Vandaag was de dag... en hij is afgekeurd
de keurmeester vond 't een gave bak ("is 't een 6cilinder?!") maar desondanks zag hij tussen zijn vingers door toch teveel. Of tja, hoe je 't zien wilt... ik heb op zich wel liever een 'echte' apk dan weet je daarna tenminste ook dat het goed is. Maargoed, wat kwam eruit:
- stuurkogelhoes linksvoor gescheurd (had ik zelf niet eens naar gekeken, die dingen zijn er vorig jaar nieuw opgegaan!)
- mantel van handremkabel links achter is kapot
- handrem & bedrijfsrem achter te groot verschil links/rechts
- koplampen staan te laag (gek, ze staan precies even hoog, dat had ik nog gecheckt, en vorig jaar stonden ze goed...)
- co was te hoog (bijna 10%) - klein beetje bijgesteld, toen was 't goed. Hij loopt wel minder mooi nou, morgen een beetje terug draaien.
Verder was 't een gave bak, klonk hij goed (bij 't heen en weer steken van de brug naar de co-tester waren gesprekken in de garage even niet mogelijk... daar hadden ze met lease-peugeots nooit last van - en vonden ze 'm er van onderen erg goed uit zien voor z'n leeftijd.
Dus... morgen even wat kleinigheidjes in huis halen, zondagje sleutelen (Gerrrrrr!) en dan dinsdag voor herkeuring?! Ik wil gvd de nachtrit rijden!