roel
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

RE: Bertone voor mijn zus

do mei 27, 2010 22:54

Het is even wat gepruts, maar dan heb je ook wat: HET HEMELTJE ZIT ERIN 8)

Afgelopen weekend ben ik dus toch zelf maar begonnen met het plaatsen van een nieuwe hemel.

Tja, je moet ergens beginnen :mrgreen:
Afbeelding

Het lijkt qua model alweer op het oude hemeltje.
Afbeelding

Beetje schuim her en der
Afbeelding

De eerste verlijming is een feit
Afbeelding

Het resultaat:
Afbeelding
Afbeelding

Ik moet zeggen dat het me achteraf best meegevallen is. Ja het is een hele hoop werk en er gaat toch wel aardig wat tijd in zitten, maar als je alles een beetje in deelprojectjes opsplits (zodat je lekker fris blijft) is het echt goed te doen. Ik ben echt supertevreden met het eindresultaat. Een volgende keer zou ik maar een paar hele kleine dingetjes anders doen.

Het hele proces staat HIER redelijk uitgebreid beschreven.

Roel
http://www.1750gtv.com
SCARB nr. 03894
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

GTV42.0
Guru Triplo
Guru Triplo

do mei 27, 2010 23:06

Kan je zo'n hemel ook bestellen voor een GTV6?
GTV6 3.0 DRIVES YOU 2 PASSION!!!!

Gehad.
3x 33
2x 75
1x 155
2x 146
1x Alfetta sedan 2l
1x Alfetta GTV 2l
1x 156 2001
1x GTV6 2.5liter 1985
Nu;
1x 159 SW
1x Alfetta GTV6 3l 1982

database register.
Registerleider Alfetta GT GTV(6) en Giulietta 116

roel
Advanced Member
Advanced Member

Re: RE: Bertone voor mijn zus

za mei 29, 2010 08:08

Kan je zo'n hemel ook bestellen voor een GTV6?
Geen idee.....
SCARB nr. 03894

bertonejaap
Guru Duplice
Guru Duplice

zo mei 30, 2010 11:09

Roel dit ziet er fantastisch uit, petje af :thumbs:
ooit: 5 x sud, 2 x 33 guilietta en 155 en 33 sw 1.7 145 1.4 ts 156 sw 1.8 ts, 147 1.6 ts

nu in het bezit van een 147 JTDm (150 pk) en een bertone 2l, is in restauratie

roel
Advanced Member
Advanced Member

ma jun 07, 2010 21:42

Vandaag weer heel eventjes bezig geweest. Niet echt schokkend, maar het is zo leuk om steeds verder te komen met afbouwen. Daklijst en linker zijruitje gemonteerd. Was toch nog wel wat gepruts.
Afbeelding

Ook binnenin nog even wat verder afgewerkt (sierlijsten, handgreep).
Afbeelding

Roel
SCARB nr. 03894

roel
Advanced Member
Advanced Member

di jun 22, 2010 12:25

Weer even bezig geweest. Het ging om verschillende redenen wat langzamer dan bedoeld, maar dat kwam vooral omdat ik sommige dingen 2 of 3 keer opnieuw gedaan heb. Zo had ik de oude deurklink gemonteerd, maar deze was niet zo mooi meer. Toch maar besloten om die van mijn 1750 erop te zetten, want daarvoor heb ik een NOS setje gekocht. Ook was ik mooi aan het prutsen met de sierlijsten. Eerst een setje voorzien van nieuwe "snorren" en gemonteerd. Toen kwam ik tot de conclusie dat dat mijn mooie setje van de 1750 was. Waar waren de lijsten voor deze auto dan? Zoeken, zoeken en zoeken en toen een set van een donor gevonden. Toen die maar gemonteerd, hoewel er 2 lelijke putten in zaten. Vind ik daarna opeens het goede setje in de kofferbak :mrgreen: (ik dacht dat die leeg was.........). Toch maar weer de snorren overgezet en deze set gemonteerd. Ook moest ik op zoek naar een andere ruit, want deze had behoorlijk wat krassen. Dus in de auto naar mijn zwager waar ik ook nog een hoop zooi heb liggen.

Nieuwe lijsten en deurrubber
Afbeelding

Gedeeltelijk gemonteerd
Afbeelding

Zo, dat lijkt er alweer op. Nu alleen het kleine ruitje nog.
Afbeelding

Met de linkerdeur ben ik nu ook net zover gevorderd met de opbouw.

Roel
SCARB nr. 03894

bertonejaap
Guru Duplice
Guru Duplice

wo jun 23, 2010 15:29

Begint al aardig op te schieten :thumbs:
ooit: 5 x sud, 2 x 33 guilietta en 155 en 33 sw 1.7 145 1.4 ts 156 sw 1.8 ts, 147 1.6 ts

nu in het bezit van een 147 JTDm (150 pk) en een bertone 2l, is in restauratie

rafael
Member
Member

vr jun 25, 2010 00:13

Hallo Roel,

Dank voor de foto's van het plaatsen van de hemel. Heb ik net ook gedaan en heb je foto's als referentie gebruikt. Vraagje: waar precies in de c-stijl komen de electrische draden van de achterruit naar buiten? Heb je daar een foto van?

Groeten

Rafael

roel
Advanced Member
Advanced Member

Re: RE: Bertone voor mijn zus

wo jun 30, 2010 14:59

Hallo Roel,

Dank voor de foto's van het plaatsen van de hemel. Heb ik net ook gedaan en heb je foto's als referentie gebruikt. Vraagje: waar precies in de c-stijl komen de electrische draden van de achterruit naar buiten? Heb je daar een foto van?

Groeten

Rafael
Hoi Rafael,
Ik zal binnenkort even een foto voor je maken.
SCARB nr. 03894

roel
Advanced Member
Advanced Member

wo jun 30, 2010 15:07

Helaas even een tegenslag!

Na enige tijd op de brug gestaan te hebben begon opeens het stuurhuis te lekken :? . Dit was nu net een van de weinige onderdelen die ik zo terug geplaatst had (schoongemaakt en een likje verf).
Dus weer een de voorpijp van de uitlaat los en spruitstuk 1-4 verwijderen en stuurhuis verwijderen. Nu bleek hij te lekken via de pitmanarm EN via het dekseltje met de 4 boutjes. Hiervan bleek ook 1 van de bouten niet meer vast te zitten, omdat de draad in het huis verdwenen was......
Ook was het huis reeds met vet gevuld, dus in het verleden is al eens geprobeerd om wat aan de lekkage te doen. Ook was 1 bout (die bewuste) langer dan de rest en had deze aan het eind een beschadiging (hap eruit) alsof hij inwendig tegen iets aangelopen had. Ook kwam er veel gruis mee naar buiten met het vet.

Nu dus toch maar even op zoek naar een beter exemplaar dus.

Roel
SCARB nr. 03894

duke
Advanced Member
Advanced Member

wo jul 28, 2010 22:53

Diep respect !

Even een vraagje ivm de vaatwas tablet in de ultrasoonreiniger. Gebruik je zo'n tablet altijd, voor eender welk onderdeel of alleen voor plastic onderdelen? Begint dat niet hard te schuimen? Wat is het voordeel ten opzichte van andere producten?
Alfa Romeo: It sounds like a million dollars, and looks like ten million

roel
Advanced Member
Advanced Member

zo aug 22, 2010 17:29

Zo, maar weer eens een update.

Weer veel klusjes gedaan die meer tijd gekost hebben dan je vooraf denkt/hoopt ;) Gelukkig vandaag wat hulp van Roel sr. gehad, zodat je opeens 2x zoveel in dezelfde tijd gedaan krijgt!

Dit zijn een aantal die dingen die de afgelopen tijd gedaan zijn:
Een ander stuurhuis van Rik Z. gekocht en ingebouwd.
De remleidingen en -slangen van de voorwielen (in de wielkasten) zijn ook gemonteerd.
De rem- en benzineleiding onder de auto door in model gebracht en netjes vastgezet.

Afbeelding

Ook het koppelingsysteem is bijna aangesloten, alleen nog even vastdraaien.
De achterremklauwen die ik voor deze auto gepland had zitten echter nog steeds on mijn 1750 die bij een boer staat, dus maar eens even naar de klauwen van een donor gekeken die ik 2 jaar geleden gesloopt heb. Uiteraard zaten de zuigers muurvast en met perslucht wilde het niet vlotten. Van dezelfe donor het rem/koppelingsysteem maar even gebruikt om de zuigers los te persen. Aangezien de hoofdremcilinder van deze unit compleet vast zat moest ik het dus met het koppelingsysteem doen. Hiervoor wel even een nieuwe leiding maken, want dat past niet 1 op 1.
Een paar keer pompen (eerst even ontluchten) en ...... "plop". Binnen no-time de zuigers eruit en gelukkig was alles in zeer goede staat!

Afbeelding

morgen de boel even voorzien van een revisiesetje en een laklaagje.

Kortom: er zit weer schot in de zaak.
Roel
SCARB nr. 03894

roel
Advanced Member
Advanced Member

di sep 28, 2010 11:52

Een tijdje geleden het dashbord opgeknapt:
Afbeelding

Ook de achterruit zit er inmiddels in. De voorruit was een verhaal apart zoals te lezen was in een apart topic. Het bleek dat de vorm van de sierlijsten zo slecht was dat het rubber uit model getrokken werd en niet meer afsloot.

Lekker even 1,5 dag met mijn vader geknutseld:

Blijkbaar zit er een beetje verschil in de tunnel als je wel of geen middenconsole monteert. Omdat er geen console gemonteerd gaat worden moest nog wat extra plaatwerk weggehaald worden.
Afbeelding

Het interieur begint weer compleet te worden: extra dempende ondermat en de sierlijsten op de dorpels zijn gemonteerd.
Afbeelding

Dit begint alweer aardig compleet te lijken!
Afbeelding

Al het electra inmiddels ook getest en de nieuw gemaakte kabelboom bevatte gelukkig geen fouten! Zelfs de binnenverlichting werkt weer als je de deur opent (wat zal mijn zus daar van schrikken :wink: )

Als ik een nieuwe ruit en sierlijsten heb, kunnen deze er direct in en kunnnen het dash en de stoelen gemonteerd worden!
Roel
SCARB nr. 03894

roel
Advanced Member
Advanced Member

ma okt 04, 2010 19:31

De voorruit zit er eindelijk netjes in! Ik was dus op zoek naar andere sierlijsten voor om de ruit, want die ik had waren allemaal verbogen. Wat bleek nu dit weekend: Ik had de originele sets (voor en achter) blijkbaar heel goed opgeruimd zodat ze niet zouden verbuigen. Helaas wisten mijn hersenen deze informatie desgevraagd niet meer op te hoesten :mrgreen:
Afbeelding

Vandaag weer flink met het interieur bezig geweest en wel met het plaatsen van het dashbord. Man man, wat valt dat dan weer tegen hoeveel gepruts dat is met alle kabeltjes, slangetjes, rubbertjes, draden, schakelaars etc. Maar aan het eind van de dag zag het er dan eindelijk zo uit!
Afbeelding

Nu nog even op zoek naar een hoes voor om de pook, want die had mijn zus er nooit om zitten. Ze vindt alleen het rubber mooi genoeg :? (maar zo ga ik hem dus echt niet afleveren ;) )

Het "to do"-lijstje begint steeds korter te worden ;))

Roel
SCARB nr. 03894

Tomolino
Full Member
Full Member

di okt 05, 2010 16:03

Heel netjes geworden! :D
Alfa Romeo Spider 916 2.0 Twin Spark

Terug naar “Projecten”