Gebruikersavatar
edwinvanpoeijer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 851
Lid geworden op: zo sep 11, 2005 14:03
Locatie: Zevenbergen
Contacteer: Website

RE: Projectje Alfa 75 TS Centennial Klusjes

di jun 01, 2010 13:22

Zo'n 75 (of iedere willekeurige andere Alfa) houdt je wel van de straat en aan het klussen :lol:

Tijd voor de laatste klusjes voordat we naar het Centennial afreizen.

- Piep-kraak oplossen (vanaf 2200 toeren, gaat mee met het toerental maar niet helemaal dus lijkt niet in een lager ofzo te zitten :roll: ), lijkt van rechtsvoor te komen
- Hoogte van de 75, had hem verlaagd en afgelopen weekend 1 cm hoger gezet ivm drempels alleen (was ook een beetje ziek dit weekend) is het 2 cm geworden...dus moet 1cm omlaag
- Rammeltjes oplossen (hoedenplank trilt een beetje)
- Uitlaat nalopen en zo hoog en goed mogelijk vastzetten, beugel bij einddemper fatsoeneren
- Banden lopen soms aan bij insturen en drempel oprijden/door kuil rijden. Er zit nu 195-55-15 onder (originele maat) en die raken de voorkant van de zijskirts, die moet ik nog even goed vastzetten.

Nog wel voor de winter de kachel nog een keer nakijken, er komt bijna geen lucht uit de ventilator maar wel buitenlucht. Misschien dat ik de kachelmotor verkeerdom heb aangesloten.

Voor de rest loopt de 75 top :D
De vakantie spullen passen er allemaal in en de achterkant veert dan niet teveel in dus we houden genoeg grondspeling over.
Nu : Alfasud Super 1.3 '79 Bianco Capodimonte
Nu : Giulietta 1.4TB Bianco
Vroeger: Mito, Giulia 1600 Super '67,Spider 2000 Veloce USA '81,156 SW 1.8TS,75 2.0 Twinspark ,146 1.4TS ,75 1.8 Indy ,46 1.6TS ,33 1.4 IE Imola

_Pieter_
Guru
Guru
Berichten: 1514
Lid geworden op: do mar 31, 2005 21:57
Locatie: Leidschendam

Re: RE: Projectje Alfa 75 TS Centennial Klusjes

di jun 01, 2010 15:50

Zo'n 75 (of iedere willekeurige andere Alfa) houdt je wel van de straat en aan het klussen :lol:
- Banden lopen soms aan bij insturen en drempel oprijden/door kuil rijden. Er zit nu 195-55-15 onder (originele maat) en die raken de voorkant van de zijskirts, die moet ik nog even goed vastzetten.
Nog wel voor de winter de kachel nog een keer nakijken, er komt bijna geen lucht uit de ventilator maar wel buitenlucht. Misschien dat ik de kachelmotor verkeerdom heb aangesloten.
Aanlopen kan ook je wielkuipen zijn, als je maximaal castor draait (en dat wil je, zo veel mogelijk caster draaien als je maar kan) dan is de begrenzing dat de wielen de wielkasten soms raken.
Bij mijn 75 gebeurt dat ook zo nu en dan, niks aan de hand.
Je kan de voorkant van de sideskirt met een parkertje borgen zodat ie verder naar achteren wordt getrokken, scheelt weer iets. Of je wielkuip eruit en je skirt afzagen, maarja tis geen racer hè.
Kachelprobleem is ws het afbreken van het omhulsel van de bowdenkabel, dit is van plastic en geeft de geest op een gegeven moment, ook omdat het vet in de kabels en kleppen verdwijnt en alles steeds zwaarder gaat tot het krak doet.
Bij mij waren er ook 2 stuk, kachelkraan en de linker stelknop.
Zodra dit gebeurt is mis je een groot deel van het stelbereik van de kleppen / kachelkraan. Mijn kachel kon niet meer uit, dus altijd raampje open :S :D
Gelukkig kan je die omhulsels vervangen met fietsbowdenkabels, die hebben een stalen voering dus gaan nooit meer stuk. De stalen kabels zelf kunnen gewoon hergebruikt.
Wel moet je dan weer je dash en kachel helemaal uitbouwen.
Groet, Pieter
SCARB # 4710

Gebruikersavatar
edwinvanpoeijer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 851
Lid geworden op: zo sep 11, 2005 14:03
Locatie: Zevenbergen
Contacteer: Website

Re: RE: Projectje Alfa 75 TS Centennial Klusjes

di jun 01, 2010 19:04

Zo'n 75 (of iedere willekeurige andere Alfa) houdt je wel van de straat en aan het klussen :lol:
- Banden lopen soms aan bij insturen en drempel oprijden/door kuil rijden. Er zit nu 195-55-15 onder (originele maat) en die raken de voorkant van de zijskirts, die moet ik nog even goed vastzetten.
Nog wel voor de winter de kachel nog een keer nakijken, er komt bijna geen lucht uit de ventilator maar wel buitenlucht. Misschien dat ik de kachelmotor verkeerdom heb aangesloten.
Aanlopen kan ook je wielkuipen zijn, als je maximaal castor draait (en dat wil je, zo veel mogelijk caster draaien als je maar kan) dan is de begrenzing dat de wielen de wielkasten soms raken.
Bij mijn 75 gebeurt dat ook zo nu en dan, niks aan de hand.
Je kan de voorkant van de sideskirt met een parkertje borgen zodat ie verder naar achteren wordt getrokken, scheelt weer iets. Of je wielkuip eruit en je skirt afzagen, maarja tis geen racer hè.
Kachelprobleem is ws het afbreken van het omhulsel van de bowdenkabel, dit is van plastic en geeft de geest op een gegeven moment, ook omdat het vet in de kabels en kleppen verdwijnt en alles steeds zwaarder gaat tot het krak doet.
Bij mij waren er ook 2 stuk, kachelkraan en de linker stelknop.
Zodra dit gebeurt is mis je een groot deel van het stelbereik van de kleppen / kachelkraan. Mijn kachel kon niet meer uit, dus altijd raampje open :S :D
Gelukkig kan je die omhulsels vervangen met fietsbowdenkabels, die hebben een stalen voering dus gaan nooit meer stuk. De stalen kabels zelf kunnen gewoon hergebruikt.
Wel moet je dan weer je dash en kachel helemaal uitbouwen.
Groet, Pieter
Bedankt voor de tips :D

De piep is opgelost, er liep iets aan bij het tussenlager(flens tegen de lagerhouder), heb wat extra ruimte gemaakt en de boel ingespoten met wd40.
Het aanlopen van het wiel is idd tegen het uiteinde van de skirt, dus even vastzetten met een parker.
Nu : Alfasud Super 1.3 '79 Bianco Capodimonte
Nu : Giulietta 1.4TB Bianco
Vroeger: Mito, Giulia 1600 Super '67,Spider 2000 Veloce USA '81,156 SW 1.8TS,75 2.0 Twinspark ,146 1.4TS ,75 1.8 Indy ,46 1.6TS ,33 1.4 IE Imola

Gebruikersavatar
edwinvanpoeijer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 851
Lid geworden op: zo sep 11, 2005 14:03
Locatie: Zevenbergen
Contacteer: Website

RE: Projectje Alfa 75 TS Centennial Klusjes

za jun 05, 2010 22:51

Ondertussen ook het aanlopen van de rechterband ook verholpen, die liep dus idd tegen de skirt aan.
Alles goed vast gezet en opgelost.

Meteen ook even de 75 op de juiste hoogte gezet, heb deze keer ervoor gekozen om gewoon eens met een meetlint te werk te gaan.
Dus alles los gooien zodat de veer niet onder spanning staat, daarna vanaf de onderste draagarm meten op 2 referentie punten. Daarna met de krik de draagarm op de juiste hoogte zetten (bijvoorbeeld 2 cm hoger of lager) daarna een juiste stand vinden van de torsiestaaf door deze te draaien todat hij er in valt.

En omdat we toch bezig waren meteen de bussen van de stabilisatorstang (de bussen waarmee deze op de draagarm zit) vervangen, die had ik toch nog liggen.

Nu alleen nog even de wielkast verbreder linksachter fatsoeneren, die zit nog niet netjes Daarna is de 75 helemaal klaar voor het centennial.
Nu : Alfasud Super 1.3 '79 Bianco Capodimonte
Nu : Giulietta 1.4TB Bianco
Vroeger: Mito, Giulia 1600 Super '67,Spider 2000 Veloce USA '81,156 SW 1.8TS,75 2.0 Twinspark ,146 1.4TS ,75 1.8 Indy ,46 1.6TS ,33 1.4 IE Imola

Terug naar “Projecten”