkelijke is dat op dit punt, dat je best de autoriteit van de PvdA mag noemen, Wilders het juist zeer goed doet. Dat heet dan ineens ook populisme, want omdat de oude politiek zichzelf zo goed kent weet ze ook dat praatjes geen gaatjes vullen. In oud Hollands: zoals de waard is kent hij zijn gasten.

Maar ja, dat de corrupte waard het zegt hecht ik weinig betekenis aan. Ik zeg: laat maar zien of jij wel een man van je woord bent...

Terug naar “Het Forum Café”