MDP
Guru
Guru
Contacteer: Website Twitter

RE: Tweede kamer-verkiezingen.

wo jun 09, 2010 21:01

Maakt niks hoor. We worden allemaal een dagje ouder. ;)

Gordon
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: Tweede kamer-verkiezingen.

wo jun 09, 2010 21:15

Ik ben nog altijd een groot voorstander van het samen oplossen van problemen en het samen zorgen voor elkaar. Maar ook mag/moet er zeker wat gedaan worden aan onnodig gebruik van subsidies en uitkeringen. Maar de hypotheekaftrek kan niet ineens heftig aangepast worden. Daarmee help je het land ook alleen maar om zeep. Vooral de Modalen hebben dan zeker een probleem. Voor velen kan het huis/onderhoud ervan dan niet eens meer betaald worden... :cry:
Goh, je klinkt nu net als Geert :blue_confused:

Hans33sw
Guru Duplice
Guru Duplice

wo jun 09, 2010 21:29

ha, uit de stemwijzer kwam SGP! maar die zijn mij wat te theocratisch (ik geloof zelf in God, maar wil dat niet anderen "opdringen". Iets waar de SGP m.i. wat teveel naar neigt.)
't is CU* geworden :wink:

* waar je overigens verbazingwekkend weinig meer van hoort in de media :? ze hebben toch geregeerd...
'18 Giulietta Super Veloce TCT
'91 33 1.3S
'89 33 16v carbs
'76, '79 & '91 stokbroden

MDP
Guru
Guru
Contacteer: Website Twitter

wo jun 09, 2010 21:32

Ik ben nog altijd een groot voorstander van het samen oplossen van problemen en het samen zorgen voor elkaar. Maar ook mag/moet er zeker wat gedaan worden aan onnodig gebruik van subsidies en uitkeringen. Maar de hypotheekaftrek kan niet ineens heftig aangepast worden. Daarmee help je het land ook alleen maar om zeep. Vooral de Modalen hebben dan zeker een probleem. Voor velen kan het huis/onderhoud ervan dan niet eens meer betaald worden... :cry:
Goh, je klinkt nu net als Geert :blue_confused:
:lol:

gtj1600
Guru
Guru

do jun 10, 2010 16:13

heb dus wel iets gehad aan die kieswijzer..... :lol: :wink:
groetjes uit klein zundert, donnr. 381
gehad : 75 1.8ie , spider 2000 veloce , giulia super
nu : 75 ts , gt1600 junior

marcoloco
Full Member
Full Member

do jun 10, 2010 19:21

1,5 miljoen verstandige mensen.... 8)
AR 156 sportwagon V6 2.5 24V Q-system.
Audi RS4 avant 4.2 V8 Quattro. MTM (530pk)

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do jun 10, 2010 19:26

wel grappig de verschuivingen te zien. Wat opvalt als je na gaat tellen is dat den linkerzijde toch wel aanzienlijk geslonken is, evenals eigenlijk het midden, waar ik even dan maar even CDA en D66 toe reken. Een ruk naar rechts zoals den linkerzijde stelt, maar een overduidelijk signaal van de kiezers . nu maar hopen dat ze het vast kunnen houden in het uiteindelijk regeerakkoord....

snap trouwens niet wie en op welke basis die persoon op het idee PVDA-D66_VVD _GroenLinks is gekomen, daar zie ik toch echt helemaal geen raakvlakken, mond uit is stevige compromissen dus weer geen daadkracht..... lijkt meer op een erg krampachtige poging de kernboodschap van de uitslag te negeren.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

MartijnGTA
Guru Duplice
Guru Duplice

do jun 10, 2010 19:30

Ik gok dat we over een jaar weer mogen stemmen. De mogelijke coalities zijn imho te fragiel om lang stand te houden.

Maar goed, we gaan het beleven.
Nu:
156 GTA
156 Crosswagon x2
(SCARB 5781)

Ooit: 156 1.8 SW gaz, Giulietta Multi Air, 75 1.8IE, 155 2.0 16v

gtj1600
Guru
Guru

do jun 10, 2010 19:49

het signaal is toch over duidelijk... :wink:
groetjes uit klein zundert, donnr. 381
gehad : 75 1.8ie , spider 2000 veloce , giulia super
nu : 75 ts , gt1600 junior

Patrick
Guru
Guru
Contacteer: Website

do jun 10, 2010 20:05

snap trouwens niet wie en op welke basis die persoon op het idee PVDA-D66_VVD _GroenLinks is gekomen, daar zie ik toch echt helemaal geen raakvlakken, mond uit is stevige compromissen dus weer geen daadkracht..... lijkt meer op een erg krampachtige poging de kernboodschap van de uitslag te negeren.
Dat idee komt uit de NOS koker. Ik hoef denk ik niet uit te leggen waarom. De anderhalf miljoen Nederlanders
die PVV gestemd hebben zijn per saldo niet goed bij hun hoofd, dus bladibladieblablabla.
"Iedereen telt mee" ? Behalve in Amsterdam Nou, dan steek je je rollerskates toch lekker in je reet!

De coalitie VVD, PVV en het CDA zou voor mij perfect zijn. Samen 76 zetels en da's precies voldoende... 8)
Enig twistpunt is dat de PVV nog géén leden in de eerste kamer heeft, dat kan lastig zijn bij het goedkeuren van nieuwe wetsvoorstellen.
Zeker omdat een groot deel "links" het pluche daar warm zit te houden. Anyweetjes, we zullen zien.

Van 33 naar 30 zetels dalen en tevreden zijn...? :? Ben ik de enige die een spontane gaap-bui krijgt als Cohen zichtbaar wordt?

@MartijnGTA, doe eens tellen....!

Patrick.
Don Bubbles! = Patrick.

Teveel Alfa's, een mid-life Harley, en veel te weinig tijd....

.

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

do jun 10, 2010 20:17

Van 33 naar 30 zetels dalen en tevreden zijn...? :? Ben ik de enige die een spontane gaap-bui krijgt als Cohen zichtbaar wordt?

Patrick.
ik heb mij ook zwaar zitten verbazen... och t valt wel mee hoorde ik regelmatig op tv voorbijkomen :shock:

Daarnaast hoorde ik niemand Geert feliciteren terwijl die toch als enige, hele dikke winst heeft geboekt (+15 zetels)
het niet feliciteren vind ik dan weer van geen fatsoen getuigen.

MartijnGTA
Guru Duplice
Guru Duplice

do jun 10, 2010 20:27

1....2....3....4...

Met te fragiel bedoel ik vooral dat ik zorgen heb bij de kwaliteiten die de PVV bij elkaar weet te krijgen. Ik krijg iets te vaak LPF flash backs. Ook een (1) sterke persoonlijkheid met een kudde volgers.
De coalitie VVD-CDA-PVV wordt daardoor al gammel, nog los van het risico op "verliezers gevoel" bij het CDA de komende tijd. De VVD kan hier in mijn optiek alleen maar aan verliezen.

De combinatie VVD-PVDA-CDA lijkt me geen haalbare kaart, gezien de afgelopen Balkenende-debacles. Twee verliezende partijen zijn verre van ideaal voor de huidige economische situatie lijkt me.

En de overige partijen liggen naar mijn gevoel te ver uit elkaar om een degeljke coalitie te vormen. En een 4 partijen coalitie, met groot links kamp....hmmm...doe maar niet....

Kortom: ik gok dat we over een jaartje weer mogen.
Nu:
156 GTA
156 Crosswagon x2
(SCARB 5781)

Ooit: 156 1.8 SW gaz, Giulietta Multi Air, 75 1.8IE, 155 2.0 16v

Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

do jun 10, 2010 20:41

Behalve in Amsterdam Nou, dan steek je je rollerskates toch lekker in je reet!
Tom's verkoopt geen rollerskates Patrick.

Hoewel ik degene die dat geschreven heeft ken, ben ik het er ook niet mee eens. Echter, dat jíj je over een gechargeerde politieke uiting druk maakt, vind ik op z'n zachtst gezegd onsportief.

Patrick
Guru
Guru

do jun 10, 2010 20:49

1....2....3....4...

Met te fragiel bedoel ik vooral dat ik zorgen heb bij de kwaliteiten die de PVV bij elkaar weet te krijgen. Ik krijg iets te vaak LPF flash backs. Ook een (1) sterke persoonlijkheid met een kudde volgers.
De coalitie VVD-CDA-PVV wordt daardoor al gammel, nog los van het risico op "verliezers gevoel" bij het CDA de komende tijd. De VVD kan hier in mijn optiek alleen maar aan verliezen.

De combinatie VVD-PVDA-CDA lijkt me geen haalbare kaart, gezien de afgelopen Balkenende-debacles. Twee verliezende partijen zijn verre van ideaal voor de huidige economische situatie lijkt me.

En de overige partijen liggen naar mijn gevoel te ver uit elkaar om een degeljke coalitie te vormen. En een 4 partijen coalitie, met groot links kamp....hmmm...doe maar niet....

Kortom: ik gok dat we over een jaartje weer mogen.
Jij baseert je gedachten op de LPF geschiedenis? Als ik de kandidatenlijst van de PVV zie kan ik geen prutsers ontdekken.
Ik hoop dat ze alle 24 Nederlands blijven spreken zoals Wilders dat doet. Niet om de pot heendraaien maar zeggen waar het op staat!
Dan kan iedereen het verstaan. Aleen dat is al een verrijking voor de Nederlandse politiek.

Elke partij heeft een aantal kudde-volgers zoals jij ze noemt. De PVDA heeft er 27 van de 30, daar hoor ik je niet over.......
Een aantal pagina's terug heb ik een link van Mr. Theo Hiddema bij DWDD geplaatst. Hij heeft het daarin over de bank vol PVDA kamerleden
die als enige natte droom hebben om ooit ergens Burgermeester van een middelgrote Nederlandse stad te worden......
Het CDA heeft nu een kater, maar geloof mij maar dat als ze mee kunnen regeren zijn ze erbij.
En laten we eerlijk zijn, daar zitten best een aantal ervaren ex-ministers en ex-staatssecretarissen bij.
Jammer dat Prins Camiel niet meer in de kamer terugkomt, hij verzorgde meer asfalt dan zijn 4 voorgangsters bij elkaar.

Patrick.
Don Bubbles! = Patrick.

.

Patrick
Guru
Guru

do jun 10, 2010 20:59

Behalve in Amsterdam Nou, dan steek je je rollerskates toch lekker in je reet!
Tom's verkoopt geen rollerskates Patrick.

Hoewel ik degene die dat geschreven heeft ken, ben ik het er ook niet mee eens. Echter, dat jíj je over een gechargeerde politieke uiting druk maakt, vind ik op z'n zachtst gezegd onsportief.
Ik ben zeker niet onsportief, ik ben getergt door dat linkse zooitje en ik kan er niet bij dat er nog altijd mensen in
de linkse kerk durven te geloven. Ik lees nergens dat iemand die PVDA / SP / D66 of Femke stemt ergens niet welkom zou zijn.
Dat is waar het om gaat. Links heeft geen monopolie op de waarheid!
Als de uitslag niet uitkomt gaan we schoppen en trappen tegen andersdenkenden want wij hebben gelijk, bah!
M.a.w. onsportief is hier niet op zijn plaats.

Als het bedrijfsleven goed draait merkt de werknemer dat ook in zijn of haar portemonee. Ook mijn mensen
krijgen een lekkere bonus als we het samen goed gedaan hebben. Zo werkt het.
Stem je links dan gaat de pot naar allerlei onzinnige projectjes, die vervolgens weer niet blijken te werken, moet er weer
bezuinigd worden en er moet geld bij. En van wie? Juist!
En het gaat nu eenmaal altijd om de doekoe. Wie kan er van idealen zijn huur betalen?

Patrick.
Don Bubbles! = Patrick.

.

Terug naar “Het Forum Café”