ma mei 31, 2010 14:56
Hey Dirk.
Voor de verdeler heb ik een half uurtje door de onderdelen catalogus gebladerd bij de lokale autoshop.
Uiteindelijk uitgekomen op een verdelerkap van het merk KW, bestemd voor een Alfa Romeo 164 2.0 Turbo van 1987/1988 (en passend op diverse Fiat Croma's etc).
Uitlaat is een CSC marmite geworden. Geleverd door AR parts. Was in NL nergens op voorraad, moest in Italie gemaakt worden. Is sinds vrijdag in huis en ziet er goed uit. ECHTER, past niet zomaar op een Giulia met staande pedalen omdat deze zo'n rare beugel onder de motorkap heeft voor de handrem.
Omdat de BTL rit reeds over 3 weken is en ik alleen maar in de weekenden thuis ben waarvan ik ook nog 1 week naar Italie ben (bruiloft van mijn neef), heb ik vandaag besloten om mij niet langer te haasten en een andere alfa te nemen voor de BTL rit. Ik krijg misschien wel alles net op tijd klaar maar ik wil onderweg niet voor verassingen komen te staan. Ik heb nogal slechte herinneringen aan de laatste keer Italie ( hoofdremcylinder kapot op de Stelvio, nagenoeg zonder remmen via Merano, Trento naar Verona, met andere Juul naar Afra Milaan, nieuwe gekocht bleek niet in orde, weer terug naar Afra en geruild voor andere. Nu wel in orde Ondertussen twee dagen sleutelen en weinig plezier beleefd aan de rit).
Verder, een Giulia met staande pedalen heeft ook een andere radiateurbalk dan een Super of een nova. Positie is daarom iets anders en tevens heb ik geen plaats voor een expansiereservoir omdat de zekeringkast zit waar jij het expensietankje heb zitten. Daarom hen ik gekozen voor een VW Scirocco type 1 met ingebouwd expansietank. Nadeel is dan wel dat de vulopening op het hoogste punt moet zitten! Vandaar dat de radiateur zo hoog zit. Tevens een ontluchting gemaakt achterop het inlaatspruitstuk.
Ik had een Spal fan van 52 mm dik besteld om voor de radiator te plaatsen, na wat passen en meten bleek deze echter ook net achter de radiator te kunnen. Ik heb hem dan ook weer teruggestuurd en een zuigend exemplaar besteld. Daar ben ik nog op aan het wachten... V snaartje wisselen is echter een hele klus voor de toekomst.
Ondertussen erook achter gekomen dat het luchtfilter waarschijnlijk tegen de carrosserie gaat trillen. Heb jij daar geen last van?
Greetz,
Harry
heb eventueel ook nog een zeer platte fan (maar wel vrij groot aan diameter) van een volvo liggen (als je die nieuwe kan annuleren misschien ook mooie goedkope oplossing)
33 type 2 16V carbs & Delta EVO
Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S