Denk je? Was het niet dat de tegendruk van de turbo ook weer winst kost?!Waarom de?
dit is erg efficient omdat een turbo gebruik maakt van energie in je uitlaatgassen die anders niet benut wordt.
Groet, Pieter
Denk je? Was het niet dat de tegendruk van de turbo ook weer winst kost?!Waarom de?
dit is erg efficient omdat een turbo gebruik maakt van energie in je uitlaatgassen die anders niet benut wordt.
Groet, Pieter
Logisch denkend lijkt mij dat het meer vermogen oplevert dan het kost ....Denk je? Was het niet dat de tegendruk van de turbo ook weer winst kost?!Waarom de ?
dit is erg efficient omdat een turbo gebruik maakt van energie in je uitlaatgassen die anders niet benut wordt.
Groet, Pieter
Het levert ook wel energie op, maar het is niet zo dat een turbo draaien niks kost. De uitlaatgassen ondervinden meer weerstand op weg naar buiten, en zullen dus minder soepel de cilinder verlaten.Logisch denkend lijkt mij dat het meer vermogen oplevert dan het kost ....Denk je? Was het niet dat de tegendruk van de turbo ook weer winst kost?!
Waarom zou je anders een turbo of compressor op een motoren monteren?
Om de motor minder krachtig te maken?
Dan mag je toch met in/uitlaatspruitstukken gaan puzzelen, olielijntjes leggen, motor management iets aanpassen etc..of je zoekt een turbo ( va 200,-) een intercooler(va 60,- en je gaat rijden met 0.4 bar overdruk.
dan blijft je motor heel en heb je 130pk... kost je 800,- totaal, afstellen en rijden maar.
bij inruil kun je het er zo af slopen want het maakt de auto niks meer waard.
kost je alleen een spruitstukje..