Gebruikersavatar
marcoloco
Full Member
Full Member
Berichten: 463
Lid geworden op: zo apr 11, 2010 19:34

RE: Schumi is Back!

zo mei 30, 2010 17:18

ja dat krijg je he,met een schummi is back topic..
ik mag toch wel mijn mening geven over de persoon schumacher en rare streken die hij had en heeft.
oh nee dat is bashen :?
AR 156 sportwagon V6 2.5 24V Q-system.
Audi RS4 avant 4.2 V8 Quattro. MTM (530pk)

Gebruikersavatar
ravado
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3900
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:04
Locatie: home is where you dig it

Re: RE: Schumi is Back!

zo mei 30, 2010 17:37

ja dat krijg je he,met een schummi is back topic..
ik mag toch wel mijn mening geven over de persoon schumacher en rare streken die hij had en heeft.
oh nee dat is bashen :?
het zit em in het feit dat je niks onderbouwd en als een ander wel een onderbouwde mening geeft dan probeer je die met een one-liner af te doen. Op die manier meng je je niet in een discussie maar ben je iets of iemand aan het bashen (ookwel afzeiken genoemd)
Dan is het niet zo raar dat mensen daar wat van gaan zeggen en als ze dat vervolgens doen, dan wordt het hen kwalijk genomen...
en daar wordt, mijns inziens terecht, tegen geageerd.
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: Schumi is Back!

zo mei 30, 2010 17:40

ja dat krijg je he,met een schummi is back topic..
ik mag toch wel mijn mening geven over de persoon schumacher en rare streken die hij had en heeft.
oh nee dat is bashen :?
Natuurlijk mag je een mening geven. Graag zelfs, daarvoor is het een forum. En je hoeft echt niet wild-enthousiast te zijn over Schumacher, je mag gerust je kritiek hebben. Maar 100 keer iemand in z'n schoenen schuiven dat hij een fan zou zijn, terwijl hij bij de eerste keer al heeft duidelijk gemaakt dat hij dat niet is, heeft niets meer te maken met een mening geven.
En voor de duidelijkheid: bashen is het afkraken van alles wat iemand doet, zonder daar argumenten voor te hebben, alleen maar omdat je hem niet mag. Ook dat is wat anders dan je mening geven. En dat is dan nog tot daar aan toe (hoewel dat wel wat vermoeiend begint te worden naar de 101-ste keer), maar jullie gunnen anderen hún mening niet. En daar wringt de schoen. Op de persoon spelen ipv gewoon met argumenten te komen verziekt de sfeer en dat moet je niet hebben.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
marcoloco
Full Member
Full Member
Berichten: 463
Lid geworden op: zo apr 11, 2010 19:34

Re: RE: Schumi is Back!

zo mei 30, 2010 18:18

ja dat krijg je he,met een schummi is back topic..
ik mag toch wel mijn mening geven over de persoon schumacher en rare streken die hij had en heeft.
oh nee dat is bashen :?
het zit em in het feit dat je niks onderbouwd en als een ander wel een onderbouwde mening geeft dan probeer je die met een one-liner af te doen. Op die manier meng je je niet in een discussie maar ben je iets of iemand aan het bashen (ookwel afzeiken genoemd)
Dan is het niet zo raar dat mensen daar wat van gaan zeggen en als ze dat vervolgens doen, dan wordt het hen kwalijk genomen...
en daar wordt, mijns inziens terecht, tegen geageerd.
kijk jij eerst maar eens in de spiegel voor dat jij je mening geeft.
ik hoef geen lang verhaal te vertellen,ik heb niet zoveel woorden nodig voor mijn mening.
maar ik heb meerdere keren aangegeven wat ik van hem vond en waarom.
en als daarna een ellenlang verhaal komt over van alles en nog wat. :?
wordt ik een beetje simpel :(
AR 156 sportwagon V6 2.5 24V Q-system.
Audi RS4 avant 4.2 V8 Quattro. MTM (530pk)

Gebruikersavatar
ravado
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3900
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:04
Locatie: home is where you dig it

RE: Schumi is Back!

zo mei 30, 2010 18:43

dus omdat jij simpel wordt, moet ik in de spiegel kijken? :blue_lol:
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

Gebruikersavatar
marcoloco
Full Member
Full Member
Berichten: 463
Lid geworden op: zo apr 11, 2010 19:34

Re: RE: Schumi is Back!

zo mei 30, 2010 19:14

dus omdat jij simpel wordt, moet ik in de spiegel kijken? :blue_lol:
ik wordt simpel van jou...
AR 156 sportwagon V6 2.5 24V Q-system.
Audi RS4 avant 4.2 V8 Quattro. MTM (530pk)

Gebruikersavatar
paulsteeman
Guru
Guru
Berichten: 1167
Lid geworden op: di jan 03, 2006 20:56
Locatie: Heemskerk

RE: Schumi is Back!

zo mei 30, 2010 20:47

Mooie race vandaag he?
http://www.bandenmotel.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

156 SW 1.9JTD 16V 140 PK 2004 was de vorige
Rij nu voorlopig Mercedes.....

Turbolag, the 2 seconds the other driver thinks he has a chance

Gebruikersavatar
Michel vd Grinten
Guru
Guru
Berichten: 1235
Lid geworden op: vr mar 30, 2007 12:46
Locatie: In mijn iPhone

RE: Schumi is Back!

zo mei 30, 2010 20:48

Back on topic please !

Ik heb wel genoten van deze race. Eindelijk eens 1,2,3 en 4 man, binnen 2 seconden.
Wat een kapitale fout van Red Bull.

Grappig is dat men op RTL Plus de camera beelden liet zien IN BOARD van Vettel. Noch Vettel noch Webber weken van hun lijnen af. Het circuit gaat daar een knikkie naar links.
Naar het lijkt liet Webber geen extra ruimte en Vettel hield de rechte lijn, terwijl het circuit toch naar links knikt. Beide fout! Voor mij had zelfs Webber er af mogen vliegen. Maar, waren het niet Prost en Senna , rijdend voor McLaren die elkaar het leven zuur maakten. Zuur voor McLaren, geweldig voor F1!

http://www.youtube.com/watch?v=OOOgfsc5wc4

Team orders? Wel degelijk! Geen wonder dat Hamilton niet blij was ondanks zijn overwinning. Een Phyrrus overwinning noemt men dat :D
Wel degelijk orders gekregen zoiets als "ARE YOU FUCKING CRAZY? RAMMING EACHOTHER OFF???" of ziets als: "STOP THIS OR WE ALLE GO OVER YOUR GIRLFRIEND HAMILTON!"

En Schumi. Die ouwe rijdt als geen ander, zo goed. Echt goed. Over een paar races gaat ie voor de winst. Niet dat ik dat wil, maar gewoon de feiten!

Man, geweldig seizoen dit.

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: Schumi is Back!

zo mei 30, 2010 21:43

Back on topic please !

Ik heb wel genoten van deze race. Eindelijk eens 1,2,3 en 4 man, binnen 2 seconden.
Wat een kapitale fout van Red Bull.

Grappig is dat men op RTL Plus de camera beelden liet zien IN BOARD van Vettel. Noch Vettel noch Webber weken van hun lijnen af. Het circuit gaat daar een knikkie naar links.
Naar het lijkt liet Webber geen extra ruimte en Vettel hield de rechte lijn, terwijl het circuit toch naar links knikt.

Team orders? Wel degelijk! Geen wonder dat Hamilton niet blij was ondanks zijn overwinning. Een Phyrrus overwinning noemt men dat :D
Wel degelijk orders gekregen zoiets als "ARE YOU FUCKING CRAZY? RAMMING EACHOTHER OFF???" of ziets als: "STOP THIS OR WE ALLE GO OVER YOUR GIRLFRIEND HAMILTON!"

En Schumi. Die ouwe rijdt als geen ander, zo goed. Echt goed. Over een paar races gaat ie voor de winst. Niet dat ik dat wil, maar gewoon de feiten!

Man, geweldig seizoen dit.
Het staat al op youtube: http://www.youtube.com/watch?v=YiIc-A--iNU
Webber hield z'n stuurtje puur op rechtdoor, maar je ziet Vettel net een beetje naar rechts sturen. Kan ook niet anders, want welke kant het circuit ook op gaat, wanneer beide heren het stuur helemaal recht zouden houden, zouden ze elkaar niet zijn tegengekomen.

Schumacher blijft Rosberg nu voor en laat nu weer strijdlust zien. Dat de Mercedes de snelheid nog niet heeft is duidelijker geworden dan ooit. Helaas lijkt dat inmiddels ook wel voor Ferrari te gelden.

Het seizoen is inderdaad fantastisch, maar deze race moest het vooral van een paar bijzondere momenten hebben. Die waren dan ook wel echt bijzonder, dat wel.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Michel vd Grinten
Guru
Guru
Berichten: 1235
Lid geworden op: vr mar 30, 2007 12:46
Locatie: In mijn iPhone

RE: Schumi is Back!

zo mei 30, 2010 22:06

Blijkt nu dat Webber degelijk langzamer reed: hij stond op fuel save modus.
De inhaal actie, voor zover ter discussie door Vettel was dus absoluut juist. De uitkomst echter niet.

Nou ja. Uithuilen, opstaan en doorgaan. Lijkt het echte leven wel ;)

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3274
Lid geworden op: vr dec 23, 2005 16:58

Re: RE: Schumi is Back!

ma mei 31, 2010 10:03

Blijkt nu dat Webber degelijk langzamer reed: hij stond op fuel save modus.
De inhaal actie, voor zover ter discussie door Vettel was dus absoluut juist. De uitkomst echter niet.

Nou ja. Uithuilen, opstaan en doorgaan. Lijkt het echte leven wel ;)
Heb je de interviews gezien op BBC (waarschijnlijk hetzelfde op RTL). Tijdens het ondervragen van Button zie je Hamilton tegen Webber zeggen dat Vettel het fout deed. Webber beaamde dat en toonde met handgebaren hoe Vettel dat deed en trok toen zijn schouders op uit ongeloof.

Nog leuker was het interview op de BBC met een BBC presentator, Coulthard en Eddie Jordan.
Hamiltons vriendinnetje liep langs en de BBC presentator stelde was suffe vragen. Toen ze weg liep maakte hij een opmerking in de trend van: "Ze gaat het nu vieren met Hamilton, op hun eigen manier......"

Coulthard deed net of deze suggestieve opmerking niet was gemaakt en Eddie moest zich werkelijk verbijten om niet dubbel te liggen.

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

RE: Schumi is Back!

ma mei 31, 2010 10:51

Zalige race :
Ik heb voorbeschouwing en nabeschouwing op de Duitse RTL met Niki Lauda bekeken : toch wel interessant wie die mensen zo allemaal voor de micro krijgen ;
Helmut Marko (Red Bull PR) gaf duidelijk te kennen dat Webber had laten weten dat hij trager ging omdat hij moest op spaarmodus rijden, en Vettel had meer reserve met McLarens die voor druk zorgden, de ondertoon leek Vettel gelijk te geven zo concludeerde ook Niki Lauda die eerst Webber voordeel gaf omdat Vettel wel van zijn lijn naar rechts afweek en Webber op zijn lijn bleef (maar wel niet de lijn om naar het instuurpunt toe te rijden...) . Vettel & Webber waren zeer oppervlakkig voor de Micro...
Ook interessant wat Rosberg voor de micro zei : "Ik liet een gat van zo'n 7 sec omdat we verwachtten voor intermediates te moeten binnenkomen . Vermits Schumi voor mij reed had ik dan moeten wachten in de pitlane waardoor m'n achterliggers me zouden voorbijgaan in de pitstops" : tekenend is wel dat Rosberg op 'n paar ronden het gat met Schumi weer dicht reed, zo ook Kubica en Massa in z'n spoor...
Opvallend was dat er niet echt blije gezichten op't podium stonden ...
Hamilton omdat hij niet de RedBulls op de sportieve manier had kunnen pakken, Button omdat beide McLarens met benzinenood zaten en er niet verder kon gestreden worden met't risico allebei droog te vallen . Webber tja 't zou vreemd zijn moest hij gelukkig zijn met't gebeurde .
Wel interessant : zou de tank van de McLarens en de RedBulls te benepen zijn ? : wordt nog interessant op Monza & Spa bvb. ...
De MGP zijn ook net iets sterker dan de Ferrari's die eigenlijk zelfs Renault moeten voorlaten . Spijtig dat Petrov z'n verdiende puntjes kwijtspeelde na lekke band door contact met Alonso .
Alonso wil te veel forceren wat de Ferrari tekort komt en maakt zo in qualif. en race teveel foutjes . Maar in de trainingen en de qualif zijn er wel opvallend veel in de fout gegaan, mogelijk zijn er veel overbelast met alle parameters extra van rembalans, F-duct, etc. die op 1 ronde kunnen versteld worden .

Montreal zien we de Ferrari's weer vooraan omdat het circuit de wagens ligt (minder downforce) en er weer met zachtste banden gereden wordt . De F-duct werkt nog steeds niet goed bij Ferrari echter, Mercedes heeft op dat gebied z'n huiswerk al beter gedaan en Red Bull heeft z'n variant enkel in de trainingen gebruikt nochtans wordt dat in Montreal ook weer 'n Key-factor waardoor de McLarens ook daar op de rechte lijn voordeel gaan hebben . Valencia gaat ook met de zachtste bandensoort en daar komt Ferrari met'n serieuze update . Ook in Valencia is de downforce minder bepalend .
Silverstone met de harde banden wordt weer ellende voor Ferrari en top voor RedBull . Hongarije is ook niet zo'n downforce circuit maar daar zal de bandensoort ook van doorslaggevende aard zijn op het stoffige tracé en de qualif voor 90% bepalend : veel inhaalmanoevres heb ik daar nog niet gezien, behalve de machtige Massa-move in 2008 maar die heeft aan 2009 niet zo'n beste herinnering...
Ook daar net als in Turkije gaat de kant waar je start ook heel bepalend zijn ; beter op p3 dan p2, beter op p5 dan p4 etc. . In Turkije zag je 'n bewogen start ; Vettel-Hamilton, Button-Schumi en vooral Kubica-Massa was op't randje maar heerlijk agressief .
Hockenheim-Spa-Monza gaat Force India zich in de debatten mengen buiten Europa is het nog koffiedik kijken, maar waar't warm is rijden ze meestal met de hardere bandentypes dus is't voor Ferrari te hopen dat de mod's van Valencia gunstig uitvallen ongeacht het bandentype .

Webber zal't niet bewust gedaan hebben, hij had er evengoed zelf kunnen uitliggen, maar hij staat nu wel 15 punten voor op Vettel ... Dat lijkt veel maar natuurlijk 'n zege 25, 2e 18, 3e 15, 4e 12, 5e 10, etc. is dat snel toegefietst .
't gaat spannend blijven en na Valencia gaan ze bij Ferrari, McLaren & RedBull er misschien verstandig aan doen om 'n kopman naar voor te schuiven ; 't team dat het eerst die beslissing neemt zou wel eens de wereldkampioen kunnen leveren ... Webber gaat Vettel nu al te lief ruimte laten en dat gaat RedBull de rijderstitel kosten ... als Webber blijft scoren . MGP zie ik geen overwinningen meer pakken, enkel de 3 die tot nu toe gewonnen hebben temeer daar na half seizoen die 3 blijven doorontwikkelen terwijl MGP zich al op 2011 gaat concentreren .
Schumi is competitief, Rosberg ook maar de MGP is net niet top genoeg dit jaar voor 'n zege tenzij Korea 'n stratencircuit is met andere vereisten .

't blijft superinteressant sowiso .
Laatst gewijzigd door BugAlfa op ma mei 31, 2010 11:14, 1 keer totaal gewijzigd.
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

RE: Schumi is Back!

ma mei 31, 2010 11:08

Kijk nu ook op Formula1.com : http://www.formula1.com/news/interviews ... 10855.html

Marko zegt't niet expliciet, maar Webber wordt zo toch als hoofdschuldige aangewezen .

Hier zegt Hamilton zijn gedacht o.a. t.v.v. Webber, met nog een paar rake quotes : http://www.formula1.com/news/headlines/ ... 10856.html

Ergens ook nog een wijze opmerking : Als er geen druk van achter de RedBulls (van de McLarens) was geweest zou Vettel nimmer een poging gewaagd hebben om Webber te passeren tenzij er een open boulevard opdook...

Eigenlijk is de leuke conclusie : RedBull is niet langer onbedreigd de snelste .
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3274
Lid geworden op: vr dec 23, 2005 16:58

RE: Schumi is Back!

ma mei 31, 2010 13:47


Gebruikersavatar
Alfagek
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:08
Locatie: Haaksbergen
Contacteer: Website

RE: Schumi is Back!

di jun 01, 2010 21:14

En weer het ophemelen van Schumi na deze laatste race; ik snap het echt niet, maar zal wel aan mij liggen. Van mij mag hij echt vandaag nog zijn contract inleveren om de kans te geven aan een nieuw talent! :roll: Maar dat is mijn mening en daar hoeft niemand het mee eens te zijn. Het feit dat het 'knap' is dat ie anderen achter zich houdt... Maar een aanval heeft ie niet kunnen doen.

Wat betreft de Red Bulls en de McLaren's. Ik zou niet over schuld en zo willen praten. Het waren gewedlige acties die de F1 weer interessant maken. Gewoon 2 teams met 4 winnaars die er ook onderling voor willen strijden! Geweldig toch? En als je er dan af vliegt moet je niet gaan lopen mauwen naar je teammaat dat het allemaal zijn schuld is! Je rijdt niet naar je werk in de ochtendspits, maar rijdt op het scherpst van de snede om wedstrijden te winnen en om wereldkampioen te worden! Beetje sneu dat het zo uitgemeten moet worden. In het vervolg maar weer lekker netjes, braaf en beleefd in een treintje gaan rijden? :roll:

Feit is wel dat het seizoen in mijn ogen tot nu toe zeker geslaagd is!

Greetz,
Bas
Nu:
33 1.7 16v
Toen:
6x 164 (TS, V6, V6, TS, TS LPG, TS LPG)
7x 33 (1.5 IE, 1.7 IE, 1.4 Imola, 1.7 IE SW, 1.5 IE, SW 16v, 1.3)
1x 75 (1.8 IE)
3x 146 (1.6 TS G3, 1.8 TS G3, 1.9 JTD)
1x 155 1.8 TS 16v G3
1x 145 2.0 TD
1x 90 2.0 carbs

Terug naar “Het Forum Café”