Zover ik weet betalen Nederlanders de meeste zorgtoeslag van heel Europa
Ik neem aan dat je premie bedoeld, want het begrip zorgtoeslag kennen ze om ons heen meen ik niet. daar zie ik trouwens dan graag de cijfers van, want voorzover ik weet zit nederland ergens middenin de top 10 in europa, maar zeker niet de hoogste. De hoogste premies worden in zwitserland betaalt meen ik, maar ja aan de andere kant dan weer logisch want daar is geloof ik iedereen particulier, en ze betalen minder belastingen.
Want een veel belangrijker cijfer dan wat wij direct aan premie betalen (vergeet niet dat de zorgsector deels betaalt wordt uit algemene middelen) is dat de zorgkosten per persoon niet uit de pas lopen in vergelijking met landen als duitsland, frankrijk ed. Daarnaast is het eigenlijk appels met peren vergelijken wat in NL zit de ""jeugd"" t/m 21 jaar qua tandartskosten bv in d ebassiverzekering, dat is om ons heen echt anders geregeld. En hoe de huisartsen in Belgie draaien en de problemen aldaar, daaar is via google genoeg over te vinden. Anders gezegd: vergelijken is leuk, maar de landen waarmee ja kan vergelijken (moet vergelijken wellicht) hebben bepaalde essentiele zaken wel essentieel anders geregeld. dus een echt eerlijke vergelijking is best lastig.
Ik denk dat je ook niet zo zeer moet vergelijken, maar gewoon moet richten op een goed systeem. Anders loop je het risico de fouten van een ander systeem ook over te nemen...
onderbouwing, ja is t/m 2006 maar de lijn is duidelijk. Zal ook niet schokkend veranderd zijn overigens. Als dat wel het geval is houd ik mij aanbevolen voor een linkje met de juiste cijfers .
http://www.rivm.nl/vtv/object_document/o7741n34421.html
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.