Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: Tweede kamer-verkiezingen.

do jun 10, 2010 21:19

Ik ben zeker niet onsportief...

...getergd door dat linkse zooitje

...de linkse kerk

...bah!
Ik vraag me af of je het echt niet ziet, of dat je opzettelijk lompe retorica hanteert? Het gaat me hier niet zozeer om de politieke inhoud of voorkeur, maar de manier waarop je je uit. Pot versus ketel, etc.

Patrick
Guru
Guru
Contacteer: Website

do jun 10, 2010 22:01

Ik ben zeker niet onsportief...

...getergd door dat linkse zooitje

...de linkse kerk

...bah!
Ik vraag me af of je het echt niet ziet, of dat je opzettelijk lompe retorica hanteert? Het gaat me hier niet zozeer om de politieke inhoud of voorkeur, maar de manier waarop je je uit. Pot versus ketel, etc.
Je vraagt je af of ik het écht niet zie...... Hmmmm. Ik hanteer geen lompe retorica, ik probeer mezelf duidelijk uit te drukken. Dat lukt
aardig getuige je reactie. Waarom om het potje heendraaien i.p.v. duidelijk zeggen waat er bedoeld wordt?
Ik uit mezelf dus duidelijk, recht door het midden, geen gedraai, geen mistig gedoe, gewoon zoals het voor mij is.
Daar mag je je aan storen, prima. Het blijft zoals het is. Noem me een onbehouwen lul, grootbek, wat jij wil.
Wel altijd duidelijk. Daar moet je tegen kunnen. :wink:

Patrick.
Don Bubbles! = Patrick.

Teveel Alfa's, een mid-life Harley, en veel te weinig tijd....

.

frankie
Full Member
Full Member

RE: Tweede kamer-verkiezingen.

do jun 10, 2010 22:06

Je bent een onbehouwen lul en een grootbek :roll: :wink:
Nu: Giulietta QV
Gehad: 33 1.7 IE, 33 16v, 145 QV, 147 JTD, 156 2.4 JTD, 147 GTA, 156 V6

www.clubalfaromeo.nl

rednal
Advanced Member
Advanced Member

do jun 10, 2010 22:10

ik probeer mezelf duidelijk uit te drukken. Dat lukt
aardig getuige je reactie. Waarom om het potje heendraaien i.p.v. duidelijk zeggen waat er bedoeld wordt?
Ik uit mezelf dus duidelijk, recht door het midden, geen gedraai, geen mistig gedoe, gewoon zoals het voor mij is.
Patrick.
Hoop dat ze er in Den Haag ook eens zo mee bezig gaan :wink:
Alfetta GTV 1980, Alfasud Sprint 1983, Alfa Giulietta 940

Schaapm
Advanced Member
Advanced Member

do jun 10, 2010 22:40

Ik moest wel lachen toen ik hoorde dat Harry Potter het veld moest ruimen voor waarschijnlijk Gargamel (Job Cohen)
En toen Job Cohen in beeld kwam op TV vond ik dat de beeltenis wel zeer gelijkend is!

Afbeelding

Afbeelding

Oh ja, de eerste is Cohen, en de tweede is Gargamel.

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

vr jun 11, 2010 00:22

Als de uitslag niet uitkomt gaan we schoppen en trappen tegen andersdenkenden want wij hebben gelijk, bah!
Als jij echt zulke problemen hebt met schoppen en trappen tegen andersdenkenden, moet je misschien eens goed bij jezelf nagaan waar je stem eigenlijk heen is gegaan. De ironie druipt er gewoon vanaf. :?
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

vr jun 11, 2010 01:12

Als de uitslag niet uitkomt gaan we schoppen en trappen tegen andersdenkenden want wij hebben gelijk, bah!
Als jij echt zulke problemen hebt met schoppen en trappen tegen andersdenkenden, moet je misschien eens goed bij jezelf nagaan waar je stem eigenlijk heen is gegaan. De ironie druipt er gewoon vanaf. :?
Vandaar dat ik me afvroeg of Patrick dat opzettelijk deed.

Patrick
Guru
Guru

vr jun 11, 2010 10:45

Mijn stem is inderdaad naar de VVD gegaan. Verrassend hé...
Ik draag mensen die hun nek uit durven steken (en dus ook Wilders) een warm hart toe.
Hij loopt al 6 jaar met een kogelvrij vest aan en zijn vriendenkring bestaat alleen nog maar
uit mensen met oortjes. Waarom?

Omdat hij duidelijk zegt wat er volgens hem (en nog wat Nederlanders) mis is in dit land.
De oplossing daarvoor is zo vreselijk simpel maar vraagt wel moed om het uit te durven voeren.
In deze heb ik het niet alleen over het Marokkanenprobleem dat er in Nederland is (écht waar...!) maar ook
om de absurde hoeveelheid ontwikkelingsgeld die er verbrast wordt. Denk je echt dat ons geld bij
"de man in de hut" terechtkomt?
Hij durft dus met oplossingen te komen om vervolgens door een cluppie besnedenlanders te worden
bedreigd, zooooo min!
Links Nederland spreekt vervolgens schande van die bedreigingen en knuffelt stevig door.
Logischerwijs stijgt de PVV enorm in de peilingen omdat "Jan met de pet" niet meer belazerd wil worden
en ziedaar: de stoten onder de gordel van links worden tot astronomische hoogte opgevoerd.

Rechts Nederland gaat daar op een onderbouwde manier tegenin om vervolgens vergelijkingen met Le Pen en Jorg Haider
om de oren te krijgen.
Hoe serieus ben je dan nog te nemen?
Ik wil er best meer worden aan vuilmaken, maar het is zoals het is!

Patrick.
Laatst gewijzigd door Patrick op vr jun 11, 2010 15:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Don Bubbles! = Patrick.

Teveel Alfa's, een mid-life Harley, en veel te weinig tijd....

.

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

vr jun 11, 2010 12:09

NL is een land van compromis, ik ben benieuwd hoe dat de komende periode gaat lopen!

en roepen is niet voldoende ook doen dan en dat is in Den Haag erg moeilijk! ik denk dat de stemmen op Wilders duidelijk een proteststem zijn, met name in Limburg. In Heerlen ging eerst een groot deel van de stemmen naar de SP nu naar Wilders. De SP heeft vorige keer niet meegedaan in de coalitie, ik hoop dat Wilders nu wel kan gaan meedoen niet omdat het mijn politieke voorkeur heeft maar om te kijken of een rechtse coalitie de daad bij het woord kan worden voegen.

Ik ben bang dat er met een rechtse coalitie we ook niets gedaan krijgen aangezien de VVD en PVV ook ver uit elkaar staan. Mischien nog wel verder dan de PVV en de SP. Veel mensen in Limburg hebben op de PVV gestemd vanwege de AOW-leeftijd, de vergrijzing is hier sterk aan de gang. Dat punt is wat ik begrepen heb nu weer losgelaten door de PVV. Erg jammer want dat is m.i. nog veel te vroeg.

Ook is de vraag of het CDA gaat meedoen.....Ik ben bang dat we over 6 maanden weer bij de stembus staan :?
156

ericj
Full Member
Full Member

vr jun 11, 2010 12:34

ik hoop dat Wilders nu wel kan gaan meedoen niet omdat het mijn politieke voorkeur heeft maar om te kijken of een rechtse coalitie de daad bij het woord kan worden voegen.
+1, met een dergelijke winst is dat ook terecht. Ik vrees alleen dat het op hetzelfde uitdraait als met de LPF...
Dat punt is wat ik begrepen heb nu weer losgelaten door de PVV.
Losgelaten nog voordat eraan werd getrokken zelfs. Zullen we het er maar op houden dat kiezersbedrog niet een typisch linkse of rechtse eigenschap is, maar in de beste families voorkomt...

---
Eric

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

vr jun 11, 2010 15:37

Mijn stem is inderdaad naar de VVD gegaan. Verrassend hé...
Ik draag mensen die hun nek uit durven steken (en dus ook Wilders) een warm hart toe.
Hij loopt al 6 jaar met een kogelvrij vest aan en zijn vriendenkring bestaat alleen nog maar
uit mensen met oortjes. Waarom?

Omdat hij duidelijk zegt wat er volgens hem (en nog wat Nederlanders) mis is in dit land.
De oplossing daarvoor is zo vreselijk simpel maar vraagt wel moed om het uit te durven voeren.
In deze heb ik het niet alleen over het Marokkanenprobleem dat er in Nederland is (écht waar...!) maar ook
om de absurde hoeveelheid ontwikkelingsgeld die er verbrast wordt. Denk je echt dat ons geld bij
"de man in de hut" terechtkomt?
Hij durft dus met oplossingen te komen om vervolgens door een cluppie besnedenlanders te worden
bedreigd, zooooo min!
Links Nederland spreekt vervolgens schande van die bedreigingen en knuffelt vervolgens stug door.
Logischerwijs stijgt de PVV enorm in de peilingen omdat "Jan met de pet" niet meer belazerd wil worden
en ziedaar: de stoten onder de gordel van links worden tot astronomische hoogte opgevoerd.

Rechts Nederland gaat daar op een onderbouwde manier tegenin om vervolgens vergelijkingen met Le Pen en Jorg Haider
om de oren te krijgen.
Hoe serieus ben je dan nog te nemen?
Ik wil er best meer worden aan vuilmaken, maar het is zoals het is!

Patrick.
Afgaande op je uitlatingen: ja, VVD is verrassend. Wat mij betreft wel plezierig verrassend trouwens.

Er zijn met Wilders maar twee problemen:

Ten eerste is hij een populist. Hij luistert goed naar het volk en zegt vervolgens wat het volk wil horen, zonder zich verder druk te maken over "futiliteiten" als realisme, uitvoerbaarheid, consequenties en ethiek. Dat maakt hem iemand, die zijn beloftes nooit zal kunnen nakomen, maar die de schuld daarvan elke keer weer naar de anderen zal weten te schuiven. Dat zijn mijn vaste overtuiging in ieder geval, maar eerlijk is eerlijk, hij heeft zich op dat vlak nog niet kunnen bewijzen.
Het partijprogramma barst wel van de aanwijzingen in die richting, al was het maar dat deze toch rechtse politicus 3/4 van het programma van de SP heeft overgenomen. Een hele sterke vond ik wel dat in z'n programma o.a. een verbod op kraken was opgenomen. Waarom zou je in hemelsnaam dat in je partijprogramma zetten wanneer dat op een haar na al geregeld is? M.i. zijn er twee mogelijkheden: 1) hij wist helemaal niet dat het al zo goed als rond was, wat een slechte zaak zou zijn omdat hij dan niet weet wat er gebeurt in de politiek, of 2) hij weet het zelf dondersgoed, maar neemt het punt toch op om stemmen te trekken van mensen die niet weten. Ik gok op de laatste.

Ten tweede, hij discrimineert op basis van geloofsovertuiging. Hij spreekt namelijk alle Moslims aan op het gedrag van een kleine groep. Weet je Patrick, vrijwel iedereen in Nederland wil zo hard mogelijk optreden tegen terroristen en vrijwel iedereen in Nederland vindt dat de Marokaanse probleemjeugd hard moet worden aangepakt en vrijwel iedereen vindt het schandalig als een politicus gedwongen wordt om met een kogelvrij vest aan te debatteren (geef me één voorbeeld van iemand die de daadwerkelijke bedreigers "knuffelt"). Echt niet alleen Wilders. Maar Wilders is wel de enige die daar vervolgens de hele Islamitische gemeenschap op aankijkt.

Het viel me heel erg op, dat Wilders vooral populair is in Limburg en dat zijn populariteit in de grote steden, waar je toch zou verwachten dat de overlast het grootst is, relatief laag is. Dat was wel het laatste wat ik had verwacht, Limburg. Als daar 10 allochtonen wonen is het veel. Maar toen ik erover ging nadenken, was het juist erg logisch.
Mensen die in de Randstad wonen worden op diverse manieren geconfronteerd met Moslims. Ze worden bestookt met de verhalen van Wilders en met berichten over terrorisme en probleemjongeren en hebben soms zelf ook last van die laatste groep, maar ze kennen vaak ook persoonlijk Moslims. En of het nou gaat om vrienden, buren, collega's of de jongen die ze helpt in de winkel, ze ervaren dat veruit de meesten hele normale en vriendelijke mensen zijn.
De mensen in Limburg moeten het zonder dat laatste doen. Zij horen alleen maar de stroom van negatieve berichten, zonder dat daar persoonlijke ervaringen tegenover staan, die alles kunnen relativeren. Vind je het gek dat ze angstig worden en die Moslims liever buiten de deur houden. Met dank aan, inderdaad, de heer Wilders die deze gevoelens nog eens extra opstookt.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

frankie
Full Member
Full Member

vr jun 11, 2010 15:47

Als ik me niet vergis was in 2006 de SP toch heel populair in Limburg? Daaruit zou je kunnen afleiden dat er veel proteststemmers in Limburg zijn. Misschien het gevolg van demografische verschillen met misschien relatief veel ouderen?

Ook opvallend, de PvdA blijft de grootste in de 4 grote steden. Je zou denken dat daar de meeste immigratie-, werkloosheid- en criminaliteitproblematiek heerst, punten waarop "links" door "rechts" vaak verweten wordt niet goed of te slap te handelen. Blijkbaar leeft dat dan toch in die steden zelf minder.
Nu: Giulietta QV
Gehad: 33 1.7 IE, 33 16v, 145 QV, 147 JTD, 156 2.4 JTD, 147 GTA, 156 V6

www.clubalfaromeo.nl

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr jun 11, 2010 18:28

Het viel me heel erg op, dat Wilders vooral populair is in Limburg en dat zijn populariteit in de grote steden, waar je toch zou verwachten dat de overlast het grootst is, relatief laag is. Dat was wel het laatste wat ik had verwacht, Limburg. Als daar 10 allochtonen wonen is het veel. Maar toen ik erover ging nadenken, was het juist erg logisch.
Mensen die in de Randstad wonen worden op diverse manieren geconfronteerd met Moslims. Ze worden bestookt met de verhalen van Wilders en met berichten over terrorisme en probleemjongeren en hebben soms zelf ook last van die laatste groep, maar ze kennen vaak ook persoonlijk Moslims. En of het nou gaat om vrienden, buren, collega's of de jongen die ze helpt in de winkel, ze ervaren dat veruit de meesten hele normale en vriendelijke mensen zijn.
De mensen in Limburg moeten het zonder dat laatste doen. Zij horen alleen maar de stroom van negatieve berichten, zonder dat daar persoonlijke ervaringen tegenover staan, die alles kunnen relativeren. Vind je het gek dat ze angstig worden en die Moslims liever buiten de deur houden. Met dank aan, inderdaad, de heer Wilders die deze gevoelens nog eens extra opstookt.
Dat lijkt me een Randstedelijke misvatting. Is u wel eens in Heerlen geweest, bijvoorbeeld? Of Venlo?
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

gtj1600
Guru
Guru

vr jun 11, 2010 19:05

algemene indruk in dit topic is ...antie PVV....geef ze een keer de kans om mee te regeren...zien we wat er van komt....veel slechter als de laatste tijd kan het niet worden. :wink:
groetjes uit klein zundert, donnr. 381
gehad : 75 1.8ie , spider 2000 veloce , giulia super
nu : 75 ts , gt1600 junior

Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

vr jun 11, 2010 19:11

Het viel me heel erg op, dat Wilders vooral populair is in Limburg en dat zijn populariteit in de grote steden, waar je toch zou verwachten dat de overlast het grootst is, relatief laag is.
Dat lijkt me een Randstedelijke misvatting. Is u wel eens in Heerlen geweest, bijvoorbeeld? Of Venlo?
Heerlen en Venlo zijn grote steden, je las er denk ik overheen. Ik denk niet dat Alfavaganza bedoelde dat er geen immigranten in Limburg wonen.

Terug naar “Het Forum Café”