Gebruikersavatar
0170Spider
Full Member
Full Member
Berichten: 490
Lid geworden op: ma sep 08, 2008 17:03
Locatie: Apeldoorn
Contacteer: Website

Re: RE: SCARB juni 2010: Buitenlandrit en Centennial

wo jun 16, 2010 18:12

Kom met schone auto, die ik even in de Mequiars NTX wax heb gezet, met dat laagje ga ik er vanuit dat hij er wel af zal gaan :shock:
Maar zal wel een beetje in een flacon meenemen, goede tip.
deurschildjes met equipenr. zijn standaard bij de BLR. Net als de motorkapsticker voor de Spiderrijders (die ook gewoon het plastic schildje krijgen en vervolgens moeten kiezen waar ze hun nummer opplakken - no worries, op de deurstickers zit dat nummer er al op).
Dus alleen spider rijders krijgen een neusstikker? Op mijn 916GTV krijg ik ook geen schildje gemonteerd aan de bumper oid.


Is mijn eerste BLR dus ken niet de standaard procedures. Don't mind me asking :o
U mag vragen. Daar lijkt me dit topic bij uitstek voor bedoeld.
Ik begon acuut te twijfelen. In 2006 kregen alleen de Spiders een neussticker, dacht ik. Maar ik heb net even de foto's van 2009 teruggekeken, en daar zie ik toch echt ook 916GTV's met stickers (zie fotoalbum Scarb-site, even naar beneden scrollen voor de sfeerimpressie). En het staat mij idd vaagjes bij dat vorig jaar iedereen de keuze kreeg. Dus ik denk dat het wel goedkomt voor je. Met tie-wraps en duct-tape maak je trouwens ook snel vrienden op zo'n BLR. Het erafhalen van de sticker is denk ik niet het probleem dat Dink probeert te tackelen, maar die ellendige luchtbelletjes omdat je iets van 2D op 3D probeert te plakken.

De standaard procedure is kortgezegd: parkeren bij het startpunt, met je SCARB-pasje melden bij de inschrijftafel, daar krijg je een papieren tasje met daarin het routeboek, de polo-shirts, de deurstickers, je equipenummer dat je dus nog op je plastic schildje of neussticker moet plakken, het plastic schildje en de neussticker. Stickers, plakken, vlaai eten, koffie drinken, vertrekken. In de loop van de dag kom je overal wel weer equipes tegen. Lunchplek mag je vaak zelf bedenken. 's avonds inchecken bij het hotel, even opfrissen, een beetje bandentrappen, daarna wordt er met z'n allen gegeten met als dagelijks hoogtepunt het verslag van de service-auto over de pechgevallen.

Gebruikersavatar
zegveld
Full Member
Full Member
Berichten: 447
Lid geworden op: vr nov 30, 2007 16:48
Locatie: Leiden
Contacteer: Website

Re: RE: SCARB juni 2010: Buitenlandrit en Centennial

wo jun 16, 2010 19:42

dat levert trouwens ook leuke foto's op de top op. hmmm, die route toch maar even wat concreter maken...
San Gottardo Ospizio?

Mooi uitzicht over het meer! En parkeren ook aan het meer (zie Google Maps). Daarna in twee uur en 10 minuten in Baveno.
Rijdt met een glimlach in:
Brera 1750 - Italia Independent
1750 GTV - Rosso Alfa

Denkt met plezier terug aan:
Mi.To 0.9 - Giallo Corsa
GT 2.0 JTS - Rosso Alfa
156 1.8 TS SW - Blu Vela
156 1.8 TS - Grigio Chiaro

Gebruikersavatar
AR147TS
Member
Member
Berichten: 119
Lid geworden op: di sep 02, 2008 20:03
Locatie: Oegstgeest

RE: SCARB juni 2010: Buitenlandrit en Centennial

wo jun 16, 2010 19:49

@ ebbr
Zie ik daar een italiaanse vlag sticker op jou bella????

Hoe ben je daar aan gekomen, en beter nog hoe kan ik daar aan komen, liefst voor de big day !!!

Plaese advise

:mrgreen:
Nu
166 2.0 TS 16v Distinctive

Gehad
147 1.6 TS 16v Exclusiva
146 TI
155 1.8 TS

“Quando vedo un Alfa Romeo passare mi tolgo il cappello.”
(Henry Ford)

Gebruikersavatar
steve artc143
Full Member
Full Member
Berichten: 268
Lid geworden op: wo mar 29, 2006 11:00
Locatie: Heerenveen

RE: SCARB juni 2010: Buitenlandrit en Centennial

wo jun 16, 2010 21:37

wij gaan idd ook al maandag die kant op om rustig richting baveno te gaan, ook gaan we niet door de tunnel maar over de pas hoe laat we er zij geen id we hebben een formule 1 hotel geboekt in mullhouse
The absolut expression of italian technology

Was driving a 156 2.4 JTD Berline

Was driving a 156 1.9 jtd sw squadra equiped

Now driving 166 2.0 twin spark

Gebruikersavatar
Schaapm
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 922
Lid geworden op: di dec 28, 2004 11:50
Locatie: Voorthuizen
Contacteer: Website

RE: SCARB juni 2010: Buitenlandrit en Centennial

wo jun 16, 2010 22:38

Ik probeer rond 12 uur aan de voet van de Gotthard te staan....ik zal eens kijken of ik een uitstallinkje daar kan vinden waar we eventueel kunnen afspreken. Wordt vervolgd?

Gebruikersavatar
Veloce
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4767
Lid geworden op: za dec 24, 2005 23:25
Locatie: Maastricht

RE: SCARB juni 2010: Buitenlandrit en Centennial

do jun 17, 2010 08:56

Allright, dan zal ik zaterdagochtend wel even naar Rolduc komen rijden.
Vanaf hoe laat kan ik iedereen daar verwachten en wanneer wordt er dan vertrokken?
'65 Giulia 1600 Super
'67 GT 1300 Junior
'86 Spider 2.0 Veloce
'20 Giulia 2.0T

http://www.alfa-giulia.com

Gebruikersavatar
ebbr
Guru
Guru
Berichten: 1224
Lid geworden op: do dec 06, 2007 11:00
Locatie: Azewijn

Re: RE: SCARB juni 2010: Buitenlandrit en Centennial

do jun 17, 2010 08:58

@ ebbr
Zie ik daar een italiaanse vlag sticker op jou bella????

Hoe ben je daar aan gekomen, en beter nog hoe kan ik daar aan komen, liefst voor de big day !!!

Plaese advise

:mrgreen:
Klopt grappig he! Er is ook nu een nieuwe actie via de scarb, een fraaie raamstikker a 40,00. Tel. bestellen en zaterdag meegenomen.

Voor deze raamband 'Rene1633' op het alfaforum.nl even een PB'tje sturen: R.Schroer uit Eindhoven heeft deze gemaakt voor me. (dacht 6-10,00 Euro)
Hij had er toen meerdere gemaakt, of hij ze nog heeft en je voor zaterdag kan beleveren weet ik niet?


Fijn te lezen wat ik van verwachten zaterdag qua procedure, hopenlijk is het droog genoeg om stikkers te plakken :lol:
4C Black Edition
Giulia 1300 super (2000 Nord)
Spider 3 2.0 QV
75 2.0 Twin Spark Squadra
Giulia 2.2D Squadra Veloce

Gebruikersavatar
Bou79
Member
Member
Berichten: 214
Lid geworden op: di feb 17, 2009 11:09
Locatie: Rotterdam
Contacteer: Website

Re: RE: SCARB juni 2010: Buitenlandrit en Centennial

do jun 17, 2010 11:05

Ik probeer rond 12 uur aan de voet van de Gotthard te staan....ik zal eens kijken of ik een uitstallinkje daar kan vinden waar we eventueel kunnen afspreken. Wordt vervolgd?
Is het een idee om iets in Wassen te zoeken voor de 12 uur verzamelplaats? Ik begreep dat als er flinke file voor de tunnel staat, het handig is om hier al van de snelweg af te gaan ipv in Goschenen. Ik neem aan dat dat dorpje toch wel een parkeerplaats heeft? ;-)

Voor wie wil kunnen we dan om 12u verzamelen, en de rest zien we dan vanzelf bij San Gottardo Ospizio voor de tussenstop? :)
Boudewijn

GTV 2000 '73
159 SW '10

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12105
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: SCARB juni 2010: Buitenlandrit en Centennial

do jun 17, 2010 11:39

Je kunt ook een stuk eerder al verzamelen, bij de zonneweide aan het Vierwoudstendenmeer bij Buochs. Heb je net het drukke tunnelgedoe bij Luzern achter je gelaten. Neem afrit 34 van de A2, ga onderaan de afrit links door tunnel, bij T-splitsing rechts (Buochserstrasse) (zit overigens een restaurant op de hoek) en na 400 meter links (Seestrasse). Een oase van rust met mooi uitzicht over het meer. Het is mijn vaste stop voor bijna al m'n Italië-reizen.

Gebruikersavatar
Hylke
Moderator
Moderator
Berichten: 6723
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:43
Locatie: Zwartebroek
Contacteer: Website

RE: SCARB juni 2010: Buitenlandrit en Centennial

do jun 17, 2010 12:55

Ik vind alles best, als we maar lekker met een groepje kunnen gaan genieten 8)
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Giulia 2.0 ‘18

Gebruikersavatar
0170Spider
Full Member
Full Member
Berichten: 490
Lid geworden op: ma sep 08, 2008 17:03
Locatie: Apeldoorn
Contacteer: Website

Re: RE: SCARB juni 2010: Buitenlandrit en Centennial

do jun 17, 2010 13:47

wij gaan idd ook al maandag die kant op om rustig richting baveno te gaan, ook gaan we niet door de tunnel maar over de pas hoe laat we er zij geen id we hebben een formule 1 hotel geboekt in mullhouse
Even voor de goede orde: we hebben het over woensdag 23-6 rond 12 uur bij de voet van de Gotthardpas verzamelen, toch? Dus voor degenen die dinsdag vanuit Nederland (of ergens anders vandaan) vertrekken en de nacht van dinsdag op woensdag een overnachting in de Alpen hebben gepland.

Zat trouwens net nog even naar de route te kijken. De Gotthard is voor ons nog wel een stukje om, als we hem rijden komen we in ieder geval vanuit het oosten op het laatste punt aanrijden, dus nog na Göschenen. Reken dus niet op ons bij het meer maar wie weet sluiten we wel aan bij de top. Ik kies de route een beetje op gevoel en weer...

Gebruikersavatar
Bou79
Member
Member
Berichten: 214
Lid geworden op: di feb 17, 2009 11:09
Locatie: Rotterdam
Contacteer: Website

Re: RE: SCARB juni 2010: Buitenlandrit en Centennial

do jun 17, 2010 13:49

Je kunt ook een stuk eerder al verzamelen, bij de zonneweide aan het Vierwoudstendenmeer bij Buochs. Heb je net het drukke tunnelgedoe bij Luzern achter je gelaten. Neem afrit 34 van de A2, ga onderaan de afrit links door tunnel, bij T-splitsing rechts (Buochserstrasse) (zit overigens een restaurant op de hoek) en na 400 meter links (Seestrasse). Een oase van rust met mooi uitzicht over het meer. Het is mijn vaste stop voor bijna al m'n Italië-reizen.
Hele mooie plek, Dinky Boy! Maar 't ligt wel nog 50 km voor de Gotthard... ik zou liever dichterbij afspreken, of wel op deze plek, maar dan een uurtje eerder ofzo...
Boudewijn

GTV 2000 '73
159 SW '10

Gebruikersavatar
zegveld
Full Member
Full Member
Berichten: 447
Lid geworden op: vr nov 30, 2007 16:48
Locatie: Leiden
Contacteer: Website

Re: RE: SCARB juni 2010: Buitenlandrit en Centennial

do jun 17, 2010 13:53

Ik vind alles best, als we maar lekker met een groepje kunnen gaan genieten 8)
Zo is het! Ik zal er in ieder geval zijn zo rond het middaguur, en we hebben nog een paar dagen om de ideale verzamelplaats te bepalen :-) Leuk om met zijn allen de pass te bedwingen en in kolone Baveno binnen te rijden, dan weten ze gelijk dat we er zijn!
Rijdt met een glimlach in:
Brera 1750 - Italia Independent
1750 GTV - Rosso Alfa

Denkt met plezier terug aan:
Mi.To 0.9 - Giallo Corsa
GT 2.0 JTS - Rosso Alfa
156 1.8 TS SW - Blu Vela
156 1.8 TS - Grigio Chiaro

Gebruikersavatar
alfaromeocars
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4249
Lid geworden op: ma feb 14, 2005 19:17
Locatie: Antwerpen
Contacteer: Website

Re: RE: SCARB juni 2010: Buitenlandrit en Centennial

do jun 17, 2010 15:22

Ik vind alles best, als we maar lekker met een groepje kunnen gaan genieten 8)
Zo is het! Ik zal er in ieder geval zijn zo rond het middaguur, en we hebben nog een paar dagen om de ideale verzamelplaats te bepalen :-) Leuk om met zijn allen de pass te bedwingen en in kolone Baveno binnen te rijden, dan weten ze gelijk dat we er zijn!
Dit zien we ook wel zitten :P
Alfa Romeo Spider 2000 '73
Alfa Romeo Giulia 1300 Ti ‘69

SCARB nr.:2385

Gebruikersavatar
Schaapm
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 922
Lid geworden op: di dec 28, 2004 11:50
Locatie: Voorthuizen
Contacteer: Website

RE: SCARB juni 2010: Buitenlandrit en Centennial

do jun 17, 2010 22:32

Er is langs de A2 bij Schattdorf een grote Raststätte. Dan is het nog een kleine 20 km naar de Gotthardpas.
En aangezien er vrij veel files voor de tunnel staan, kunnen we vrij snel de parallelweg pakken die richting de pas gaat.

Kunnen we misschien om 12 uur met zijn allen daar afspreken, sterke verhalen vertellen, olie peilen, spieren los maken, broodje naar binnen tikken, en dan een uur of 1 de bult op knallen?

Ik zeg: ik meld me nu al aan... :wink:

Wie een beter voorstel heeft, moet het maar melden: Ik heb nog op Wassen gezocht (nog iets dichter bij de pas), maar kan daar geen restaurantje vinden, en dan wordt het weer wat moeilijker om een goede afspraak te maken.

Ik begin er echt zin in te krijgen!

Terug naar “Evenementen”