rutgerdow
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 868
Lid geworden op: ma mar 01, 2010 11:55
Locatie: Delden

Re: RE: 155ers in de aanbieding op speurders.

do jun 10, 2010 16:33

een hobby mag geld kosten!
+1
Rutger
155 2.0 ts 16v G3 evo 6-bak blue nord 1997
Citroen Berlingo multispace 1.6 16v

Gebruikersavatar
jeralfa
Full Member
Full Member
Berichten: 343
Lid geworden op: ma sep 22, 2008 10:30
Locatie: steenwijk

RE: 155ers in de aanbieding op speurders.

do jun 10, 2010 17:06

Rij nu mijn 2 155 en als het aan mij ligt blijft deze nog wel een poos rijden en die 155 op speurders ziet er niet verkeerd uit.

Gebruikersavatar
Floor
Guru
Guru
Berichten: 1352
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 14:37
Locatie: Omg. Rotterdam

RE: 155ers in de aanbieding op speurders.

do jun 10, 2010 18:26

Er is gewoon weinig vraag naar een 155, en dan al helemaal naar een V6. Ik heb er al een tijdje een leuke V6 te koop staan en daar wordt weinig op gereageerd.

Terwijl dit de lekkerste en betrouwbaarste Alfa is die ik tot nu toe heb gehad in de afgelopen 20 jaar.
Oo==v==oO
Gib mir Benzin

Es fließt durch meine Venen
Es schläft in meinen Tränen
Es läuft mir aus den Ohren
Herz und Nieren sind Motoren

Gebruikersavatar
Rainier155
Guru
Guru
Berichten: 1639
Lid geworden op: ma jan 02, 2006 00:45
Locatie: Berkel Enschot

Re: RE: 155ers in de aanbieding op speurders.

do jun 10, 2010 19:25

Kortom elke auto ouder dan 5 jaar wordt een bodemloze put qua onderhouds uitgaven... auto's worden steeds meer wegwerp producten.
en dat is imo precies verkeerd om denken, nml, wat leg je toe op een nieuwe auto? die kosten moeten wel hoger liggen als het onderhoud van de komende 5 jaar. en dan heb je mooi weer 10 jr met een auto gedaan, en is die economisch afgeschreven. maarja, niemand wil 10jr met een auto doen, dus word er ook niet zodanig meer in geinvesteerd.
en dan krijg je garage praktijken van: "ach joh, dat kan nog wel" en van kwaad tot erger...

mijn 33 kost me nu een hoop geld ja, maar incl aanschaf e.d. heb ik hem over 3a4jr toch weer economisch afgeschreven. prima toch? enne... een hobby mag geld kosten!
Een hobby mag best geld kosten, maar niet zodanig dat er niks meer op de bankrekening staat. Heb liever een dak boven mijn hoofd dan een mooie glimmende technisch perfecte 155 voor de deur. :roll:
Voorlopig Alfaloos... maar meerdere modellen op het wenslijstje.
- Daily driver: Ford Focus Wagon MY2021 1.0L Ecoboost 155pk MHEV
- Anti Hipster Bakfiets: Suzuki Ignis MY2002 1.3L 83pk :)

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

RE: 155ers in de aanbieding op speurders.

do jun 10, 2010 22:39

Floor, jouw 155 is technisch gezien misschien wel goed, maar bladderende lak en de dagwaarde van zo'n auto zijn gewoon niet in je voordeel. Ik had vorig jaar een gave, onverprutste, keiharde originele 1995 super met een gereviseerd blok, Geen hond die er geld voor wou geven. Uiteindelijk geruild voor een verwaarloosde V6 en ik heb de auto in 6 maanden op het forum van "leuke originele auto" in een sloopproject zien veranderen. De verwaarloosde V6 had ik bijna af toen ik lagerschade kreeg. Hij staat nu al bijna een jaar stil, hopelijk heb ik binnenkort tijd en geld om een ander blok er in te hangen.

Gebruikersavatar
Brul(tm)
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3036
Lid geworden op: ma feb 06, 2006 19:46
Locatie: Bourgondistan

Re: RE: 155ers in de aanbieding op speurders.

vr jun 11, 2010 09:32

Ik had vorig jaar een gave, onverprutste, keiharde originele 1995 super met een gereviseerd blok, Geen hond die er geld voor wou geven.
Bij Floor is het de bladderende lak welke mogelijk parte speelt, maar als ik me niet vergis kon er niet aangetoont worden dat het blok gereviseerd was van de wagen welke jij toen der tijd in de aanbieding had.
Hier hebben we mekaar ook kort over gesproken omdat er van mijn kant intresse was, maar om andere redenen (werk/reorganisatie) van mijn kant uiteindelijk niet door ging.

Groetjes,
Marc
Alfa Brera Skywindow 2.2 JTS
Alfa 147 1.6 16V TS
Alfa 155 Q4
Seat Leon fr

Hans33sw
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2439
Lid geworden op: di aug 11, 2009 20:49

Re: RE: 155ers in de aanbieding op speurders.

vr jun 11, 2010 10:58

Kortom elke auto ouder dan 5 jaar wordt een bodemloze put qua onderhouds uitgaven... auto's worden steeds meer wegwerp producten.
en dat is imo precies verkeerd om denken, nml, wat leg je toe op een nieuwe auto? die kosten moeten wel hoger liggen als het onderhoud van de komende 5 jaar. en dan heb je mooi weer 10 jr met een auto gedaan, en is die economisch afgeschreven. maarja, niemand wil 10jr met een auto doen, dus word er ook niet zodanig meer in geinvesteerd.
en dan krijg je garage praktijken van: "ach joh, dat kan nog wel" en van kwaad tot erger...

mijn 33 kost me nu een hoop geld ja, maar incl aanschaf e.d. heb ik hem over 3a4jr toch weer economisch afgeschreven. prima toch? enne... een hobby mag geld kosten!
Een hobby mag best geld kosten, maar niet zodanig dat er niks meer op de bankrekening staat. Heb liever een dak boven mijn hoofd dan een mooie glimmende technisch perfecte 155 voor de deur. :roll:
maar je moet wel nagaan wat je moet toeleggen op een nieuwe, betrouwbaarder (want: je wilt niet tegen kosten aanlopen) auto. soms kan het dan beter uit dat je de 155 aan de praat houdt.

n.b. wil ik een betrouwbaarder vehikel, waarvan ik vrijwel zeker weet er met lage kosten mee te kunnen rijden ben ik al heel wat meer geld kwijt dan dat ik nu in mn sw heb zitten (en dat is ondertussen al een leuk bedrag).



enfin, ik wil je niet overhalen, maar ik vindt altijd dat zoveel mensen zo kortzichtig zijn mbt een oudere auto die probleempjes geeft :roll:
'18 Giulietta Super Veloce TCT
'91 33 1.3S
'89 33 16v carbs
'76, '79 & '91 stokbroden

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

RE: 155ers in de aanbieding op speurders.

vr jun 11, 2010 19:43

Als je voor 3 knaken wilt rijden moet je een golf 2 kopen of zo, of een golf 3. Het is oersaai en heeft een wegligging van een schelvis, maar je betaalt drie keer niks voor onderdelen en het is er met een stuk plakband en een bahco tegenaan te hangen over het algemeen.

Vitorio
Full Member
Full Member
Berichten: 442
Lid geworden op: di okt 06, 2009 14:52
Locatie: Ijsselstein

RE: 155ers in de aanbieding op speurders.

vr jun 11, 2010 20:29

Tja, ik moet zeggen dat ik het 155 verhaal ook niet helemaal snap, zeker die V6 van Floor...

Als ik momenteel auto-loos zou worden, zou ik toch snel naar een 155 gaan zoeken, kosten drie keer niks tegenwoordig, en als je een goeie hebt kan je er nog een hele tijd mee rijden..

Als ik momenteel de 33 de deur uit zou trappen zou het ook moeilijk kiezen worden, een 75 met een 1.8je, maar achterwielaandrijving, of een 155, maar wel met een alfa V6..

Gebruikersavatar
MDP
Guru
Guru
Berichten: 1313
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 02:36
Locatie: Zuid-Limburg
Contacteer: Website Twitter

RE: 155ers in de aanbieding op speurders.

vr jun 11, 2010 21:59

Nou, ze kosten niks....en de onderdelen cq onderhoud dan? We leven in een tijdperk van het groene rijden, auto's als die van Floor raak je dan niet meer zo vlug kwijt plus dat de lakstaat niet in het voordeel spreekt. Daarmee wil ik de verkoop niet ondermijnen want het lijkt me een prima betrouwbare liefhebbers auto, maar een mens wil nu eenmaal voor een dubbeltje op de eerste rij zitten. EN goedkoop EN motorisch in orde EN in super lakstaat. Maar vroeg of laat zal zich een liefhebber melden want wees nu eerlijk, kriebelen doen zulke wagens altijd!

Gebruikersavatar
Floor
Guru
Guru
Berichten: 1352
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 14:37
Locatie: Omg. Rotterdam

Re: RE: 155ers in de aanbieding op speurders.

vr jun 11, 2010 23:05

Nou, ze kosten niks....en de onderdelen cq onderhoud dan? We leven in een tijdperk van het groene rijden, auto's als die van Floor raak je dan niet meer zo vlug kwijt plus dat de lakstaat niet in het voordeel spreekt. Daarmee wil ik de verkoop niet ondermijnen want het lijkt me een prima betrouwbare liefhebbers auto, maar een mens wil nu eenmaal voor een dubbeltje op de eerste rij zitten. EN goedkoop EN motorisch in orde EN in super lakstaat. Maar vroeg of laat zal zich een liefhebber melden want wees nu eerlijk, kriebelen doen zulke wagens altijd!
Je hebt gelijk, ik heb deze ooit gekocht ivm acute V6 kriebel na een proefrit :lol:
Oo==v==oO
Gib mir Benzin

Es fließt durch meine Venen
Es schläft in meinen Tränen
Es läuft mir aus den Ohren
Herz und Nieren sind Motoren

rutgerdow
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 868
Lid geworden op: ma mar 01, 2010 11:55
Locatie: Delden

RE: 155ers in de aanbieding op speurders.

za jun 12, 2010 00:00

staat op het artc forum nog een 2.0 8v te koop. (ook al weer langere tijd vanwege desinteresse van potentiele kopers...)
Rutger
155 2.0 ts 16v G3 evo 6-bak blue nord 1997
Citroen Berlingo multispace 1.6 16v

Gebruikersavatar
Quadrifoglio916
Member
Member
Berichten: 180
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 09:42
Locatie: Valkenswaard

Re: RE: 155ers in de aanbieding op speurders.

za jun 12, 2010 00:03

Ik rij nu ook al 5 jaar in een 155, maar moet zeggen dat de liefde voor het model nu aardig bekoeld raakt mede dankzij diverse mankementen en ook roestvorming.
En tja goed of slecht onderhouden zegt helemaal niks. De mijne was afkomstig van 1e eigenaar en dealer onderhouden, toch heb ik er nu al minimaal 3x de aanschafwaarde aan noodzakelijk onderhoud inzitten.
Kortom elke auto ouder dan 5 jaar wordt een bodemloze put qua onderhouds uitgaven... auto's worden steeds meer wegwerp producten.
Beste Rainier,

een 155 is met alle respect een "oude" auto. Ik heb er zelf 1 gehad en zou hem zo terug willen! Maar... inmiddels is het een een ouder type en dat kost inderdaad geld. Elk merk kost geld op deze leeftijd en ben het met je stelling dat het wegwerp producten zijn helemaal niet eens. Vroeger waren auto's na een paar weggeroest, afgeschreven etc. Nu worden er auto's gebouwd die veel langer (lees: soms te lang) meegaan en dan vinden mensen het raar dat er onderhoud / kosten aan komen.

Een alfa kost geld, maar ik hoor (gelukkig) tegenwoordig ook verhalen van andere mensen met andere merken dat ook zij problemen krijgen.

To the point: koop een nieuwe auto en je hebt geen kosten de eerste paar jaar of koop een oudere auto waar inderdaad wat geld in gestopt moet worden. Kortom: merk maakt niet uit, leeftijd van je wagentje wel.

Ciao Olaf

-mijn liefde wordt alleen maar sterker-
Cuore sportivo!

Alfa spider 1999, GT & GT Bertone Junior Driver
ex GTV 916, 155 WB , 33, 145, Giulia Super1973 en spider veloce 2000 1976

Gebruikersavatar
Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2477
Lid geworden op: wo mei 09, 2007 01:34
Locatie: Heerhugowaard

RE: 155ers in de aanbieding op speurders.

za jun 12, 2010 00:54

Tjah de prijzen zijn drama ... daarom blijf ik er voorlopig nog maar even in rijden... geen straf trouwens hoor, maar wat ik niet snap is dat mensen geen 155 of 164 erbij kopen voor goede daily driver. Dingen zijn goedkoop en betrouwbaar * zit het tafelblad als een gek af te kloppen*
"It's a 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses ..." 8)

Gebruikersavatar
dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5251
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:08
Locatie: Venlo
Contacteer: Website

RE: 155ers in de aanbieding op speurders.

za jun 12, 2010 01:12

Ja, raar is dat: naarmate een auto ouder word heeft -ie meer onderhoud nodig. En het ding begint ook nog te roesten :shock:

Mijn vorige "grote onderhoud" kostte bijna € 900,-: db-riem + alles, balansas-riem-boel, waterpomp, nokkenasversteller, multiriem-roller (ergens, iets, weet niet precies...). Dat was planbaar onderhoud want dat moet gewoon gebeuren zo af en toe (nu 236000 km op de teller). Minder planbaar was dat de koppeling er 6 maanden geleden de brui aan gaf, maar ach, ook dat gebeurt je gewoon. Daarbij nog wat kleinere ongemakken zoals een hoofd-koppeling-cilinder die niet kapot gaat maar waarvan de hechting met het pedaal om de een of andere reden verloren gaat... Tja.

Misschien had ik toen beter het hok kunnen verkopen en er een al dan niet roestige 75 of een qua onderhouds-historie mistige 156 -allebei wel weer meer "echte" Alfa's :?- voor in de plaats kunnen kopen... maar:

Ik heb deze auto nu ruim 7 jaar, km-stand bij aanschaf was net 100000 km. In die 7 jaar en 136000 km heeft -ie me niet 1 x echt laten staan, behalve toen het druklager kaduuk ging. Auto krijgt "normaal" onderhoud, enige rare is misschien dat ik uitsluitend super+ tank, wordt dagelijks ge(mis)bruikt voor woon-werk + mag soms weleens de 7000 toeren aantikken...Respect! En dan heb ik het over zo'n gammel 16V-ding, ook nog :mrgreen:

Verkoopprijzen zijn hopeloos op het moment idd, dus ik moet door, door, door. Maar dat is geen straf :!:
It's not easy, being green (kermit)

Terug naar “Het Forum Café”