the phoenix

RE: Spider IV - stap 2: poets beurtje

zo jun 06, 2010 09:22

Heb het zelfde probleem.
idd de koppeling moet volledig in geduwd worden voor naar 2 de versnelling te gaan. En achteruit lukt soms niet tot na een paar minuutjes stationair te draaien in neutraal.
En soms moet hij zelfs nog een stukje verder in neutraal en ontkoppelt lopen vooralleer ik heb in 2de krijg :?
Bij mij zit het probleem in de bak. Tandwiel van tweede versnelling zit speling op zeiden ze mij.
Was aan het hopen dat met een revisie het ging verdwijnen

Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: Spider IV - stap 2: poets beurtje

zo jun 06, 2010 11:06

Hee Martijn,

Erg mooie zwarte Spider!

En wat kan die Jur poetsen geweldig.

Probeer eens voordat je ontkoppelt het pedaal twee of meerdere keren in te trappen en kijk dan hoe hij het dan doet!

Ik verdenk de hulpkoppelingcilinder aan de bak.

Koste €50,00 bij Opa Violier.

gr Jan
Ik heb ook zo'n idee Jan. De vloeistoffen zagen er goed uit en de bak is net gereficeerd. Verder hielp het meerdere keren koppelen in combi met eerst in een andere versnelling schakelen beetje terugschakelen enz (goh net een oude alfa) met de 164 heb ik het ook gehad.

O ja Jan... poetsen kan ik wel, maar zo goed niet. Om dit spul te mogen opbrengen moet je namelijk gecertificeerd zijn :wink: . Ik ga zo verder met de binnenkant. Verder heb ik nog wat aan andere plaatjes :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

O ja ennuh genietend van het mooie weer http://www.youtube.com/watch?v=uuGilhpp3HA

Ik heb trouwens nog een K&N filter liggen Martijn .. gewoon ff voor het extra geluid :roll:
"It's a 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses ..." 8)

brolli21
Guru Triplo
Guru Triplo
Contacteer: Website

zo jun 06, 2010 11:10

Dr zit net een nieuw gewoon luchtfillter in gek...

Als je zoveel tijd over hebt,mag je hier ook komen helpen hoor :wink:
There is a fine line between Brilliant and Insane
Alfa 75 Imola-TB '92
Fiat 500 1.4 16v sport '08
Audi A4 Avant 1.8t quattro '05

Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice

zo jun 06, 2010 12:38

Dr zit net een nieuw gewoon luchtfillter in gek...

Als je zoveel tijd over hebt,mag je hier ook komen helpen hoor :wink:
Ja dus? Dit is ff het enige wat ik hier heb liggen wat het motorgeluid bevordert... van mij mag het namelijk wel wat meer brullen ;-)
"It's a 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses ..." 8)

jan1300
Guru Duplice
Guru Duplice

zo jun 06, 2010 19:07

[quote="Jurian"]
O ja Jan... poetsen kan ik wel, maar zo goed niet. Om dit spul te mogen opbrengen moet je namelijk gecertificeerd zijn :wink: . Ik ga zo verder met de binnenkant. Verder heb ik nog wat aan andere plaatjes :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

O ja ennuh genietend van het mooie weer http://www.youtube.com/watch?v=uuGilhpp3HA

Hee die knaap ken ik poetst al jaren was vroeger al zeer tevreden over zijn werk!
Waar kan hem bereiken, Jur?

Kan hij met jouw samen mijn Alfetta is effe opfrissen!

gr Jan

MartijnGTA
Guru Duplice
Guru Duplice

zo jun 06, 2010 20:07

@Jan± ja,deze jongen weet waar hij mee bezig is!! De Spider ziet er weer geweldig uit, zelfs na ze een regenbuitje op d´r kap gekregen heeft !! Jur heeft de contact gegevens, en ik vermoed dat hij ook wel voor pendeldienst wil spelen. In het kader van `eens proberen uit te vinden wat ik nou eigenlijk wil voor Alfa`. :lol:

Jur, nogmaals dank voor de goede zorgen het afgelopen weekend! Binnenkort mag je de GTA wel even lenen...als je belooft dat die in dezelfde staat terug komt. :wink:
Nu:
156 GTA
156 Crosswagon x2
(SCARB 5781)

Ooit: 156 1.8 SW gaz, Giulietta Multi Air, 75 1.8IE, 155 2.0 16v

stephen
Guru
Guru

zo jun 06, 2010 20:11

koppeling eens goed ontluchten, en vrije slag controleren en wie weet :wink: .

heb het vroeger met de Berlina eens gehad, werd er gek van, slang vervangen hulpkoppelingcil. vervangen, al met al zat het in de hoofd cil. haalde de benodigde slag niet beneden bij de hulpkoppelingcil. ](*,)

en Jur, zou mijn rode Alfetta ook kunnen glimmen :jumping:

Martijn hij ziet er picobello uit :thumbs:
Nu:
Giulietta Berlina TI 1960
Giulia 2000 Ti '70
Berlina 1750 '70
Berlina 1750 TS '71
Giulia 1750 super '72
Alfetta 1.6 '76 1.8 Turbo
75 T.S. 1.8 Turbo
916 spider 2.0TS
156 GTA 2002

vw spijlbus '64 variant '72 T5 2006
scarb 5082

Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice

zo jun 06, 2010 21:21

@ Jan: Toevallig had ik het gister nog met Ron over je. Hij vertelde dat je vroeger nog een andere garage hebt gehad met iemand ( voor Volante) hoorde ik.Hij werkt nu bij Stokman, maar ik zal je even zijn nummer sturen met een pb, laat je de buitenkant doen bij Ron, wil ik wel een zondagmorgen aan jou interieur besteden... en eventueel kan je natuurlijk een leen 155 meekrijgen ;-)

@ Stephen: we gaan wel even naar jou alfetta kijken, geef van de week maar even een belletje :wink:

Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice

zo jun 06, 2010 21:30

@Jan± ja,deze jongen weet waar hij mee bezig is!! De Spider ziet er weer geweldig uit, zelfs na ze een regenbuitje op d´r kap gekregen heeft !! Jur heeft de contact gegevens, en ik vermoed dat hij ook wel voor pendeldienst wil spelen. In het kader van `eens proberen uit te vinden wat ik nou eigenlijk wil voor Alfa`. :lol:

Jur, nogmaals dank voor de goede zorgen het afgelopen weekend! Binnenkort mag je de GTA wel even lenen...als je belooft dat die in dezelfde staat terug komt. :wink:
Graag gedaan hoor ik heb ook een leuk weekend gehad, ik had de heerlijke cabrio met het warme weer. Wat zo lekker aan de Spider is, je wordt er zo relaxt van. Je stapt ... nee je trekt m aan en dan komt die geur je neus binnen. Die geur van écht leer en oude materialen, die geur die je alleen vindt in oude auto's en waardoor er maar eengedachte in je naar boven komt.... rijden!

Ik heb het al eerder gezegd maar die Spider, die verdiend gewoon een eigen soundtrack!

MartijnGTA
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: Spider IV - geluidjes

wo jul 28, 2010 19:28

De Spider is geen veel-eisende dame! Een verse accu is het enige wat er tot nu toe aan "gesleuteld" moest worden...maar dat kan ook komen doordat mijn schatje twee of drie keer niet meteen weg kwam doordat ze de lampjes vergeten was uit te doen. :roll: En ja, dan ligt het niet aan haar, maar aan de accu natuurlijk!!

Maar vandaag is de wens van Jur is eindelijk verhoord (wat de Spider betreft dan...): d'r zit weer een soundtrack in. 8)

Na een frustrerend uurtje onder zijn 75 gelegen te hebben wilde Sander wel eens aan een echt vrouwelijke Alfa zitten...nou, dat mag natuurlijk!!
Daar ligt ie dan, in een niet nader te noemen yoga houding, met zijn handen onder haar bustier:

Afbeelding
Omdat 'ie eigenlijk een beetje verlegen is in 't klein..

En het resultaat: een zoemertje en een muziekje. Zoemertje is netjes achter het dashboard weg gewerkt, het muziekje natuurlijk niet:

Afbeelding

Dus op de terugweg loeihard The Black Crowes en een belgische dame die me vriendelijk de bekende weg wees. 8)
En thuis bij het uitstappen een irritant zoemertje die me aan herinnerde dat de lampen nog branden. :P
Nu:
156 GTA
156 Crosswagon x2
(SCARB 5781)

Jens Hoorn
Guru Duplice
Guru Duplice

wo jul 28, 2010 22:03

De Belgische dame om dezelfde reden als Jur de belg verkiest boven Annie, de nederlandse?

''Ze klinkt zo lief''
Laatst gewijzigd door Jens Hoorn op wo jul 28, 2010 22:30, 1 keer totaal gewijzigd.
''Drive tastefully''

MartijnGTA
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: Spider IV - geluidjes

wo jul 28, 2010 22:05

De Belgische dame om dezelfde reden als Jur? ''Ze klinkt zo lief''
Ze klinkt inderdaad net zo lief als Jur...

Ik weet niet of de Belgische dame door C. wordt gewaardeerd, trouwens. Misschien dat er binnenkort een grote neger de weg wijst. :lol:
Nu:
156 GTA
156 Crosswagon x2
(SCARB 5781)

Jens Hoorn
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: Spider IV - geluidjes

wo jul 28, 2010 22:31

De Belgische dame om dezelfde reden als Jur? ''Ze klinkt zo lief''
Ze klinkt inderdaad net zo lief als Jur...

Ik weet niet of de Belgische dame door C. wordt gewaardeerd, trouwens. Misschien dat er binnenkort een grote neger de weg wijst. :lol:
Afbeelding

Shut up and left, you fool!
''Drive tastefully''

MartijnGTA
Guru Duplice
Guru Duplice

wo jul 28, 2010 22:35

:jumping:
Nu:
156 GTA
156 Crosswagon x2