juulke
Member
Member

RE: TS conversie gasstangen 105 work in progress

za mei 15, 2010 21:40

Vandaag een aantal aanpassingen gedaan aan het electrisch circuit.

Om het contactslot een beetje te ontzien een relais geplaatst voor beide bobines van stroom te voorzien.

Afbeelding

Daarnaast nog een relais geplaatst voor de Spal ventilator en twee relais geplaatst voor de electrische benzienpomp. Tevens nog een extra zekeringhouder en de dashboard verlichtingsschakelaar gebruikt om de Spal ventilator ook handmatig te kunnen inschakelen.

Afbeelding

Ik heb een 1300ti met staande pedalen, deze heeft de zekeringkast in de motorruimte. Zeker geen voordeel bij deze ombouw, op deze plaats had mooi het expansiereservoir gepast.

Het wachten is nu op de nieuwe carburateurrubbers, de uitlaat en de Spal koulvin.

Ciao,

Juulke

juulke
Member
Member

RE: TS conversie 105 work in progress

di mei 25, 2010 20:23

Gapend gat aan de rechterkant :?

Wachten op de uitlaat die nog uit Italie moet komen.

Afbeelding

Haakse verdeler aan de voorkant 90 graden verdraaid door een nieuwe uitsparing te maken in het verdeler huis op "6 uur".

Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

wo mei 26, 2010 13:47

Gaat leuk worden. Wat voor moois komt er helemaal uit italië? Aparte kleur voor die verdeler? Geen AR-onderdeel? Ook wel aparte radiateur. Mijne staat nagenoeg onder het balkje, bij jou veel dichter op het blok. Nog wel voldoende ruimte voro een fan? Of plaats je deze er voor?

:thumbs:
Dirk - Giulia2000TS

juulke
Member
Member

za mei 29, 2010 21:29

Hey Dirk.

Voor de verdeler heb ik een half uurtje door de onderdelen catalogus gebladerd bij de lokale autoshop.
Uiteindelijk uitgekomen op een verdelerkap van het merk KW, bestemd voor een Alfa Romeo 164 2.0 Turbo van 1987/1988 (en passend op diverse Fiat Croma's etc).
Uitlaat is een CSC marmite geworden. Geleverd door AR parts. Was in NL nergens op voorraad, moest in Italie gemaakt worden. Is sinds vrijdag in huis en ziet er goed uit. ECHTER, past niet zomaar op een Giulia met staande pedalen omdat deze zo'n rare beugel onder de motorkap heeft voor de handrem.
Omdat de BTL rit reeds over 3 weken is en ik alleen maar in de weekenden thuis ben waarvan ik ook nog 1 week naar Italie ben (bruiloft van mijn neef), heb ik vandaag besloten om mij niet langer te haasten en een andere alfa te nemen voor de BTL rit. Ik krijg misschien wel alles net op tijd klaar maar ik wil onderweg niet voor verassingen komen te staan. Ik heb nogal slechte herinneringen aan de laatste keer Italie ( hoofdremcylinder kapot op de Stelvio, nagenoeg zonder remmen via Merano, Trento naar Verona, met andere Juul naar Afra Milaan, nieuwe gekocht bleek niet in orde, weer terug naar Afra en geruild voor andere. Nu wel in orde Ondertussen twee dagen sleutelen en weinig plezier beleefd aan de rit).

Verder, een Giulia met staande pedalen heeft ook een andere radiateurbalk dan een Super of een nova. Positie is daarom iets anders en tevens heb ik geen plaats voor een expansiereservoir omdat de zekeringkast zit waar jij het expensietankje heb zitten. Daarom hen ik gekozen voor een VW Scirocco type 1 met ingebouwd expansietank. Nadeel is dan wel dat de vulopening op het hoogste punt moet zitten! Vandaar dat de radiateur zo hoog zit. Tevens een ontluchting gemaakt achterop het inlaatspruitstuk.
Ik had een Spal fan van 52 mm dik besteld om voor de radiator te plaatsen, na wat passen en meten bleek deze echter ook net achter de radiator te kunnen. Ik heb hem dan ook weer teruggestuurd en een zuigend exemplaar besteld. Daar ben ik nog op aan het wachten... V snaartje wisselen is echter een hele klus voor de toekomst.

Ondertussen erook achter gekomen dat het luchtfilter waarschijnlijk tegen de carrosserie gaat trillen. Heb jij daar geen last van?

Greetz,

Harry

alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: TS conversie 105 work in progress

ma mei 31, 2010 14:56

Hey Dirk.

Voor de verdeler heb ik een half uurtje door de onderdelen catalogus gebladerd bij de lokale autoshop.
Uiteindelijk uitgekomen op een verdelerkap van het merk KW, bestemd voor een Alfa Romeo 164 2.0 Turbo van 1987/1988 (en passend op diverse Fiat Croma's etc).
Uitlaat is een CSC marmite geworden. Geleverd door AR parts. Was in NL nergens op voorraad, moest in Italie gemaakt worden. Is sinds vrijdag in huis en ziet er goed uit. ECHTER, past niet zomaar op een Giulia met staande pedalen omdat deze zo'n rare beugel onder de motorkap heeft voor de handrem.
Omdat de BTL rit reeds over 3 weken is en ik alleen maar in de weekenden thuis ben waarvan ik ook nog 1 week naar Italie ben (bruiloft van mijn neef), heb ik vandaag besloten om mij niet langer te haasten en een andere alfa te nemen voor de BTL rit. Ik krijg misschien wel alles net op tijd klaar maar ik wil onderweg niet voor verassingen komen te staan. Ik heb nogal slechte herinneringen aan de laatste keer Italie ( hoofdremcylinder kapot op de Stelvio, nagenoeg zonder remmen via Merano, Trento naar Verona, met andere Juul naar Afra Milaan, nieuwe gekocht bleek niet in orde, weer terug naar Afra en geruild voor andere. Nu wel in orde Ondertussen twee dagen sleutelen en weinig plezier beleefd aan de rit).

Verder, een Giulia met staande pedalen heeft ook een andere radiateurbalk dan een Super of een nova. Positie is daarom iets anders en tevens heb ik geen plaats voor een expansiereservoir omdat de zekeringkast zit waar jij het expensietankje heb zitten. Daarom hen ik gekozen voor een VW Scirocco type 1 met ingebouwd expansietank. Nadeel is dan wel dat de vulopening op het hoogste punt moet zitten! Vandaar dat de radiateur zo hoog zit. Tevens een ontluchting gemaakt achterop het inlaatspruitstuk.
Ik had een Spal fan van 52 mm dik besteld om voor de radiator te plaatsen, na wat passen en meten bleek deze echter ook net achter de radiator te kunnen. Ik heb hem dan ook weer teruggestuurd en een zuigend exemplaar besteld. Daar ben ik nog op aan het wachten... V snaartje wisselen is echter een hele klus voor de toekomst.

Ondertussen erook achter gekomen dat het luchtfilter waarschijnlijk tegen de carrosserie gaat trillen. Heb jij daar geen last van?

Greetz,

Harry
heb eventueel ook nog een zeer platte fan (maar wel vrij groot aan diameter) van een volvo liggen (als je die nieuwe kan annuleren misschien ook mooie goedkope oplossing)
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

MiaGiulia
Advanced Member
Advanced Member

ma mei 31, 2010 21:52

Daarom hen ik gekozen voor een VW Scirocco type 1 met ingebouwd expansietank.
Harry
Hee het lijkt erop dat er iemand toch mijn info in de praktijk gaat brengen :wink: .
Mbt de hoogte van de gasstangbeugel modificatie en de hoogte van de bovenzijde radiateur, vraag ik mij af of de motorkap nog wel sluit??
Arthur
GT 1300 Junior '67
Nuova Super 1.3 Twin Spark '77
166 TS "Pekel racer"

juulke
Member
Member

ma mei 31, 2010 22:16

@miagiulia: De gasstangbeugel zit aan de onderkant van de carbs dat dat gaat wel passen.
De radiator zou in principe moeten passen, heb de kap er nog niet opgehad maar daar ben ik niet zo bang voor.

@alfaqv75: de Spal fan is reeds binnen. Past prima zo. Bedankt voor het aanbod.

Waar ik nog aan zit te denken, als ik nou zo'n goedkope Type R toerenteller met programmeerbare shiftlight indicator koop. Kan ik dit signaal dan gebruiken om de nokkenasversteller aan te sturen?

Dat zou natuurlijk een goedkope oplossing zijn om deze bij 2000 rpm in te schakelen.
Echter ben ik bang dat de shiftlight een LED is, daar kan ik natuurlijk geen 12V relais met aansturen.
Wie helpt?

Harry

Mike
Member
Member

di jun 01, 2010 19:54

Er is een 75 1.8 carburateur met nokkenasversteling geleverd , deze werkt via de ontsteking.

siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice

di jun 01, 2010 22:16

alfetta 2L ook toch, elec. ontsteking en motronic zuigers en nokkenasverstelling.....

stephen
Guru
Guru

di jun 01, 2010 22:58

niet de mooiste ioplossing, maar ik heb gewoon een zware rolschakelaar (zeg maar grote microswitch met bladveer en rolletje ) geplaatst aan carburateur steun, en die word door gasstang bediend.
deze schakeld de nokkenasversteller rechtstreeks , en mijn TS op carb's in mijn Alfetta loopt best aardig :wink:

had Alfaholics geen passend spruitstuk voor een TS in 105 met staande pedalen??
heb in mijn TI met staande pedalen met gewone 2.0 Nord een Alfaholics uitlaat, en dit past perfect met staande pedalen.

ga dit verder gewoon weer volgen, want wie weet komt er ooit nog eens een TS in mijn eigen TI :wink:
Nu:
Giulietta Berlina TI 1960
Giulia 2000 Ti '70
Berlina 1750 '70
Berlina 1750 TS '71
Giulia 1750 super '72
Alfetta 1.6 '76 1.8 Turbo
75 T.S. 1.8 Turbo
916 spider 2.0TS
156 GTA 2002

vw spijlbus '64 variant '72 T5 2006
scarb 5082

GiuliaReis
Full Member
Full Member

wo jun 02, 2010 04:08

heb in mijn TI met staande pedalen met gewone 2.0 Nord een Alfaholics uitlaat, en dit past perfect met staande pedalen.
Berlina 1750 voorstuk past ook met staande pedalen, is nog nieuw leverbaar :wink:
Thoughts of an idle mind

Mike
Member
Member

wo jun 02, 2010 12:06

Er is een 75 1.8 carburateur met nokkenasversteling geleverd , deze werkt via de ontsteking.
deze heeft een losse regelunit alleen voor ontsteking en nokkenasverstelling ,geen motronic dus .

Terug naar “Projecten”