+1een hobby mag geld kosten!
+1een hobby mag geld kosten!
Een hobby mag best geld kosten, maar niet zodanig dat er niks meer op de bankrekening staat. Heb liever een dak boven mijn hoofd dan een mooie glimmende technisch perfecte 155 voor de deur.en dat is imo precies verkeerd om denken, nml, wat leg je toe op een nieuwe auto? die kosten moeten wel hoger liggen als het onderhoud van de komende 5 jaar. en dan heb je mooi weer 10 jr met een auto gedaan, en is die economisch afgeschreven. maarja, niemand wil 10jr met een auto doen, dus word er ook niet zodanig meer in geinvesteerd.Kortom elke auto ouder dan 5 jaar wordt een bodemloze put qua onderhouds uitgaven... auto's worden steeds meer wegwerp producten.
en dan krijg je garage praktijken van: "ach joh, dat kan nog wel" en van kwaad tot erger...
mijn 33 kost me nu een hoop geld ja, maar incl aanschaf e.d. heb ik hem over 3a4jr toch weer economisch afgeschreven. prima toch? enne... een hobby mag geld kosten!
Bij Floor is het de bladderende lak welke mogelijk parte speelt, maar als ik me niet vergis kon er niet aangetoont worden dat het blok gereviseerd was van de wagen welke jij toen der tijd in de aanbieding had.Ik had vorig jaar een gave, onverprutste, keiharde originele 1995 super met een gereviseerd blok, Geen hond die er geld voor wou geven.
maar je moet wel nagaan wat je moet toeleggen op een nieuwe, betrouwbaarder (want: je wilt niet tegen kosten aanlopen) auto. soms kan het dan beter uit dat je de 155 aan de praat houdt.Een hobby mag best geld kosten, maar niet zodanig dat er niks meer op de bankrekening staat. Heb liever een dak boven mijn hoofd dan een mooie glimmende technisch perfecte 155 voor de deur.en dat is imo precies verkeerd om denken, nml, wat leg je toe op een nieuwe auto? die kosten moeten wel hoger liggen als het onderhoud van de komende 5 jaar. en dan heb je mooi weer 10 jr met een auto gedaan, en is die economisch afgeschreven. maarja, niemand wil 10jr met een auto doen, dus word er ook niet zodanig meer in geinvesteerd.Kortom elke auto ouder dan 5 jaar wordt een bodemloze put qua onderhouds uitgaven... auto's worden steeds meer wegwerp producten.
en dan krijg je garage praktijken van: "ach joh, dat kan nog wel" en van kwaad tot erger...
mijn 33 kost me nu een hoop geld ja, maar incl aanschaf e.d. heb ik hem over 3a4jr toch weer economisch afgeschreven. prima toch? enne... een hobby mag geld kosten!
Je hebt gelijk, ik heb deze ooit gekocht ivm acute V6 kriebel na een proefritNou, ze kosten niks....en de onderdelen cq onderhoud dan? We leven in een tijdperk van het groene rijden, auto's als die van Floor raak je dan niet meer zo vlug kwijt plus dat de lakstaat niet in het voordeel spreekt. Daarmee wil ik de verkoop niet ondermijnen want het lijkt me een prima betrouwbare liefhebbers auto, maar een mens wil nu eenmaal voor een dubbeltje op de eerste rij zitten. EN goedkoop EN motorisch in orde EN in super lakstaat. Maar vroeg of laat zal zich een liefhebber melden want wees nu eerlijk, kriebelen doen zulke wagens altijd!
Beste Rainier,Ik rij nu ook al 5 jaar in een 155, maar moet zeggen dat de liefde voor het model nu aardig bekoeld raakt mede dankzij diverse mankementen en ook roestvorming.
En tja goed of slecht onderhouden zegt helemaal niks. De mijne was afkomstig van 1e eigenaar en dealer onderhouden, toch heb ik er nu al minimaal 3x de aanschafwaarde aan noodzakelijk onderhoud inzitten.
Kortom elke auto ouder dan 5 jaar wordt een bodemloze put qua onderhouds uitgaven... auto's worden steeds meer wegwerp producten.