We staan in de top 3 van de wereld wat betreft hoogste kosten
we schijnen ook in de top 3 te staan qua hoogste belastingheffing.. dus dat kan ik dan wel koppelen.
Besef daarbij ook dat in NL de staat tov die andere landen nog steeds erg veel voor ons regelt, en ook relatief heel erg lief is voor de eigen medewerkers (de ambtenaren dus)
mbt de zorg: de zorgkosten zullen blijven stijgen, kan niet anders. Wat mij meer zorgen baart dan d ekosten (die relatief gelukkig niet tot de hoogste horen in europa) is dat de relatief goede kwaliteit die er nu nog steeds is (echt waar!' aan het afkalven is door verkeerde vormen van bezuiniging en ``efficientieverbetering``. Men is er namelijk nog steeds niet achter dat efficientieverbetering zeker daar waar het mensenwerk betreft zijn grenzen heeft.
Doe mij een cart blanche, oftewel maak mij een dictator in de zorgsector, en ik beloof OP TERMIJN lagere premies, een meer uitgebalanceerd pakket, misschien zelfs meer geindividualiseerd, kortere wachttijden . Wat ik daarvoor terugwil? doe mij eenmalig een 10% van de in 5 jaar bereikte besparing in het management in de zorgsector. Maar ik wil echt carte blance. oftewel onbeperkte rechten koppen te laten rollen waar nodig (zonder gouden handdruk of bonussen..) , investeren waar nodig, aanpassen pakketten waar nodig, en volledig zeggenschap over de zorgverzekeraars. Is naar mijn mening eigenlijk de enige manier om te bereiken wat moet.
En het betekent wel dat mensen die bv roken en bv teveel vette hap eten ed de kosten daarvan uiteindelijk veel minder vergoed zullen gaan krijgen wanneer men zich niet conformeert aan preventieve programma`s in die richting.
EN men moet accepteren dat de eerste 4-5 jaar de kosten explosief zullen stijgen, kost gaat voor de baat uit. de baat bestaat op termijn uit inperken gevolgen van ""welvaartsziekten"" .
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.