hij zit in de accessoires, dus je kunt 'm bijbestellen
maar eerlijk gezegd vind ik een "slechts" 170 pk'tje die dubbele uitlaat niet waard.
Hou dat gewoon lekker exclusief voor de QV.
Vind ik juist wel, met zulke details onderscheid je jezelf als sportief merk van de grijze massa.
Tja...
Het staat mooi. Maar...wat is het nut nou van zo'n dubbele pijp? Zeker als de pijp net voor (of erger nog: na) de einddemper gesplitst wordt. Bijzonder weinig volgens mij. En er zijn vast mensen die haarfijn kunnen uitleggen wat de zin of onzin is van een dubbele pijp voor bijvoorbeeld een V6, vanaf het blok, zodat de uitlaatflow van de twee cilinderbanken apart blijft.
Ik realiseer me dat mijn mening hierin niet gedeeld wordt door een grote meute (potentiele) auto kopers. Sportief uiterlijk, chromen randjes rond de lampen, luchthappertje links en rechts, 18" wielen, donkere ramen...allemaal verkoop bevorderende meuk.
Hoewel het onderscheiden van de grijze massa ook maar betrekkelijk is. Binnen de korste keren rijden ook Polotjes standaard met dubbele pijpjes rond. Als je je als automerk op de grijze massa richt (en hoe overleef je anders in de huidige markt?) zal de grijze-massa-auto-producerende-massa al snel de design foefjes "stelen".
Dan beter het onderscheid maken met de techniek (is dat al niet een reclame leus??) want dat is een stuk lastiger na te apen. En beter voor de auto rijder ipv de poser. Ik hoop stiekem toch nog steeds dat een mooie (technische of race of inovatie etc) historie die doorklinkt in moderne modellen en gecombineerd wordt met nieuwe ontwikkelingen uiteindelijk het voortbestaan van een merk als autofabriekant garandeert en niet alleen als design item. Maar ik zal wel naief zijn.
De sterren doen mijn trouwens ook weinig. Die veiligheid weegt alleen maar en beperkt de ontwerpers. Zal te maken hebben met mijn kinderloze status.
(en ja, ik piep wel anders als ik een keer een goeie klapper maak in de 75 *klopt af op onbewerkt hout*)