Tijd voor weer eens een update; nadat de Sprint in mei toch niet apk-waardig bleek te zijn (en ik het in die laatste 2 avonden niet voor elkaar kreeg om dat allemaal te fixen) had ik 'm geschorst. Toch wel jammer, maar 't was even niet anders. Nu dan toch de tijd bij elkaar geharkt om eraan te beginnen, en dus, met een beetje hulp dit weekend (tnx Ger) vrijdagavond, zaterdagochtend en vanavond tussen alle andere weekendactiviteiten door de Sprint (hopelijk!) apk-klaar gemaakt.
vrijdagavond, stuurkogels vervangen; dat viel niet mee, aan 1 kant moest zelfs de haakse slijper eraan te pas komen. Kruipolie, kogeltrekkers, mokers, een hele boze alfaqv75, het hielp allemaal niets, Tegen de haakse slijper (en toen de veerpoot er even uitgehaald) en de bankschroef gaf de linker stuurkogel zich uiteindelijk gewonnen. Rechts ging een stuk vlotter, maar daar was ook niet veel voor nodig!
Linkerveerpoot nog even uit elkaar omdat we inmiddels ook geconstateerd hadden dat het veerpootlager de klappen van de moker niet leuk gevonden had. Kogeltjes all over the place, foto spreekt voor zich denk ik. Gelukkig had ik uit mijn 33-tijd nog een nieuw lager in verpakking liggen! Toch nog van pas gekomen dus!
Toen nog de gele koni's voor de achteras die al een hele tijd "op de plank" lagen gemonteerd en tegen 0.00u het licht in de garagebox uitgedaan. Zaterdagochtend... proefritje! Hmz, hier is iets niet goed... klapperdeklapper op de achteras. Topmoeren niet goed genoeg vast? Dempers niet goed? terug de garage in, hele boel weer losgehaald... rubbertje vergeten. Rubbertje erin, hele boel weer in elkaar, nog een testrondje; goed! We komen er wel
Claxon gemaakt, verlichting nagelopen, nieuwe accu geplaatst (aanduwen voor elk proefrondje gaat ook vervelen, zegt alfaqv75 althans) en nu staatie te wachten... morgen afspraak. Alstie 't haalt zijn we erbij met de tunnelrit!
sfeerplaatjes;
veerpootlager kapot? ja dus...
goed voor je rug, werken aan een verlaagd sprintje
echte italiaanse auto, er past een lijk in kofferbak (deze is nog niet dood)
...
...